سرپرست كميته امداد امام خميني:
سرپرست كميته امداد امام خميني:
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش خبرگزاري فارس از خرم‌آباد، حسين انواري شامگاه شنبه در مراسم جشن خودكفايي 2 هزار خانوار تحت پوشش لرستاني در خرم‌آباد اظهار داشت: خانوارهاي تحت پوشش كميته امداد بايد در زمينه‌هاي مختلف با خودباوري و اعتماد به نفس و حمايت‌هاي اين نهاد، به تدريج از چرخه حمايتي خارج و به كار و توليد مشغول شوند.
وي رويكرد اصلي كميته امداد امام خميني(ره) را سلامت و توانمندسازي خانواده عنوان كرد و گفت: در اين زمينه كميته امداد با توجه به سلامت جسمي و رواني و نيازهاي فرهنگي اعتقادي، اخلاقي و تربيتي خانواده برنامه‌ريزي و فعاليت مي‌كند.
وي اظهار داشت: در اين راستا كميته امداد امام راحل آمادگي لازم براي مديريت و ايجاد فرصت‌هاي شغلي با سرمايه كمتر از 200 ميليون ريال در سراسر كشور را دارد.
وي تصريح كرد: ايجاد فرصت‌هاي شغلي با سرمايه‌گذاري اندك علاوه بر ريسك كم، زودبازده و متناسب با شرايط اقشار آسيب‌پذير جامعه است.
انوري افزود:‌ همچنين در صورت تامين اعتبارات، مي‌توان با پرداخت تسهيلات به مددجويان زمينه ايجاد فرصت‌هاي شغلي و خودكفا اين خانوارها را فراهم كرد.
سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) با اشاره به برنامه‌هاي كميته امداد در ابعاد مختلف، عمده محورهاي فعاليت اين نهاد را توانمندي خانواده‌هاي تحت پوشش، تامين سلامت مددجويان، ايجاد مسكن، اعطاي تسهيلات ازدواج و اشتغال و توانمندي فكري و تخصصي مددجويان عنوان كرد.
وي اظهار داشت: در برنامه‌ريزي براي توانمندسازي اقتصادي خانوده‌ها نبايد از مسائل فرهنگي و اعتقادي غفلت كرد چراكه در مدت زمان اندكي بايد چندين برابر صرف اصلاح مسايل فرهنگي شود.
انوري با تاكيد بر توانمندسازي فكري و فرهنگي خانوارهاي تحت پوشش كميته امداد، افزود: خانواده محور تمام مسائل است به نحوي كه امروز شاهد سرمايه‌گذاري دشمنان انقلاب در زمينه ايجاد انحراف و اختلاف در خانواده هستيم.
سرپرست كميته امداد امام خميني (ره) تصريح كرد: ‌اكنون حدود يك ميليون زن سرپرست خانوار از حمايت‌هاي اين نهاد برخوردار هستند، كه در بسياري از موارد فرزندان اين خانوارها از موفق‌ترين افراد جامعه محسوب مي‌شوند.
انوري تصريح كرد: در حال حاضر حدود يك ميليون و 900 هزار خانوار در سراسر كشور تحت پوشش نهاد كميته امداد امام خميني‌ره قرار دارند.
در ادامه معاون خودكفايي كميته امداد لرستان گفت: اين جشن 2 هزار نفري شامل آن دسته از مددجوياني شده كه وام خودكفايي را دريافت كرده و امروز از نظر معيشتي به مرز خودكفا رسيده است.
علي آفتابي افزود: تاكنون 2 هزار مددجويي كميته امداد امام ره لرستان نيز خودكفا شده‌اند.
معاون خودكفايي كميته امداد لرستان گفت: بيش از 75 هزار خانوار لرستاني تحت پوشش كميته امداد امام خميني‌ است.
وي در ادامه به طرح شناسايي خانوارهاي مددجويان در سطح لرستان خبرداد و گفت: اين طرح در سال گذشته آغاز شده و از طريق فرم‌هاي كه توسط كارشناسان اين نهاد در اختيار خانواده‌ها قرار داده، با پر كردن اطلاعات اين خانوارها به ما نشان مي‌دهد، كه چه خانواده‌اي توان چه نوع طرح خودكفايي است، و ما از اين طريق سعي مي‌كنيم آن خانواده را خودكفا كنيم.
معاون خودكفايي كميته امداد لرستان گفت: از سال 85 تا سال گذشته 5 هزار و 50 نفر از مددجويان اين نهاد از وام‌هاي طرح‌هاي بنگاه‌هاي زود بازده استفاده كرده‌اند، و بيش از 24 ميليارد تومان تسهيلات به اين مددجويان دريافت شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: