سرلشكر فيروزآبادي با اشاره به عبور و مرور كشورهاي فرامنطقه‌اي:
سرلشكر فيروزآبادي با اشاره به عبور و مرور كشورهاي فرامنطقه‌اي:
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

سردار سرلشكر سيد حسن فيروزآبادي رييس ستاد كل نيروهاي مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، در واكنش به عبور و مرور ناوهاي جنگي كشورهاي فرامنطقه‌اي در آب‌هاي خليج فارس، تصريح كرد: ورود ناوهاي آمريكايي، انگليسي، فرانسوي، روسي و ديگر كشورها به خليج فارس سال‌هاست كه ديگر به صورت يك عادت درآمده و نشان‌دهنده طمع آنها به منابع نفتي منطقه است.

فيروزآبادي ادامه داد: آنها پيمان‌هايي با يكديگر دارند كه طبق آن، هر يك بخشي از هزينه‌هاي اين حضور را تامين مي‌كنند تا بتوانند سهم خود را در غارت نفت منطقه به دست آورند.

وي با بيان اينكه خليج فارس از شمال تا تنگه هرمز، سواحل جنوبي جمهوري اسلامي ايران محسوب مي‌شود، به وجود جزاير و منابع عظيم نفتي و اقتصادي كشورمان در اين منطقه اشاره كرد و افزود: ناوگان خليج فارس ما دراين منطقه مستقر است و نه تنها به كنترل و پايش خليج فارس مي‌پردازند، بلكه از هر ناوي كه بخواهد از اين مسير تردد كند، سؤال و جواب كرده، مقصد و محموله آن را مي‌پرسند و پس از ثبت مشخصات، به آنها اجازه ورود و خروج مي‌دهند.

* ايران هيچ احتياجي به دوستي كشورهاي فرامنطقه اي ندارد

رييس ستاد كل نيروهاي مسلح، منطقه خليج فارس را جزو آب‌هاي بين‌المللي دانست و تصريح كرد: البته اين ترددها غيرقانوني نيستند ولي حضور كشورهاي خارجي در منطقه به بهانه وجود تهديد، در حقيقت براي غارت منابع نفتي و ثروت‌هاي كشورهاي منطقه است كه متاسفانه برخي كشورهاي منطقه كه تكيه بر قدرت خدا ندارند نيز با آنها دست دوستي مي‌دهند.

فيروزآبادي تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران هيچ احتياجي به دوستي و حضور آنها ندارد و هميشه گفته است كه عدم حضور كشورهاي فرامنطقه‌اي موجب برقراري امنيت در خليج فارس خواهد شد.

وي همچنين در خصوص خبر سرنگوني دو فروند هواپيماي بدون سرنشين آمريكايي در خليج فارس توسط سپاه پاسداران و موضع پنتاگون در اين‌باره گفت: نيروهاي مسلح كشورهاي ابرقدرت هنوز عادت نكرده‌اند كه شكست‌هاي خود را بپذيرند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: