آيت‌الله نوري همداني:
آيت‌الله نوري همداني:
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، آيت‌الله نوري همداني شنبه شب در ديدار با اساتيد و دانشجويان بسيجي گيلان در مصلاي امام خميني (ره) با تبريك روز دانشجو و قدرداني از ولايتمداري و وفاي قشر دانشجو به انقلاب و ولايت اظهار داشت: شناخت زمان از موضوع‌هاي مهم در اسلام است.
وي انقلاب اسلامي را تجديد حيات انقلاب صدر اسلام عنوان كرد و افزود: انقلاب اسلامي همان انقلاب نبوي و علوي بوده كه با نيروي علم و جهاد آغاز شده است.
نوري همداني با تاكيد بر اينكه علم، فرهنگ و جهاد را بايد درست شناخت، خاطرنشان كرد: زماني كه در سراسر اروپا يك دانشگاه وجود نداشت علم در اسلام طلوع كرده و جهان را روشن كرد.
وي ادامه داد: علماي اسلامي تمام علوم مفيد را در آغوش خود پرورش داده‌اند و غرب در جنگ‌هاي صليبي اين علوم را برد، سكولار كرد و به ما برگرداند.
نوري همداني تمام دنيا را وامدار علوم اسلامي دانست و تصريح كرد: از نظر جهاد نيز اسلام جهادگران را تربيت كرد.
وي سلاطين و استكبار را موجب عقب‌ماندگي مسلمانان ذكر كرد و گفت: سلاطين و فرمانروايان مردم را در جهل، غفلت و بي‌خبري نگه مي‌داشتند و از دين نيز به عنوان ابزار استفاده مي‌كردند.
نوري همداني با بيان اينكه كتاب‌هاي تاريخي بايد اصلاح شوند، بيان داشت: غرب از ابتدا با اسلام مخالف بود و در حال حاضر نيز به دليل سلطه‌گري تسليم اسلام نيست.
وي به استيلاي غرب بر فرهنگ، سياست و اقتصاد كشور قبل از انقلاب اسلامي اشاره كرد و افزود: براي مردم ما خودباختگي ايجاد كرده بودند و منشا تمدن را غرب معرفي مي‌كردند و حتي مفاخر ما را نيز به حساب آنها نوشته‌اند.
نوري همداني انقلاب اسلامي را تجديد قدرت اسلامي توصيف كرد و اظهار داشت: علم، پژوهش و جهاد از اركان موفقيت نظام اسلامي هستند و در راه علم و تحقيق بايد گام برداريم.
وي پيشرفت‌هاي علمي پس از انقلاب را در بستر اسلام برشمرد و تصريح كرد: در حال حاضر ايران در دنيا داراي عظمت و اقتدار است.
نوري همداني امام خميني (ره) را تنها كسي معرفي كرد كه در عصر حاضر توانست نقاب از چهره غرب كنار بزند.
وي با بيان اينكه غرب جلوي تحقيق و دانش كشور را گرفته است، خاطرنشان كرد: غرب مي‌ترسد اسلام در عصر حاضر مانند گذشته تجديد شود و در تلاش است اين چراغ را خاموش كند.
نوري همداني با تاكيد براينكه دنياي غرب بداند ايران اسلامي قدرت خود را پيدا مي‌كند، گفت: قدر اين نعمت را بايد دانست و نسل سوم انقلاب با درك فرهنگ و واقع‌بيني از نسل‌هاي ديگر انقلابي‌تر است.
وي ادامه داد: آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اصرار دارند دانشجويان، دانشمندان و اساتيد در تدوين علوم اسلامي گام بردارند.
نوري همداني اسلام را داراي فرهنگ مستقل ذكر كرد و بيان داشت: در علوم اسلامي بايد از فرهنگ غني اسلامي استفاده شود و آن را به تمام دانشگاه‌ها و حوزه‌ها ابلاغ كرد.
وي بصيرت را موجب خنثي شدن فتنه‌ها دانست و اظهار داشت: با بصيرت مي‌توان تمام فتنه‌ها را پشت سر گذاشت تا امام عصر (عج) ظهور كند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: