اوري جرات نخواهد كرد بگويد بزرگتر از كميته داوران است
اوري جرات نخواهد كرد بگويد بزرگتر از كميته داوران است
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

حسين عسگري در گفت و گو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس در مورد برنامه‌هايش براي اداره كميته داوران گفت: تمام تلاشم را خواهم كرد تا وظايف كميته داوران را به بهترين شكل انجام دهم. اين وظايف بسيار گسترده است و فقط چينش داوري نيست. بايد خط مشي داوري را آن طور كه فيفا، AFC و فدراسيون فوتبال مي‌خواهد ترسيم كنيم و توسعه داوري را از نظر كيفي و كمي در دستور كار خود قرار بدهيم. البته توسعه كيفي در اولويت است و بيشتر هم و غم خود را روي اين مسئله مي‌گذاريم.
وي ادامه داد: توسعه كمي به زمان بيشتري نياز دارد اما ما مي‌خواهيم در كوتاه مدت توسعه كيفي را در دستور قرار بدهيم و از همه اقشار جامعه فوتبال و به ويژه پيشكسوتان داوري درخواست كمك داريم. مي‌خواهم پيشكسوتان داوري كه از كميته داوري دور و فراري شده بودند دوباره در اين كميته جمع و از نظرات همگي آنها و مشاوره‌هايشان استفاده كنم. البته تصميم نهايي را كميته داوران خواهد گرفت ولي معتقدم چند تفكر بهتر از يك فكر است.

عسگري تصريح كرد: با استفاده از نظرات پيشكسوتان داوري مي‌توانيم سطح داوري را بهبود ببخشيم و شاهد پيشرفت داوري باشيم تا ديگر شاهد بي‌مهري و بي احترامي به داور در جامعه فوتبال نباشيم و آن طور كه شايسته نام داور است داوران مورد احترام قرار بگيرند.
سرپرست كميته داوران تأكيد كرد: قصد داريم داوري را در ليگ برتر و ليگ دسته اول بهبود ببخشيم تا ديگر شاهد فشارها و اعتراض به تيم‌ها نباشيم. در برخي مواقع تيم‌ها حق دارند كه اعتراض مي‌كنند زيرا زحمات يك گروه 60-70 نفره با سهل انگاري داور زير سؤال مي‌رود. اين مسئله به غير از هزينه‌هايي است كه براي اداره باشگاه انجام مي‌شود.
عسگري با اشاره به تعامل با رسانه‌ها به فارس گفت: از تمام رسانه‌ها انتظار داريم نگاه مهربانانه‌اي به كميته داوران داشته باشند نه اينكه انتقاد نكنند بلكه همان طور كه براي حمايت از تيم ملي همه رسانه‌ها كمك مي‌كنند براي بهبود داوري نيز ما را كمك كنند قول مي‌دهم داوري را پس از گذشتن يك فصل به سطح مطلوب برسانم.

سرپرست كميته داوران در مورد اينكه مسعود عنايت بارها گفته بود هر شخصي پس از من رئيس شود اشتباهات داوري ادامه خواهد داشت گفت: بله اشتباهات داوري در تمام دنيا وجود دارد اما اين اشتباهات حد و حدودي دارد و نبايد اين گونه باشد كه يك داور از 20 مسابقه اي كه سوت مي‌زند در 8 ديدار به دليل اشتباهات تأثيرگذارش نتيجه تغيير كند. نه تنها من بلكه رئيس كميته داوران فيفا هم اگر به ايران بيايد باز هم اشتباهات داوري ادامه دارد. اين اشتباهات از نظر فيفا 10 تا 15 درصد قابل قبول است و اگر داوري 15 درصد اشتباه داشته باشد و حتي در اين 15 درصد باعث تغيير نتيجه يك ديدار شود باز هم فيفا مي‌گويد او داور خوبي است زيرا از هر 10 نمره 8.5 مي‌گيرد. اگر به من زمان بدهيد در پايان يك فصل سطح داوري ايران را به سطح استاندارد جهاني مي‌رسانم، به اينكه يك داور فقط 15 درصد اشتباه داشته باشد.
عسگري تأكيد كرد: اگر ميزان اشتباهات داوري بيش از 15 درصد باشد نشان دهنده آن است كه كار كميته داوران و گرداننده آن اشكال دارد و بايد تغيير پيدا كند. من به زمان نياز دارم اما اگر اين زمان داده شود قول مي‌دهم كه داوري ايران را بهبود بخشم و از شرايط فعلي اين داوري را خارج كنم.

عسگري در مورد اينكه قصد دارد از فريدون اصفهانيان و اسماعيل صفيري در كميته داوران استفاده كند به فارس گفت: سعي مي‌كنم افرادي را در كميته به كار بگيريم كه اگر بزرگترين داور ايران هم به كميته داوران آمد احساس بزرگي بر كميته داوران نكند و جرأت نكند بگويد من بزرگتر از كميته داوران هستم. من از تمامي پيشكسوتان داوري كه مقبوليت و محبوبيت دارند و در زمان كار قضاوتشان توانايي بالايي داشته‌اند استفاده خواهم كرد.
وي در مورد اينكه فروردين ماه طبق دستور فيفا بايد يك رئيس جديد براي كميته داوران انتخاب شود گفت: طبق اعلام فيفا اول آوريل بايد يكي از اعضاي هيات رئيسه، رئيس كميته داوران شود اما اين رياست سمبليك است و كار اصلي را نفر دوم كميته كه نايب رئيس است انجام خواهد داد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: