عضو فراكسيون اقليت مجلس در گفت‌وگو با فارس:
عضو فراكسيون اقليت مجلس در گفت‌وگو با فارس:
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

سعدالله نصيري‌قيداري نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي باشگاه خبري فارس «توانا»، با اشاره به اينكه انتخابات سال گذشته مشكلات جدي را براي كشور ايجاد كرد، اظهارداشت: تمام كساني كه در جريان انتخابات قصور كرده و مشكلاتي را براي كشور به وجود آوردند، بايد از اقدامات خود اظهار ندامت كنند.

وي با اشاره به اينكه در ايجاد اين مشكل هم اصلا‌ح‌طلبان و هم افرادي از اصولگراها كه اين جو را با صحبت‌هايي خود تندتر كردند، مقصر بودند و منجر به لطمه ديدن نظام جمهوري اسلامي و انقلاب شدند، تصريح‌كرد: نظام جمهوري اسلامي سعه‌صدر زيادي دارد و همانگونه كه مقام معظم رهبري نيز فرمودند بنا نيست كه اكثر اين افراد دفع شوند، بلكه دفع بايد حداقل باشد.

عضو فراكسيون اقليت مجلس بر همين اساس به افرادي كه قصور كرده و گناهي را مرتكب شدند، اشاره كردو گفت: بايد فرصت بازگشت به آنها داده شده تا براي اعتلاي نظام جمهوري اسلامي و كشور تلاش كنند چراكه انسان‌ها جايزالخطا بوده و اشتباه مي‌كنند.

وي با تأكيد بر اينكه آنهايي كه تندروي كرده‌اند بايد به اشتباهات خود اقرار كرده و در بستر جمهوري اسلامي براي اعتلاي نظام و حفظ خون شهدا تلاش كنند، افزود: كناركشيدن برخي اصلاح‌طلبان دو نوع دارد، اول افرادي هستند كه مي‌خواهند از مسئوليت شانه خالي كنند و دسته ديگر كساني هستند كه زير فشار گذاشته مي‌شوند اما خود مايل نيستند كه از حفظ و حراست اين نظام كنار گذاشته شوند.

* اصلاح‌طلبان بايد با پذيرش اشتباهات خود براي حفظ نظام تلاش كنند

نصيري با بيان اينكه به هر دو طيف بايد اين فرصت داده شود، اضافه‌كرد: البته اين گروه‌ها هم صادقانه بايد ضمن پذيرش اشتباهات خود، در جذب وحدت براي حفظ نظام تلاش كنند.

وي با اشاره به اينكه هيچ‌يك از سران اصلاحات نبايد گناه خود را به گردن ديگري بيندازند، افزود: خطا و اشتباه از سوي هر كس كه بوده اگر بر اشتباه خود اقرار و اعتراف كند بايد اجازه ورود به رقابت‌ها را داشته باشد تا جامعه بتواند از تمام نيروهاي مخلص خود استفاده كند.

عضو فراكسيون اقليت مجلس با اشاره به نامه 16 زنداني فتنه 88 به هاشمي‌رفسنجاني، اظهارداشت: درخواست آنها در نامه مشخص‌كردن جرم سياسي بوده است؛ افرادي كه به هر دليلي دستگير شده‌اند بايد در يك فضاي شفاف و بر اساس تعاريف دقيق جرم سياسي، تكليفشان روشن شود.

وي با بيان اينكه افرادي كه واقعاً بر اساس قوانين جرمي را مرتكب شدند بايد جزاي عمل خود را ببينند، خاطر‌نشان‌كرد: كساني هم كه جرم سياسي مرتكب نشده‌اند بايد بتوانند به آغوش جامعه بازگردند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: