نائيني در نشست هفتگي انصارحزب الله:
نائيني در نشست هفتگي انصارحزب الله:
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبري فارس«توانا» علي محمد نائيني عضو هيات علمي دانشگاه امام حسين(عليه السلام) كه در نشست هفتگي انصارحزب الله سخن مي‌گفت، در مقايسه دوران هشت ساله جنگ و دوران هشت ماهه فتنه، اظهار داشت: دشمن در پايان جنگ هشت ساله به اين نتيجه رسيد كه برآوردش از توانايي‌هاي جمهوري اسلامي ايران غلط بوده، بنابراين بايد قدرت نرم نظام جمهوري اسلامي را هدف قرار دهد.

اين كارشناس مسائل سياسي گفت: دشمن، عمق راهبردي نظام جمهوري اسلامي، يعني قدرت بسيج‌كنندگي حضرت امام را نتوانست برآورد كند و در پايان جنگ، نظام جهاني به اين جمع‌بندي رسيد كه راهبردش را بايد تغيير دهد، لذا مولفه‌هاي اصلي قدرت نظام را هدف قرار داد.

وي مولفه‌هاي اصلي نظام را، باورها، ارزش‌ها،‌ قدرت راهبري و ايمان مردم دانست، و افزود: دشمن در جنگ نرم، فرهنگ عاشورا و دينداري مردم را هدف قرار داد.

نائيني يادآورشد: وقتي روش‌هاي مختلف مهار جمهوري اسلامي، مانند ناآرامي‌هاي اجتماعي، كودتا، محاصره اقتصادي و سياسي جواب نداد، تصميم به جنگ و تهاجم عليه نظام گرفتند؛ لذا دوره زمينه‌سازي جنگ نرم هشت ماهه هم 20 سال قبل از فتنه بود.

اين تحليلگر مسائل سياسي با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب با اين مضمون كه براي اين فتنه حداقل از پانزده سال پيش برنامه ريزي شده بود و خيلي‌ها از ماهيت آن مطلع نشدند، بيان داشت: در ابتداي دفاع مقدس كه فرماندهي بر عهده بني صدر بود، ما درك و ارزيابي درستي از تهديد نداشتيم ، بنابراين كشور دچار غفلت و شوك شد، اما حضرت امام(ره) آن شوك را مهار كرد و اعتماد به نفس مسئولان، فرمانده نظامي و مردم را افزايش داد.

وي ادامه داد: در جنگ نرم 8 ماهه(فتنه 88) نيز وضعيت به همين ترتيب بود و كشور در ابتداي اين تهاجم نرم دچار غفلت استراتژيك شد و آن ستادهايي كه بايد فعال مي‌شدند و با تهديد مقابله مي‌كردند، دچار مشكل شدند. اما مقام معظم رهبري به درستي و با تدبير فتنه را رهبري فرمودند.

نائيني در توضيح فرايند جنگ نرم گفت: در جنگ نرم در ابتدا باورها و ارزش‌هاي اساسي دچار تغيير و تحول شده و تضعيف و ارزش‌هاي جديدي جايگزين آن مي‌شود؛ تا زماني كه دگرگوني كامل فرهنگي ايجاد نشود، يك جمعيتي آماده نمي‌شود و با بهانه انتخابات يا حادثه‌اي هيجاني ديگر به كف خيابان براي رويارويي با نظام به كف خيابان نمي‌آيد.

وي اضافه كرد: براي نافرماني مدني و به چالش كشيدن نظام، بايد از قبل ارزش‌ها دستكاري شده و باورها دگرگون شده باشد.

اين كارشناس مسائل فرهنگي پيش نياز تهاجم سياسي را دگرگوني در حوزه فرهنگ يعني تهاجم فرهنگي عنوان كرد و افزود: در مقابله با فتنه همچون ابتداي جنگ متاسفانه درك صحيح و استراتژي مدون و ستاد راهبردي فعالي وجود نداشت.

وي هدف اوليه عراق در جنگ هشت ساله را به لحاظ سياسي مهار جمهوري اسلامي و هدف حداكثري آن را فروپاشي نظام جمهوري اسلامي دانست و اظهار داشت: عراق در اهداف خود به دليل اينكه قدرت رهبري نظام را به عنوان قدرت واقعي نظام جمهوري اسلامي برآورد نكرده بود، شكست خورد؛ چراكه بسياري از كارشناسان امروز مهمترين عامل پيروزي در جنگ را قدرت بسيج‌كنندگي حضرت امام (ره) مي‌دانند.

عضو هيات علمي دانشگاه امام حسين (ع) در ادامه جنگ نرم هشت ماهه را بسيار شبيه به جنگ هشت ساله عنوان كرد و افزود: دشمن سعي داشت در جنگ نرم با ايجاد ترديد و شبهه و دستكاري باورهاي اساسي مردم اعتماد را نسبت به نظام در مردم كاهش دهد و مردم را كف خيابان نگه دارد؛ اما برآوردي از آگاهي و بصيرت مردم و قدرت راهبري نظام نداشت.

وي "تقلب " را نقطه مشترك مدل تمام انقلاب‌هاي رنگي در دنيا بيان كردو خاطر نشان كرد: ايستادگي و هوشمندي مقام معظم رهبري از حق مردم دفاع قاطع كرد و زير بار خواسته غيرقانوني فتنه‌گران نرفتند.

اين تحليل گر مسائل سياسي نوع رهبري امام خميني(ره) و حضرت امام خامنه‌اي را مانند هم توصيف كرد و افزود: ايستادگي در مقابل دشمن، شناسايي عميق ماهيت هردو جنگ و ماهيت براندازانه ايدئولوژيك آنها از نقاط مشترك اين دو بزرگوار است.

وي با بيان اينكه ادبيات فتنه، با ادبيات ايدئولوژيك و اسلامي به كار مي‌رفت، گفت: فتنه‌گران حق و باطل را درهم آميخته و سعي كردند بر اباطيل خود لباس حق بپوشانند، لذا تنها "بصيرت " توانست با اين حيله مقابله كند؛ بنابراين رهبر معظم انقلاب فرمودند كه بصيرت قطب‌نماست و چراغ ماه‌شكن در هواي مه آلود است.

نائيني ادامه داد: امام(ره) و مقام معظم رهبري به توانايي و ايمان مردم باور داشتند و از بسيج مردمي حمايت فرمودند؛ رهبر انقلاب در قم فرمودند « بسيج بحمدالله در اين جنگ نرم هشت ساله سخت و هشت ماهه فتنه با بصيرت عمل كرد و صحنه را به خوبي تشخيص داد».

عضو هيات علمي دانشگاه امام حسين(ع) با بيان اينكه در هر دو جنگ ما تهديد را به فرصت تبديل كرديم، افزود: شرايط الان ما با شرايط قبل از فتنه اصلا قابل مقايسه نيست؛ چراكه فتنه‌‌گران آمدند تا نظام در محيط داخلي و جهاني و نزد مردم، بي‌اعتباركنند، ولي امروز اعتبار نظام در محيط خارجي و اعتماد نسبت به نظام در داخل و جايگاه رهبري و همه مولفه‌هاي قدرت نظام به مراتب از قبل فتنه بسيار افزايش پيدا كرده است.

اين كارشناس مسائل سياسي اظهار داشت: ملت ايران در جنگ هشت ماهه با ابتكار عمل خود دشمن را منفعل كرد و درحماسه 9 دي انفعال دشمن را به اوج رسانده و آن را مضمحل كرد؛ بنابراين ارزش 9 دي و 22 بهمن سال گذشته از عمليات كربلاي 5 و فتح‌المبين كمتر نبود؛ چراكه مردم دشمن را در 9 دي به هيچ گرفتند.

اين كارشناس مسائل سياسي با بيان اينكه صدا و سيما نتوانست گستردگي جمعيت حاضر در صحنه 9دي را به نمايش در آورد، اذعان كرد: واكنش مردم در 9 دي يك واكنشي تمام عيار نسبت به جريان فتنه بود به طوري كه تمام شعارها كاملا صريح و شفاف نسبت به سران فتنه و نخبگان غافل حكايت از عمق بصيرت مردم داشت.

وي هدف جمعيت 4 ميليوني حاضر در حماسه 9 دي را حمايت بي‌چون چرا از مقام عظماي ولايت عنوان كرد و گفت: در حالي كه جمع راي دهنده به آقاي احمدي‌نژاد در تهران 1 ميليون و 800 هزار نفر است؛ يعني همه كساني كه در 22 خرداد راي داده بودند در 9 دي آمده بودند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: