/گزارش فارس از حريفان ايران در جام ملت‌هاي آسيا/
/گزارش فارس از حريفان ايران در جام ملت‌هاي آسيا/
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش باسگاه خبري فارس «توانا»، اگر نگاهي به حريفان ايران در جام ملت‌هاي 2011 آسيا بيندازيم، به جرات مي‌توان گفت كره شمالي به دليل عملكرد خوبي كه در چند سال گذشته داشته، به عنوان مهم‌ترين حريف ايران ميان تيم‌هاي عراق و امارات محسوب مي‌شود. كشوري كه با بازيكنان ريز نقش، فوتبالي سرعتي ارائه مي‌كند و هميشه در ضد حملات خطرناك بوده است. عراق و امارات هم در گروه ايران قرار دارند؛ اما به گفته بسياري از كارشناسان، كره‌اي‌ها تنها مي‌توانند كار ايران را در دور مقدماتي سخت كنند.
كره‌اي‌ها هميشه در ناشناخته بودن منحصر به فرد بوده‌اند. به دليل اطلاعات كمي كه از برنامه هاي اين تيم وجود دارد، نمي‌توان ارزيابي دقيقي از تاكيتيك‌هايش داشت. همين موضوع، آنها را از عراق و امارات متمايز مي‌كند. تيمي كه با وجود نتايج خوب خود در مسابقات گذشته، حتي يك بازيكن يا مربي لژيونر نداشته و اگر بخواهيم از نگاه ديگري اين تيم را متفاوت قلمداد كنيم، همين موضوع باشد.

* حضور در جام‌جهاني 2010 چهره كره شمالي را دوباره جهاني كرد
كمتر كارشناسي فكر مي‌كرد ميان تيم‌هايي مانند ايران و عربستان، تيمي به نام كره‌شمالي راهي آفريقاي جنوبي شود. هرچند نمايش ضعيف كره‌اي‌ها فوتبال آسيا را به نوعي تحقير كرد؛ اما براي آنها اعتماد به نفس و انگيزه به ارمغان آرود. كارشناسان عقيده دارند پس از تيم ملي كره شمالي سال 1966 كه در جام جهاني لندن تا مراحل پاياني هم رفت و طوفان زرد لقب گرفت، تيم فعلي هم به نوعي يادآور همان روزها است.
بازي خوب و البته كاملا دفاعي آنها مقابل برزيل، قهرمان جهان و شكست 2 بر يك مي‌رفت كه كره‌شمالي را تيمي شگفتي‌ساز معرفي كند؛ اما باخت 7 بر صفر مقابل پرتغال و شكست برابر ساحل عاج يك مقدار از اين نگاه‌ها كاست.
كره شمالي 3 بار سابقه حضور در جام ملت‌ها دارد كه نخستين حضور آنها به سال 1980 باز مي‌گردد. بهترين مقام‌ آنها هم در اين سال و كسب مقام چهارم بود. اين آمار نشان مي‌دهد در گذشته عملكرد خوبي را در آسيا نداشته‌اند؛ اما در سال جاري با قهرماني در رده‌هاي نوجوانان و جوانان آسيا نشان دادند به دنبال سومين قهرماني اين بار در رده بزرگسالان هستند.

* يك شكست، يك پيروزي و يك تساوي در آستانه جام ملت‌ها
كره شمالي در نخستين ديدار دوستانه خود در آستانه جام ملت ها، در قاهره مقابل كويت با نتيجه 2 بر يك شكست خورد؛ اما در دومين ديدار خود مقابل اين تيم به تساوي 2 بر 2 دست يافت. كره‌اي‌ها در سومين ديدار خود مقابل قطر، ميزبان جام ملت‌هاي آسيا به ميدان رفتند و موفق شدند يك بر صفر مقابل ميزبان به پيروزي برسند.

* كره شمالي زندگي را براي هر تيمي سخت مي‌كند
افشين قطبي، سرمربي تيم ملي در مورد كره‌شمالي معتقد است: "كره شمالي زندگي را براي هر تيمي سخت خواهد كرد؛ از جمله ما. آنها مقابل برزيل در جام جهاني 2010 اين كار را كردند. "
وي تاكيد كرد: "بازيكنان كره در دفاع بسيار فشرده عمل مي‌كنند. اگر بخواهيم با آنها بجنگيم، مي‌توانند در كار هجومي بسيار خطرناك باشند. آنها در خط حمله نيز قدرتمند هستند و در ضدحملات نيز وحشتناك عمل مي‌كنند. "

* 14 پيروزي و 7 تساوي در تاريخ ديدارهاي 2 تيم
در 21 بازي گذشته ايران و كره شمالي، تيم ايران با 14 برد و 7 تساوي بدون شكست كارنامه مناسبي از خود به جاي گذاشته است. تاريخ نشان داده تيم ملي برابر اين كشور شمال شرق آسيا هيچ وقت بازنده نبوده است. 2 تيم در اولين بازي خود در سال 1351 در مرحله مقدماتي المپيك برابر هم به ميدان رفتند كه اين بازي بدون گل به تساوي بدون گل رسيدند.
ايران و كره‌شمالي اتفاقاً در آخرين ديدار خود هم به تساوي بدون گل رسيدند. ديداري كه اميدهاي ايران را براي حضور در جام‌جهاني 2010 كمرنگ كرد و خاطره تلخ پيونگ يانك را براي هميشه در ياد فوتبال دوستان ايراني ماندگار كرد.

پانزدهمين دوره جام ملت‌هاي 2011 آسيا از 17 دي ماه با حضور 16 تيم به ميزباني دوحه قطر آغاز شد. ايران در اولين گام 21 دي به مصاف عراق مي‌رود. سپس 25 دي رودرروي كره‌شمالي قرار مي‌گيرد و 29 دي با امارات ديدار مي‌كند.
 


نظرات شما عزیزان:

zahra
ساعت10:47---20 دی 1389
slm.
mi30 az bazdidet.
mano ba onvane webam belink
&
behem
bego0o0
ba
chi
belinkamet
.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: