رئيس اوپك در دمشق:
رئيس اوپك در دمشق:
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش گروه اقتصاد بين الملل فارس رئيس اوپك و وزير نفت ايران گفت رشد اقتصادي آسيا مي تواند قيمت نفت را به بالاي 100 دلار در هر بشكه برساند.
مسعود ميركاظمي كه در جريان يك كنفرانس خبري در دمشق سخن مي گفت افزود: توليدكنندگان نبايد نگران اين مسئله باشند. رشد اقتصادي آسيا بهتر از اروپا است و ما اميدواريم رشد اقتصادي آسيا افزايش يابد و در نتيجه آن قيمت نفت بالا برود.
بر اساس گزارش بلومبرگ وي تاكيد كرد:«قيمت 100 دلاري يا بيشتر براي نفت براي توليد كنندگان نگران كننده نيست».
ميركاظمي به عنوان وزير نفت ايران در سال جاري ميلادي و با اتفاق آراء اعضاي اوپك به عنوان رئيس اين سازمان انتخاب شده است. اگرچه رياست اوپك به صورت دوره اي و بر اساس حرف اول نام كشورها تعيين مي شود اما در نهايت رياست هر كشور بر اوپك بايد به تصويب همه اعضا برسد.
تحليلگران انتخاب ايران به رياست اوپك در سال 2011 را حاكي از وجود اختلاف نظر شديد ميان آمريكا و متحدان عربي خود در درون اوپك بر سر تهديد بودن يا نبودن ايران مي دانند.
بر اساس اين گزارش ميركاظمي در جريان سفر خود به دمشق با همتاي سوري خود ديدار كرد و در مورد احداث يك شبكه گازي عربي در منطقه با وي مذاكره كرد. اين شبكه قرار است خطوط گازي ايران، سوريه، عراق، لبنان، مصر و اردن را به هم متصل كند كه به وسيله آن 110 ميليون مترمكعب گاز ايران و عراق به سوريه، لبنان و اردن و بخشي از آن به اروپا صادر خواهد شد.
وزير نفت سوريه گفت دو كشور پيش تر موافقت كرده اند روزانه 3 ميليون مترمكعب از گاز توليدي ايران از طريق خط لوله صادراتي گاز ايران به تركيه به سوريه صادر شود و اين رقم مي تواند به 9 ميليون مترمكعب در روز افزايش يابد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: