كارشناس فلسطيني مسائل صهيونيسم در گفت‌و‌گو با فارس:
كارشناس فلسطيني مسائل صهيونيسم در گفت‌و‌گو با فارس:
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

"ناصر اللحام " تحليل‌گر و روزنامه‌نگار فلسطيني، در گفت‌وگوي مشروح با خبرنگار فارس در غزه اظهار داشت: با اين كه "بنيامين نتانياهو " تاكيد مي‌كند كه خود را براي ورود به جنگي جديد عليه نوار غزه آغاز مي‌كند، اما واقعيت امر اين است كه وي آمادگي چنين جنگي را به هيچ وجه ندارد، چون كابينه‌اش در بعد داخلي و به‌ويژه پس از آتش سوزي "كرمل " و به رسميت شناختن تشكيل دولت مستقل فلسطيني در چارچوب مرزهاي 1967 توسط كشورهاي آمريكاي لاتين و تهديد "ايهود باراك " به كناره‌گيري از ائتلاف كابينه رژيم صهيونيستي در ماه آوريل آينده با بحران‌هاي داخلي بسياري مواجه است.

*رژيم صهيونيستي در انديشه تهاجمي جديد به نوار غزه

اللحام درباره تهديدات يكي از مقامات ارتش رژيم صهيونيستي براي تهاجم به غزه به بهانه شليك توپ و موشك از نوار غزه به شهرك‌ها و مناطق صهيونيست‌نشين گفت: بي‌شك اين تهديدات پاي خود را فراتر از ترور و گذاشتن كمين‌هاي كوچك كه تفاوتي ميان نظامي و غيرنظامي قائل نمي‌شود، نخواهد گذاشت.

اين كارشناس مسائل فلسطيني پيش‌بيني كرد كه ممكن است،‌ ارتش رژيم صهيونيستي براي تحت فشار قرار دادن جبهه داخلي نوار غزه، ساختمان‌ها و دفاتري را در غزه هدف قرار دهد.

وي بعد ديگر افزايش اين تهديدات توسط مقامات صهيونيستي و نظاميان بلندپايه اين رژيم را بررسي اوضاع و اطلاع از ميزان آمادگي مقاومت فلسطيني و سبك و سنگين كردن طرف فلسطيني در صورت بروز جنگ جديد عنوان كرد.

*تشديد حملات رژيم صهيونيستي براي به تسليم واداشتن حماس

اين روزنامه‌نگار فلسطيني با اشاره به تحركات نظامي و تجاوزات اخير رژيم صهيونيستي در مرزهاي نوار غزه تاكيد كرد: بي‌شك يكي از اهداف رژيم صهيونيستي شناخت و دريافت نوع و كيفيت سلاح‌هاي جديدي است كه مقاومت فلسطيني در نوار غزه بر آن دست يافته ست.

وي در ادامه افزود: تشديد بمباران‌هاي هوايي توسط جنگنده بمب‌افكن‌هاي رژيم صهيونيستي عليه نوار غزه در واقع عملياتي تجسسي است كه هدف آن زوم كردن فشارها بر مقاومت فلسطيني و به‌ ويژه جنبش "حماس " جهت واداشتن آن به تسليم و سرفرود آوردن مقابل رژيم صهيونيستي است.

اللحام در پاسخ به اين سوال كه به نظر شما هدف از خبرهاي منتشره شده در رسانه‌هاي صهيونيستي مبني بر اين كه يكي از فعالان جنبشي صهيونيستي، موسوم به "مبارزه براي آزادي شاليت " به نام "يوآل ميرشك " درصدد ديدار با "اسماعيل هنيه " نخست وزير دولت منتخب فلسطين است، چيست؟ گفت: انتشار اين اخبار با هدف ايجاد آشوب و بلوا در جامعه صهيونيستي صورت مي‌گيرد، چون سخناني غيرمنطقي است كه به منصه عمل رساندن آن‌ها امري غيرممكن مي‌نمايد.

* ناتواني رژيم صهيونيستي براي آزادي شاليت با راهبردهاي نظامي و امنيتي

وي همچنين تصريح كرد: بي‌شك يكي از اهداف انتشار چنين اخباري به حركت واداشتن جبهه داخلي رژيم صهيونيستي جهت تحت فشار قرار دادن نتانياهو و كابينه‌اش براي بازگشت به مذاكرات با جنبش حماس جهت انعقاد موافقتنامه آزادي شاليت است.

اين كارشناس مسائل فلسطيني تاكيد كرد: اكنون موسسات و دستگاه‌هاي نظامي رژيم صهيونيستي به اين باور رسيده‌اند كه قضيه شاليت جز از طريق انعقاد يك موافقتنامه با حماس حل نمي‌شود و اين موسسات و دستگاه‌ها از يك سال پيش به اين نتيجه قاطع رسيده‌اند كه رژيم صهيونيستي توان بازگرداندن شاليت با راهبردهاي نظامي و امنيتي را ندارد.

اللحام در پايان گفت: دخالت‌هاي آمريكا موجب شد تا مذاكرات آزادي شاليت كه رو به اتمام و در مرحله گرفتن نتيجه نهايي جهت انعقاد موافقتنامه با حماس بود به نتيجه نرسد و اين نكته‌اي بود كه "حسني مبارك " رئيس جمهور مصر نيز به‌صورت غيرمستقيم به آن اشاره داشت، هنگامي كه گفت: "طرف‌هاي بين‌المللي مانع عقد توافقنامه آزادي شاليت شدند. "

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: