گفت‌وگوي فارس با مدال‌آورترين ورزشكار ايراني در گوانگجو
گفت‌وگوي فارس با مدال‌آورترين ورزشكار ايراني در گوانگجو
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش باشگاه خبري فارس «توانا»، الهه احمدي، بانوي تيراندازي ايران، پس از كسب مدال جام جهاني در اردبهشت‌ماه كه نخستين مدال در تاريخ اين رقابت‌ها بود، بار ديگر افتخارآفرين شد.وي اين بار توانست در بازي‌هاي آسيايي گوانگجو 2 مدال نقره و يك برنز در بخش‌ تيمي و انفرادي در رشته تفنگ كسب كند. وي بين 284 ورزشكار ايراني در بازي‌ها توانست با كسب 3 مدال، عنوان پرمدال‌ترين ورزشكار ايراني بازي‌ها را به خود اختصاص دهد.
الهه احمدي در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبري فارس «توانا»، مصاحبه‌اي را در خصوص حضورش در بازي‌هاي آسيايي 2010 و كسب اين افتخار انجام داد كه آن را در زير مي‌خوانيد:

* چه ارزيابي از مسابقات تيراندازي بازي‌هاي آسيايي 2010 گوانگجو داريد؟
براي رسيدن به اين مسابقات و موفق شدن در آن، برنامه 2 ساله‌اي را تدوين كرده بوديم. البته از همان روز با حضور مربيان مطرحي كه از مجارستان آمدند و برنامه‌ريزي خوب فدراسيون، هدفمان بازي‌هاي آسيايي 2010 ترسيم شد تا بتوانيم مدال‌آور باشيم.

* چه عوامل ديگري در اين موفقيت نقش داشت؟
اردوهاي خارجي و داخلي زيادي را پشت سر گذاشتيم. در مسابقات بين‌المللي زيادي شركت كرديم. هدف اصلي ما بازي‌هاي آسيايي بود. قبل از آن در مسابقات قهرماني جهان اولين سهميه المپيك ورزش ايران را به دست آورديم؛ حتي مدال جام جهاني چين را به دست آوردم.

* آيا با برنامه‌ريزي خاصي قدم به بازي‌ها گذاشتيد؟
با توجه به اينكه مي‌دانستيم بازي‌هاي آسيايي سخت‌تر از رقابت‌هاي جهاني است، سعي كرديم ابتدا ركوردهايمان را در سطح كشور بالا برده و سپس همين ركوردهاي بالا را در مسابقات آزاد خارجي تثبيت كنيم. اين محقق شد و توانستم با توجه به اين موضوع در بازي‌هاي آسييايي نيز ركوردهايمان را تكرار كرده و به فينال برسيم. با حضور در فينال 3 ماده نيز موفق به كسب 2 مدال تيمي و يك نقره انفرادي تفنگ 3 وضعيت شدم.

* قبول داريد امكان خوش‌رنگ‌تر شدن مدال‌هايتان وجود داشت؟
اين موضوع را قبول دارم. بدانيد رقابت در اين بازي‌ها بسيار سخت بود. بارها در فينالي كه برگزار شد، نفرات اول تا سوم در جدول جابه‌جا شدند.

* گويا با تير آخر به عنوان نايب قهرماني آسيا رسيديد؟
تير آخر تعيين كننده شد تا قهرمان مشخص شود. با اينكه قبل از تير آخر سوم بودم؛ اما خوشحالم با تير پاياني نايب قهرماني را به دست آوردم.

* به عنوان مدال‌آورترين ورزشكار كاروان ورزش ايران در اين دوره انتخاب شديد. بابت اين افتخارآفريني چه احساسي داريد؟
خوشحالم. هر كس ديگري هم جاي من باشد، خوشحال مي‌شود. مطمئن باشيد اين موضوع مسئوليتم را سنگين‌تر مي‌كند. دستمزد زحماتي كه كشيدم و ديگران نيز برايم متقبل شدند را گرفتم.

* از شرايط راضي هستيد؟
شرايط براي زمان حال راضي كننده است؛ اما براي آينده بايد تجهيزات و امكانات بيشتري مهيا كرد. بارها اعلام كردم كه گرفتن مدال سخت است؛ ولي سخت‌تر از آن نگه داشتن اين عنوان و تكرار قهرماني‌هاي بيشتر است. اميدوارم با تهيه امكانات بيشتر اين امر محقق شود.

* طبق معمول، مردان كار بانوان را سخت كردند و باز هم نتوانستند پا به پاي آنها پيش بروند. علت اين ضعف چيست؟ چرا كه اگر آنها هم‌سطح زنان بودند، رتبه تيراندازي ايران در بازي‌هاي آسيايي بيشتر از نهم بود.
اين حرف را قبول ندارم. لازلو سوچك، سرمربي تيم ملي تفنگ ايران بارها به ما گفته كه روند پيشرفت مردان در تمام جهان از زنان كندتر است. اين مورد فراگير است و مختص ايران نيست. اگر چين را نگاه كنيد، مي‌بينيد در تيراندازي و در رشته تخصصي خودم يعني تفنگ، 5 زن در حالي در كورس قهرماني جهان هستند كه تنها يك تيرانداز مرد چيني در كورس حضور دارد. در ايران نيز همين شرايط حاكم است.

* مه‌لقا جام بزرگ، اولين سهميه ورزش ايران براي المپيك 2012 لندن را به دست آورد. مي‌توانيد راه وي را ادامه دهيد؟
تمام تلاشم اين است كه به اين مهم دست پيدا كنم. 4 جام جهاني در پيش است كه از اسفندماه آغاز مي‌شود. با حضور در اين مسابقات، هدفم بعدي‌مان كسب سهميه ‌هاي المپيك خواهد بود.

* خود شما مي‌توانيد سهميه تيراندازي المپيك را كسب كنيد؟
بله؛ حتماً سهميه المپيك را مي‌گيرم و يك سهميه را براي من كنار بگذاريد.

گفت و گو از شاهرخ عبدالرزاق
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: