رازي كه شايد براي هميشه مدفون شود
رازي كه شايد براي هميشه مدفون شود
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش خبرگزاري فارس و به نقل از آسوشيتدپرس، از بين چاوي ارناندس، آندرس اينيستا يا مسي، يك بازيكن دوشنبه توپ طلا را بالاي سر خواهد برد و به عنوان بهترين بازيكن سال جهان برگزيده مي‌شود و اين در حالي است كه همزمان بدون هر سه اين بازيكنان كوچكترين مشكلي در تركيب بارسلونا ايجاد نخواهد شد.
لاماسيا زمين تمرين تاريخ بارسلونا روزگاري يك زمين كشاورزي معروف در كاتالونيا بود و در سال 1702 رسما به نام عده‌اي از مردم محلي كه روي آن به صورت فصل كشاورزي مي‌كردند سند خورد.
30 سال پيش بود كه لاماسيا به عنوان هديه به بارسلونا از سوي مردم ثبت شد و مديرعامل وقت نيز سند آن را به عنوان ملك عمومي ثبت كرد تا براي هميشه يك خانه مردمي باقي بماند.
از آن پس لاماسيا هم زمين تمرين تيم اصلي بارسلونا بود و هم آكادمي جوانان فوتبال بارسلونا.
مسي، اينيستا و چاوي از نسل طلايي پرورش يافته در همين لاماسيا هستند كه امروز در جهان فوتبال حرفه‌اي پادشاهي مي‌كنند.
هشت قهرماني و افتخار در دو فصل چيز كمي نيست و اين مردان لاماسيا بودند كه چنين روياي بزرگي را تا مرز واقعيت نزديك كردند.
حتي اگر مراسم توپ طلاي زوريخ را در نظر نگيريم، اين خود بارسلونا است كه قهرمان اصلي ميدان بوده و مشخصا وابسته به چند نام و چند مراسم پر زرق و برق نيست.
البته حضور سه بازيكن از يك تيم در مرحله پاياني راي گيري يك افتخار بزرگ است، افتخاري كه در سال 1988 براي آ.ث ميلان ايتاليا رخ داد.
جوزپه گوارديولا در اين خصوص مي گويد: نسل كنوني كه در بارسلونا مي‌درخشند به سختي پرورش يافته است و مردم براي ايجاد آن هزينه زيادي كرده‌اند. براي بازيكناني چون چاوي، مسي يا اينيستا هميشه جايگزين داريم و تا وقتي لاماسيا زنده است بارسلونا نيز زنده خواهد بود.
هفت بازيكن از يازده بازيكن بارسلونا در ديدار فينال ليگ قهرمانان اروپا كه طي آن منچستريونايتد را دو بر صفر شكست دادند، پرورش يافته آكادمي لاماسيا بودند.
خود گوارديولا نيز فرزند لاماسيا است.
9 بازيكن از تيم 23 نفره ملي اسپانيا كه قهرماني در جام جهاني 2010 را جشن گرفته نيز در لاماسيا رشد كرده و به جهان فوتبال عرضه شده‌اند.
از طرفي لاماسيا بزرگاني چون په‌په رينا و سسك فابرگاس را نيز به فوتبال جزيره هديه داده است.
باشگاه‌هاي بزرگي در آمريكاي جنوبي از جمله سانتوس برزيل يا ريورپلاته آرژانتين وجود دارند كه هميشه به پرورش استعدادها مشهورند. مي‌شود به ميلان ايتاليا، رئال مادريد يا ليورپول نيز اشاره كرد اما هيچيك به پاي لاماسيا در بارسلونا به عنوان يك پديده تاريخي نمي‌رسند.
در آكادمي فوتبال لاماسيا كاتالونيا از سن 7 تا 18 سالگي حداقل 13 گروه فعال و مجهز هميشه در حال تمرين و مسابقه هستند.
برخي از اين گروه‌ها گاهي زير ذره‌بين حداقل 20 كارشناس فوتبال به طور همزمان قرار دارند و عملكرد تك‌تك نوجوانان به دقت مورد تحليل و تجزيه قرار مي‌گيرد.
دو گروه از اين 13 گروه حاضر در لاماسيا به هلندي‌ها مشهورند، هر چند اين روزها نه بازيكن هلندي در بين آنها است و نه مربي هلندي اما سيستم تدريس آژاكس هلند همچنان در آن دو گروه پياده مي‌شود و بازيكناني كه از اين قسمت فارغ التحصيل مي‌شوند معمولا بيش از سايرين جلب نظر مي‌كنند.
از سال 1979 تا امروز حداقل 500 بازيكن آماده و معروف از لاماسيا به جهان فوتبال حرفه‌اي معرفي شده اند كه گوارديولا يكي از همين بازيكنان است.
درهاي لاماسيا در پايان سال 2012 براي هميشه بسته مي‌شود و اين آكادمي بزرگ به يك فضاي مدرن و جديد منتقل مي‌شود.
برخي بر اين باورند كه زمان خيلي چيزها را عوض مي‌كند اما فلسفه لاماسيا هميشه در كنار بارسلونا زنده و فعال باقي خواهد ماند.
برخي نيز معتقدند كه راز موفقيت بارسلونا همزمان با بسته شدن درهاي لاماسيا براي هميشه مدفون خواهد شد.
 


نظرات شما عزیزان:

zahra
ساعت10:26---20 دی 1389
slm.

mano

ba

onvane

webam

belink.

&

khabaram

kon

ba

chi

blinkamet.

پاسخ:بغیر از عکس و فیلم هر چی باشه مثلاً مطلب یا نرم افزار در ضمن میشه بدونم از کدوم شهرین؟


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: