جليلي مذاكره با گروه 1+5 را به محاكمه غرب تبديل كرد
جليلي مذاكره با گروه 1+5 را به محاكمه غرب تبديل كرد
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش خبرگزاري فارس، سعيد جليلي رييس هيئت مذاكره كننده ايراني در دور اول مذاكرات با 1+5 با اشاره به اينكه "هفته قبل همين روز و همين ساعت دو دانشمند ايراني در تهران هدف ترور قرار گرفتند و يكي از آنها به شهادت رسيد " گفت: "دو دانشمند ترور شده ايراني متخصصان بسيار برجسته اي در جهان علم بودند و معضل امروز جهان كساني هستند كه وقتي از حيث توان استدلال و بحث منطقي به بن بست مي خورند، به اقدامات تروريستي روي مي آورند ".
جليلي در ادامه با بيان اينكه "ملت تا امروز بزرگترين قرباني تروريسم بوده " گفت: " ايران تا كنون 13000 نفر از شهروندان خود را در اثر حملات تروريستي گروه منافقين كه مورد حمايت غرب است از دست داده است و اين بار هم همان روند در حال تكرار است ".
جليلي در ادامه سخنان خود خطاب به كاترين اشتون اظهار داشت: "با اين حال ترور اخير دو دانشمند هسته اي ايران يك نمونه متفاوت است چرا كه يكي از اين دو نفر در فهرست تحريم قطعنامه شوراي امنيت قرار داشته است و ديگري هم جزو دانشمندان هسته اي شناخته شده ايران بوده است ".
وي تاكيد كرد: "جان ساورز رييس سرويس اطلاعات خارجي انگليس چند هفته قبل از ترور به صراحت اظهارات خاصي در مورد انجام عمليات اطلاعاتي در ايران بر زبان آورده بود و پس از انجام ترور هم سايت رسمي وزارت خارجه اسراييل در مقاله اي رسمي نوشت اين ترور با هدف ضربه زدن به برنامه هسته اي ايران و جلوگيري از اتمي شدن ايران انجام شده است ".
جليلي با بيان اينكه "اين سخنان مفهوم كاملا خاصي دارد "، سوال كرد كه چرا دنيا در مقابل اقدام تروريستي و اعتراف صريح برخي كشورها به مشاركت در آن سكوت كرده است و چرا 1+5 اين اقدام را محكوم نكرد؟
جليلي خطاب به اشتون اضافه كرد: "دست زدن به اقدامات تروريستي با هدف جلوگيري از دسترسي ايران به علم تلفيقي از روحيه فاشيستي و روحيه قرون وسطايي است كه بي شك مستحق محكوميت است اما اين اقدامي است كه تا به حال انجام نشده است ".
جليلي در بخشي از اين جلسه براي احترام به روح بلند شهيد شهرياري براي دقايقي سكوت و سپس تاكيد كرد كه بايد در قرن 21 كسي مانند دكتر شهرياري را شهيد راه مبارزه با تفكر قرون وسطايي دانست كه غرب حامي آن است.
دور اول مذاكرات حدود ساعت 16 به وقت تهران پايان يافت. امروز يك دور مذاكره ديگر انجام خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: