رئيس ديوان عالي كشور در مراسم معارفه رئيس دفتر جديد خود؛
رئيس ديوان عالي كشور در مراسم معارفه رئيس دفتر جديد خود؛
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي ديوان عالي كشور، آيت‌الله محسني گركاني صبح امروز در مراسم توديع و معارفه رئيس دفتر رياست ديوان عالي كشور، با قرائت آيه شريفه « و تلك الايام نداولها بين الناس » اظهار داشت: انسان در طول عمرش فراز و نشيب‌هاي فراواني دارد. يك دوره، دوران كودكي و طفوليت، دوران بعدي نوجواني و جواني، ميانسالي و در انتها دوران پيري انسان فرا مي‌رسد. در اين دوران مختلف نيز طبعاً فراز و نشيب‌ها و سختي‌ها و شيريني‌هائي وجود دارد و چه خوب است كه همه انسان‌ها روحيات و حالات دوران كودكي خويش را حفظ نمايند و رنجش‌ها و مصائب را در قلب خود نگاه ندارند.

وي افزود: خداوند در اين آيه مي‌فرمايد « ما زمان و روزگار و شب و روز را به اختلاف و دگرگوني احوال مردم مي‌چرخانيم و مي‌گردانيم. اگر روزگار خوب يا بد است، امنيت يا ناامني است، اگر فراواني نعمت يا نغمت و فشار و ناراحتي است، همه اينها بر عهده خود مردم است. البته اين امر اختصاص به مسلمين ندارد و همه مردم روي زمين را شامل مي‌شود.»

محسني گركاني با قرائت آيه شريفه « ولو ان اهل القري امنوا لفتحنا عليهم بركات من السماء و الارض » افزود: اين آيات بايد به صورت تابلو براي همه جهانيان به نمايش گذاشته شود و علت نيامدن باران و قطع رحمت الهي براي همگان تبيين شود. گناه، عدم اطاعت و بندگي خدا عواملي است كه موجب محروميت از نعمت‌هاي الهي مي‌شود.

رئيس ديوان عالي كشور در ادامه خاطرنشان ساخت: مشكل اصلي جامعه اسلامي، نداشتن فرهنگ و اخلاق اسلامي است. ما همگي مشتركات را قبول داريم اما با هم دوستي و رفاقت نداريم و امت واحده اسلامي را تشكيل نداده‌ايم و راه حل اين معضل گسترش فرهنگ اسلامي است. بايد فرهنگ و اخلاق اسلامي را توسعه دهيم و همه آحاد امت اسلامي همانند انگشتان يك دست، در عين تفاوت، هميشه با هم باشند و متحد باشند.

وي ادامه داد: اگر فرهنگ و اخلاق اسلامي گسترش يابد ايجاد الفت براي تقويت وحدت اسلامي به وجود مي‌آيد و نكته سوم نيز همانطور كه مقام معظم رهبري فرموده‌اند و امسال را به آن نام‌گذاري كرده‌اند، يعني كار و تلاش مضاعف، حاصل مي‌شود.

رئيس ديوان عالي كشور در خاطرنشان كرد: اصل تشكيل جلسه، براي توديع و معارفه است و چه خوب است انسان تا وقتي متصدي و متولي است، واقعاً خوب انجام وظيفه كند و كار مردم را با حسن نيت و قصد قربت انجام دهد تا جزء عبادات او به حساب آيد.

در ابتداي اين جلسه سعيد عمراني رياست اداره دفتر ديوان عالي كشور ضمن خير مقدم به حضار از زحمات و خدمات حجت الاسلام تمجيدي در طول دوران تصدي مسئوليت رياست دفتر رئيس ديوان عالي كشور قدرداني و تشكر كردند و ابراز اميدواري كردند در سنگر جديد، توفيق خدمت مضاعف به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را داشته باشند.
شايان ذكر است حجت‌الاسلام محمد رباني‌نژاد رياست محترم شعبه 33 ديوان عدالت اداري طي حكمي به سمت داديار دادسراي ديوان عالي كشور و رئيس دفتر رياست ديوان عالي كشور منصوب شد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: