شگرد جديد هكرها براي سرقت اطلاعات حسابهاي بانكي در كافي‌نت‌ها
شگرد جديد هكرها براي سرقت اطلاعات حسابهاي بانكي در كافي‌نت‌ها
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس، نفوذ به دنياي مجازي كاربران و استفاده از اطلاعات شخصي آنها در اينترنت ، امروزه امري فراگير است با اين وجود اين امر در كشور ما به دليل نا آگاهي و بي توجهي افراد به هشدارهاي امنيتي به معضلي جدي تبديل شده است.
هك به معناي دسترسي، ايجاد تغيير و يا سوءاستفاده از اطلاعات شخصي ديگران است كه هم اكنون يكي از بزرگترين مشكلات دنياي ديجيتال محسوب مي‌شود و همين معضل سبب شده تا نهادها و افراد بسياري براي مقابله با خطرات و ضررهاي احتمالي آن دست بكار شوند.
فراگيرشدن اينترنت و استفاده از كامپيوترهاي شخصي از يك سو و ارائه سرويس‌هاي متنوع در بستر شبكه‌هاي محلي و جهاني از سوي ديگر باعث شده كه اين روزها هكرها و يا همان دزدان ديجيتال از شگردهاي متنوعي براي دسترسي به اطلاعات شخصي افراد استفاده كنند.
در اين ميان عدم رعايت نكات ايمني و عدم استفاده از نرم‌افزارهاي آنتي هك در كشور دست هكرها را براي تخريب اطلاعات كاربران مجازي باز گذاشته است.

پاشا ناصرآبادي كارشناس امنيت شبكه با اشاره به روش هاي جديد جعل اطلاعات از سوي هكرها براي يافتن اطلاعات شخصي افراد گفت: روش هاي جعل اطلاعات و نفوذ به سيستم هاي امنيتي در محيط هاي مجازي متفاوت است و هكرها مي توانند با استفاده از قطعات سخت افزاري و نرم افزاري اين اقدام را انجام دهند.
وي با بيان اينكه امروزه هك اطلاعات شخصي افراد در گوشي هاي موبايلي كه داراي سيستم عامل هستند و نيز از طريق بلوتوث ، اينترنت و چك كردن ايميل از سوي هكرها صورت مي گيرد، ادامه داد: كاربران براي استفاده از ابزارهاي فناوري بايد تمامي علائم هشداردهنده را رعايت كنند.
ناصرآبادي به وجود قطعه سخت افزاري - كي لاگر- براي هك اطلاعات شخصي افراد اشاره كرد و گفت: اين قطعه سخت افزاري كه به اندازه يك فلش مموري يا كول ديسك است قابل نصب به كيس كامپيوتر بوده و امكان سرقت اطلاعات را براي هكر فراهم مي كند.
اين كارشناس امنيت اطلاعات ادامه داد: اين قطعه به راحتي بر روي كامپيوترهاي اماكن عمومي قابل نصب است و به همين دليل كاربران بايد مراقب درج و تايپ اطلاعات خود در زمان استفاده از رايانه هاي كافي نت ها و ديگر اماكن عمومي باشند.
وي استفاده از كي لاگرهاي سخت افزاري را منشأ بروز جرايم رايانه اي از نوع هك عنوان كرد و گفت: در كشور ما براي فضاي مجازي در سطح كاربر اقدامات موثري صورت نگرفته است و به همين دليل اكثر پرونده هاي جرايم رايانه اي نيز مربوط به عدم آگاهي از نكات ساده اي مانند استفاده از قطعات سخت افزاري ، سرقت حسابهاي بانكي و اطلاعات ايميل كاربران است.
ناصرآبادي با بيان اينكه كاربران به دليل عدم آگاهي پشت سيستم هاي غير شخصي مي نشينند و حساب بانكي و يا ايميل خود را چك مي كنند ، افزود: از اين طريق هكرها به راحتي مي توانند اين اطلاعات را به نفع خود سرقت كنند.
وي با تاكيد براينكه استفاده از آنتي ويروس براي خنثي كردن فعاليت كي لاگرهاي سخت افزاري كاربرد ندارد ، ادامه داد: تنها راهكار جلوگيري از اين امر رعايت موارد امنيتي است كه مهمترين آن اين است كه افراد در كامپيوترهاي غير شخصي و در اماكن عمومي به هيچ وجه اطلاعات شخصي خود را درج نكنند.
ناصرآبادي همچنين در مورد سرقت اطلاعات از طريق ايميل هاي جعلي نيز گفت: هكرها به راحتي با ارسال ايميل هاي جعلي كه به يك آدرس معتبر لينك مي شود مي توانند به مقاصد خود دست يابند. براي جلوگيري از اين اقدام استفاده از آنتي ويروس ها و بازنكردن ايميل هاي ناشناس توصيه مي شود.
اين كارشناس امنيت شبكه توصيه كرد كه كاربران از آنتي ويروس هاي قفل شكسته استفاده نكنند و در صورتي كه قصد دارند بدون هزينه ، آنتي ويروس داشته باشند پيشنهاد مي شود از نسخه هاي رايگان آنتي ويروس ها كه داراي امنيتي به مراتب بيشتر از آنتي ويروس هاي قفل شكسته است استفاده كنند.
وي تاكيد كرد كه بسياري از سازمانها و كاربران متوجه نمي شوند كه مورد هك قرار گرفته اند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: