حجت الاسلام والمسلمين كعبي در گفت‌وگو با فارس:
حجت الاسلام والمسلمين كعبي در گفت‌وگو با فارس:
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

حجت الاسلام والمسلمين عباس كعبي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي باشگاه خبري فارس «توانا»، با اشاره به ضرورت محاكمه هرچه سريع تر سران فتنه، گفت: سران فتنه حقيقتآ به باورها و ارزش‌هاي اصيل اسلامي، امام(ره)، شهدا و نظام مقدس اسلامي ظلم آشكار كردند و به همين دليل بايد هرچه سريع‌تر تكليف اين افراد در دادگاه عادل مشخص شود.

وي اضافه كرد: سران فتنه مجرم هستند و مردم با شناخت و بصيرت دقيق اين افراد را پس زده‌اند و در اين شرايط وظيفه دستگاه قضايي برخورد عادلانه با اين افراد است.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، تصريح كرد: اقدامات وهن انگيز اين افراد در روز عاشورا يكي از اتفاقات ناگوار در فتنه 88 بود كه در نهايت موجب خيزش مردم در 9 دي به عنوان يك نقطه عطف در حافظه تاريخي ملت ايران نمايان شد.

حجت الاسلام والمسلمين كعبي با اشاره به عبرت‌هاي تاريخي در مورد توابيني كه در زمان فتنه دچار بي‌بصيرتي شده بودند، اظهارداشت: از نخبگاني كه در شك و ترديد هستند و با ميانه روي در بين حق و باطل در دوران فتنه با شفافيت موضع گيري نمِي كنند، در تاريخ به وفور ديده مي‌شود كه حداقل با سكوت خود جامعه را به انحراف و انحطاط كشيده‌اند.

وي در ادامه افزود: سليمان بن صرد خزاعي از صحابه حضرت رسول(ص) بود كه در ماجراي جنگ جمل ابتدا در حمايت از امير مومنان ترديد داشت اما در واقع كربلا از دعوت كنندگان امام حسين (ع) به كوفه بود ولي در نهايت به دليل تحليل غلط در مقابل جنابت عليه خاندان عصمت در كربلا سكوت كرد.

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري، خاطرنشان كرد: سليمان بن صرد خزاعي بعد از حادٍثه عاشورا با تحليل شرايط و قبول اشتباه خود در ميان طرفداران خود اظهار داشت كه ما در امتحان الهي سقوط كرديم و علت اين عمل خودپسندي و حركت به سوي مصلحت انديشي ما بوده است.

حجت الاسلام والمسلمين كعبي، تاكيد كرد: افرادي مانند سليمان بن صرد خزاعي قبل از قيام مختار جزء توبه كنندگان بود و در قيام توابين به درجه رفيع شهادت رسيدند، اقدام اين افراد به دليل آن كه بعد از قيام عاشورا بود، فايده‌ چنداني نداشت.

وي در پايان ابراز اميدواري كرد كه افرادي كه در جريان فتنه حاضر به قبول اشتباهات خود نيستند و نتوانستند فتنه پيچيده دشمن را خوب ارزيابي كنند با همراهي عموم ملت و استفاده از بصيرت مردمي پشت سر ولي فقيه بايستند و در كنار رهبر انقلاب موضع شفاف و روشني عليه جريان فتنه بگيرند تا خودشان را در مسير انقلاب قرار دهند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: