مظفر در گفت‌وگو با فارس:
مظفر در گفت‌وگو با فارس:
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

حسين مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي باشگاه خبري فارس«توانا» در خصوص 16 آذر «روز دانشجو»، گفت: دانشجو قشر آگاه جامعه است كه نسبت به ساير آحاد از اطلاعات بيشتري برخوردار است و اين قشر داراي ويژگي حق‌گرايي، استكبار ستيزي و استبداد ستيزي است.

وي با اشاره به اعتراض دانشجويان دانشگاه تهران به سفر نيكسون، افزود: اين قشر وقتي مشاهده ‌كرد آمريكا با دخالت در كشور، منافع ملت را به غارت برده و ملت ايران را تحقير مي‌كند و شاه را به عنوان عامل بي‌اراده استكبار براي چپاول سرمايه‌هاي يك ملت به كار مي‌گيرد، عكس العمل نشان داد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: روحيه حق طلبي، مبارزه‌جويي و استكبارستيزي در جنبش دانشجويي موجب شد تا دانشجويان تحقير را برنتابند و اين اعتراض آن‌ها پاسخي به مداخله‌هاي آمريكا و تجاوز به حقوق ملت ايران بود.

وي در ادامه با اشاره به فراز و فرودهايي كه جنبش دانشجويي در تاريخ خود پشت سر گذاشته، اظهار داشت: در برخي مواقع در جنبش دانشجويي ويژگي‌هاي ديني كمرنگ بوده و در برخي مواقع نيز در اين جنبش روحيه دين‌گرايي بيشتري بوده و انسجام منظمي در گذشته نداشته است.

مظفر با اشاره به وضعيت جنبش دانشجويي در دوره پس از انقلاب اسلامي، ادامه داد: از اين دوره جنبش دانشجويي ويژگي‌هاي بارزتري پيدا كرد و نظام جكومتي و سياسي با مشاركت قشر جوان كه بخش زيادي از آن‌ها دانشجو بودند شكل گرفت و اين جنبش همواره براي حفظ آرمان‌هاي انقلاب احساس مسئوليت دارد.

وي با اشاره به ويژگي‌هاي جنبش دانشجويي در دوره بعد از انقلاب، اضافه كرد: روحيه مردم‌گرايي، دين گرايي و احساس مسئوليت در اين قشر بالا رفته و ويژگي مهمي كه اين جنبش دارد جوشيدن آن از بطن حركت مردمي، مستقل بودن آن از جريانات سياسي و نيز دفاع از آرمان‌هاي كشور است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه اكنون جنبش دانشجويي وضعيت خوبي دارد، اظهار داشت: عده‌اي سعي مي‌كنند تا قشر دانشجو را غير سياسي كنند كه اين آفت بزرگي است ولي خوشبختانه قشر دانشجو بعد از انقلاب اسلامي در قبال حراست از آرمان‌هاي نظام اسلامي احساس مسئوليت دارد و در همه صحنه‌ها حاضر است.

وي افزود: اين جنبش با بهره‌گيري از مولفه‌هايي نظير مردمي بودن، دين گرايي، استقلال و آگاهي و بصيرت داشتن يكي از موفق ترين و كارآمدترين كانون‌هاي دفاع از انقلاب اسلامي و آرمان‌هاي آن است.

مظفر جنبش دانشجويي را داراي ظرفيت‌هاي عظيمي دانست كه دشمن سعي در استفاده از آن دارند و ادامه داد: دشمنان سعي مي‌كنند نقش كارآفرين دانشجو را در عرصه‌هاي سياسي و اجتماعي به صورت تخريبي جلوه دهند.

وي با اشاره به اينكه جنبش دانشجويي در عين نقادي نسبت به كاستي‌هاي جامعه از اصول بنيادي انقلاب اسلامي دفاع مي‌كند، گفت: حركت‌هاي دانشجويي در وقايع مختلف و در موضع‌گيري عليه كشورهاي توطئه‌گر، به عنوان قشري پيشتاز عمل مي‌كنند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه جنبش دانشجويي اكنون جنبشي پيشتاز است، اظهار داشت كه اين جنبش در حركت‌هاي سياسي و انقلابي ايران جلوه‌گري مي‌كند و به عنوان «ابزار» ايفاي نقش نمي‌كند و داراي هويتي مستقل و تاثيرگذار است.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: