يادداشت/ محمدكاظم انبارلوئي
يادداشت/ محمدكاظم انبارلوئي
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش گروه "فضاي مجازي " خبرگزاري فارس،‌ "محمد كاظم انبارلويي " در اين يادداشت نوشت: "روايت عجيبي از امام صادق(ع) در وسائل الشيعه نقل شده كه فرمود: پيامبر اكرم(ص) مي‌فرمايد؛ ان الله عزوجل ليبغض المومن الضعيف الذي لا دين له فقيل له: و ما المومن الذي لا دين له؟ قال: الذي لا ينهي عن المنكر.
"به راستي خداوند عزوجل دشمن مي‌دارد مومن ناتواني را كه دين ندارد. به آن حضرت عرض كردند: مومن ناتوان كه دين ندارد، كيست؟ فرمود: كسي كه نهي از منكر نكند.

منظور از مومن ضعيف چيست؟ اين ضعف آيا در نوع ايمان است يا در نوع درك او از هويت و ماهيت "منكر "؟ چرا كسي كه نهي از منكر نكند بي‌دين مي‌شود؟ و...

اينها سئوالاتي است كه ذهن هرمومني كه دغدغه حفظ ايمان خود را دارد به خود مشغول مي‌دارد.

در آستانه ماه محرم قرارداريم. ماهي كه شاهد تاسف بارترين رويداد تاريخ اسلام و جهان هستيم. ماهي كه فرزند پيامبر را به همراه 72 تن از ياران باوفايش به فجيع‌ترين شكل ممكن به شهادت رساندند و اهل بيت او را به اسارت بردند.

ما در زيارت وارث در تكريم و تعظيم كار بزرگ اباعبدالله الحسين در كربلا و قداست خون او شهادت مي‌دهيم كه او به پيروي از خدا و رسول امر به معروف و نهي از منكر كرد تا به شهادت رسيد.

امام حسين (ع) به بزرگترين منكر زمان يعني يزيد، نه گفت و امت اسلامي را از همراهي با چنين حكومت فاسدي نهي فرمود.
چرا كه جد بزرگوارش پيامبر اكرم فرموده بود: لتامرن بالمعروف و لتنهون عن المنكر او ليسلطن الله عليكم شراركم فيدعو خياركم فلا يستجاب لهم.
"بايد امر به معروف و نهي از منكر را ميان خودتان اقامه كنيد، رواج دهيد و نسبت به آن پايبند باشيد. اگر نكرديد، خدا اشرار و فاسدها و وابسته‌ها را بر شما مسلط مي‌كند ".

طاغوت زمان در هر عصري بزرگترين منكر است. كسي كه نهي از اين منكر نكند به حسب روايت ياد شده گرفتار بي‌ديني مي‌شود. فتنه سال گذشته بدون شك يكي از مظاهر خصومت ورزي دولت‌هاي استكباري عليه ملت ايران بود.

متاسفانه برخي به خاطر حكومت دو روزه دنيا فرمول‌هاي نبرد نرم و براندازي جين شارپ، سوروس، ريچارد رورتي و مايكل لدين را عملياتي كردند و اقتدار ملي و امنيت نظام را هدف قراردادند.

شرارت اين جماعت تا آنجا پيش رفت كه شيمون پرز رئيس‌جمهور رژيم صهيونيستي از اصحاب فتنه به عنوان "بزرگترين سرمايه اسرائيل در داخل ايران " ياد كرد و نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي صراحتا گفت؛ "اصلاح طلبان به نيابت از اسرائيل با جمهوري اسلامي مي‌جنگند و اوباما رئيس رژيمي كه مفتخر به عنوان شيطان بزرگ است حمايت از فتنه گران را از اهداف استراتژيك آمريكا ناميد.

مقام معظم رهبري در پيام امسال به حجاج بيت‌الله الحرام فرمودند: "هيچ منكري زشت‌تر از خدمت به مستكبران نيست ".

بدون شك بزرگترين منكر در حوادث سال گذشته همين پديده فتنه و همراهي اهل فتنه براي غلبه اجانب و مستكبران به مقدرات كشور بود.
امام خميني(ره) زماني فرمود: "بزرگترين منكر غلبه اجانب بر ماست اين منكر را بايد نهي كنيد. "

اهل فتنه سال گذشته روز قدس با شعار نه غزه نه لبنان، جانم فداي ايران به استقبال حمايت از خونخوارترين رژيم نامشروع منطقه يعني رژيم صهيونيستي رفتند. آنها روز عاشورا در ائتلاف با منافقين و سلطنت طلب‌ها بي‌پروا به ساحت مقدس امام حسين(ع) اهانت كردند و همصدا با بوق‌هاي آمريكايي و اروپايي شعار مرگ بر اصل ولايت فقيه سردادند. يكي از سران فتنه از اين جماعت رو سياه به عنوان "مردان خدا جو " ياد كرد؟!

مقام معظم رهبري به هر مناسبي و در هر جمعي از باب بصيرت افزايي مسئله فتنه را مورد بازخواني قرار مي‌دهند. لذا در ماه محرم يكي از اساسي‌ترين مسائلي كه بايد به عنوان نهي از منكر مورد بازكاوي قرار گيرد مسئله فتنه سال گذشته و بررسي ابعاد آن است. اين مهم بايد از اين منظر صورت گيرد كه هشدار پيامبر اكرم(ص) در مورد "مومن بي‌دين " را جدي تلقي كنيم.

چندي پيش تعدادي از زندانيان مربوط به آشوب‌هاي سال گذشته مورد عفو قرار گرفته آزاد شدند. آقاي سيد محمد خاتمي چند روز پيش در روز عيد غدير در جمعي، در واكنش به آزادي برخي از كساني كه در فتنه سال گذشته نقش آفرين بودند گفت: "آزادي زندانيان مي‌تواند فضاي كينه توزي و تهمت را تلطيف كند. انتظار ما اين هست كه از فضاي تهديد به فضاي امن و آزاد كه مبناي همگان بخصوص حكومت، قانون اساسي باشد، گذر كنيم. "

تصور آقاي خاتمي از آن همه تهديد نرم آمريكا و رژيم صهيونيستي و توطئه‌هاي براندازي نظام و اهانت به مقدسات مردم به عنوان يك "منكر " چيست؟ او اساسا "منكر " را در اندازه‌اي كه ملت ايران در قيام تاريخي 9 دي و22 بهمن شناسايي كردند و از آن تبري جستند نمي‌بيند. ذهن او نسبت به صورت مسئله تهديد آمريكا و دشمن اصلي نظام به عنوان "منكر " خالي است.

آنچه به عنوان صورت مسئله در ذهن او خودنمايي مي‌كند اين است كه يك فضاي "كينه توزي " و "تهمت " پديد آمد و عده‌اي به جان هم افتادند حالا بايد براي رفع سوء تفاهم فضا را تلطيف كرد!

آقاي خاتمي مواضع اوباما و سران رژيم صهيونيستي در دفاع از اهل فتنه را هيچ مي‌انگارد، جانفشاني مردم در ايستادگي در برابر توطئه آمريكا و هوشياري در برابر نبرد نرم دشمن را تخطئه مي‌كند و بر آن عنوان "فضاي تهديد " مي‌نهد. لذا خواستار مي‌شود يك فضاي "امن " و "آزاد " براي تداوم توطئه و فتنه‌گري پديد آيد!

وي براي اين گذر از قانون اساسي به عنوان "مبنا " ياد مي‌كند. اما تاكيدي روي اصول لا يتغير قانون اساسي ندارد.

اسلاميت و جمهوريت نظام، اصول مربوط به جايگاه ولايت فقيه و نهادهاي فيصله بخش چون شوراي نگهبان، جزء اصول لايتغير قانون اساسي است اما هيچ‌كدام مورد تاكيد و تعظيم آقاي خاتمي نيست.

پس چه چيزي از قانون اساسي باقي مي‌ماند كه مي‌تواند فيصله بخش اين "كينه توزي " باشد؟

اصلاح طلبان طي ظهور يك دهه خود در فضاي سياسي كشور همواره روي سه اصل قانون اساسي تاكيد داشتند.
1- اصل 24 قانون اساسي
2- اصل27 قانون اساسي
3- اصل 168 قانون اساسي
اصلاح طلبان فقط با اين سه اصل موافقند. آنها مي‌خواهند با تكيه بر اصل 24 قانون اساسي، هر چه مي‌خواهند بنويسند و با تكيه بر اصل27 هر چه مي‌خواهند در اجتماعات و راهپيمايي‌ها بگويند و لو مخالف مقدسات نظام، و لو مخالف مباني اسلام و لو مخالف حقوق عمومي ،ولو موافق سياست‌هاي آمريكا در منطقه، و لو موافق طراحي‌هاي نبرد نرم استكبار جهاني عليه ملت ايران!!

اصلاح طلبان با تكيه بر اصل168 قانون اساسي مي‌خواهند اگر يقه آنها را قانون گرفت بگويند ما "مجرم سياسي " هستيم. لذا در محاكمات علني شروع كنند به قهرمان بازي و خوش رقصي براي غرب جهت قطور كردن پرونده حقوق بشري سازمان‌هاي آمريكايي عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي!!

مفهوم اين رويكرد استفاده ابزاري از قانون اساسي براي براندازي نظام است. 177 اصل قانون اساسي مورد انكار قرار مي‌گيرد حتي در همان سه اصل كه اينها به آن تمسك جسته‌اند قيد "حقوق عمومي " و "مخل به مباني اسلام " را دارد. اما آنها اين قيد را قبول ندارند. بيش از يك دهه است حقوق عمومي را زير پا گذاشته‌اند و اخلال در مباني نظام و اسلام را در دستور كار خود دارند. براي چه؟ براي اينكه يك معروف را "منكر " و يك منكر را "معروف " جلوه دهند.

اكنون در نگاه اهل فتنه دفاع از نظام يك "منكر " و پذيرش حمايت غرب از رويكرد فتنه را يك "معروف " مي‌دانند. به همين دليل كادر فرهنگي خود را به رياست وزير فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات به لندن فرستادند تا اين حمايت را تضمين كند. اگر آن روايتي را كه در آغاز مقاله آوردم صحيح بدانيم. به خوبي هشدار پيامبر گرامي اسلام را درك مي‌كنيم كه چگونه انسان مومن به واسطه پرهيز ازنهي از منكر و - بدتر از آن - دفاع از منكر،ممكن اسست خداي ناكرده به وادي بي‌ديني ‌افتد. "
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: