در پي صدور حكم محكوميت اشتهاردي بر خلاف نظر هيئت منصفه برگزار مي‌شود
در پي صدور حكم محكوميت اشتهاردي بر خلاف نظر هيئت منصفه برگزار مي‌شود
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

علي‌اكبر كسائيان در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس با اعلام اين خبر اظهار داشت: جلسه امروز هيئت منصفه مطبوعات با حضور 16 نفر از اعضاي هيئت تشكيل شد و در ابتداي اين جلسه هر يك از اعضا به‌صورت جداگانه نظرات خود را در خصوص جايگاه و شأن هيئت منصفه مطبوعات به عنوان نماينده افكار عمومي جامعه بيان كردند.

* اعتراض اعضاي هيئت منصفه مطبوعات به راي دادگاه

وي افزود: در ادامه جلسه امروز، موضوع رأي دادگاه در خصوص محكوميت مدير‌مسئول روزنامه ايران به شلاق و زندان مطرح شد كه چنين رأيي بدون كوچكترين توجه‌اي به رأي برائت هيئت منصفه مبطوعات صادر شده است و در اين خصوص اعضا نقطه‌‌نظرات خود را مطرح كردند كه همگي اعضا نسبت به اين حكم اعتراض خود را اعلام كردند.

دبير هئيت منصفه مطبوعات درباره برآيند برگزاري جلسه و شور امروز هيئت و اعتراضاتي كه نسبت به نوع عملكرد قاضي دادگاه مطبوعات در عدم توجه به رأي هيئت منصفه انجام شد، خاطرنشان كرد: در جلسه امروز مقرر شد، عسگراولادي به عنوان رئيس هيئت منصفه مطبوعات در اسرع وقت با رئيس قوه قضائيه و رئيس قوه مقننه، جلسه‌ مشتركي در اين خصوص داشته باشد و بالافاصله نتيجه را به اعضاي هيئت منصفه مطبوعات اعلام كند.

كسائيان با اشاره به موضوع استعفاي 2 نفر از اعضاي هيئت منصفه مطبوعات در اعتراض به رأي صادره دادگاه و عدم توجه به رأي هيئت منصفه در مورد حكم كاوه اشتهاردي تصريح كرد: دبير هيئت منصفه از آقايان مهدي فضائلي و جمال شورجه كه در اعتراض به اين حكم دادگاه استعفا داده بودند، دعوت كرد تا در جلسات هيئت منصفه حضور يابند.

* عدم پذيرش استعفاي 2 عضو هيئت منصفه مطبوعات

وي تصريح كرد: تمام اعضاي هيئت منصفه، استعفاي اين 2 عضو هيئت را نپذيرفتند و تمام اعضا نسبت به نوع صدور حكم محكوميت در مورد مديرمسئول روزنامه ايران اعتراض خود را اعلام داشتند.

* لغو جلسه آتي دادگاه مطبوعات براي مشخص شدن مذاكرات

دبير هئيت منصفه مطبوعات متذكر شد‌: براساس آنچه امروز در جلسه هيئت مورد بررسي قرار گرفت مقرر شد، جلسه آتي دادگاه مطبوعات لغو شود تا پس از بحث و تبادل‌نظر و اعلام نتيجه مذاكرات هيئت منصفه با رؤساي 2 قوه قضائيه و مققنه، تصميم مقتضي در خصوص دادگاه مطبوعات گرفته شود.

كسائيان خاطرنشان كرد: جلسه امروز اعضاي هيئت منصفه از ساعت 9:30 صبح آغاز شد و تا ظهر امروز به درازا كشيد و اعضا مشغول بحث و تبادل‌نظر در خصوص اين موضوعات بودند لذا عملاً امكان حضور در دادگاه مطبوعات و تشكيل جلسه دادگاه نبود.

دبير هئيت منصفه مطبوعات تصريح كرد:‌ به منظور پرهيز از امكان ايجاد هرگونه سوءاستفاده و جنجال توسط رسانه‌هاي معاند خارجي و بين‌المللي، هيئت منصفه مطبوعات استان تهران حمايت خود را از مساعي قانوني قوه قضائيه اعلام مي‌كند.

وي افزود: تا از اين طريق، دشمنان از بهره‌برداري تفرقه‌افكنانه مأيوس شوند چرا كه هيئت منصفه مطبوعات و قوه قضائيه در صف واحد و مانند ساير ملت در جهت عزت و استقلال جمهوري اسلامي ايران مي‌كوشند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: