اختصاصي/‌18 تصميم جديد كارگروه انتقال كاركنان دولت از تهران؛
اختصاصي/‌18 تصميم جديد كارگروه انتقال كاركنان دولت از تهران؛
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس، ‌نمايندگان ويژه رئيس جمهور در كارگروه انتقال كاركنان دولت از تهران در جلسه مورخ 29 / 9 / 89 ‌به استناد اصل يكصد و بيست و هفتم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و با رعايت تصويب نامه شماره 22799 / 44481 مورخ 4 / 2 / 89 تصميمات جديدي اتخاذ كردند كه از سوي محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ شده است.

براساس تصميمات اين كارگروه، معاونت آموزش، تحقيقات و فناوري وزارت راه و ترابري بايد به همراه پژوهشكده‌هاي حمل و نقل، هواشناسي، آموزشكده‌ علمي كاربردي راه و ترابري، دانشگاه صنعت هواپيمايي كشوري، اداره كل استانداردها و گواهينامه‌هاي دريانوردي، مركز تحقيقات سازمان بنادر و دريانوردي، مركز تحقيقات راه آهن، مركز آموزش راه آهن، مركز آموزش فنون هوايي، مركز آموزش هما، دفتر آموزش و مطالعات اجرايي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، معاونت آموزش پژوهش شركت آزمايشگاه فني و مكانيك خاك، مؤسسه قير و آسفالت ايران و دفتر برنامه‌ريزي آموزش سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي با هماهنگي استانداري اصفهان ظرف يك ماه به فولاد‌شهر استان اصفهان منتقل و در ساختمان مخابرات مستقر شوند.

چنانچه ساختمان مذكور در زمره ساختمان‌هاي دولتي باشد، با نظر معاون اول رئيس جمهور، عنوان بهره‌بردار به وزارت راه و ترابري تغيير مي‌يابد و چنانچه در زمره اموال شركت مخابرات باشد، معوض آن از محل فروش املاك در اختيار وزارت راه و ترابري در تهران با ساير استان‌ها تأمين شود.

‌معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور نيز موظف است رديف‌هاي اعتباري مؤسسات مذكور در بند (1) را حذف و يك رديف اعتباري براي معاونت آموزش و تحقيقات وزارت راه و ترابري پيش‌بيني كند.

همچنين چنانچه ظرف دو ماه انتقال معاونت آموزش و تحقيقات و مؤسساتي كه بر اساس مصوبات كار‌گروه بايد به اصفهان منتقل شوند، عملياتي نشود، با گزارش معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور مكلف است رديف اعتباري اختصاصي به معاونت ياد شده را نيز حذف كند.

وزيران آموزش و پرورش و راه و ترابري هم موظفند ساختمان‌هاي وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و ترابري را پس از ارزيابي با هم معاوضه و نتيجه را به كارگروه گزارش كنند. معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور بر فرآيند انجام كار نظارت و پيگيري كند.

‌نمايندگان ويژه رئيس جمهور در كارگروه انتقال كاركنان دولت از تهران همچنين مقرر كردند سازمان بنادر و دريانوردي تا بهمن سال جاري با هماهنگي استانداري هرمزگان به استان هرمزگان منتقل شود و ساختمان فعلي سازمان بنادر و دريانوردي نيز به معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور تحويل و يك باب ساختمان مناسب با ظرفيت استقرار حداكثر يكصدنفر در اختيار سازمان مذكور براي انجام وظايف صرفا ستادي قرار گيرد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز موظف است زمينه خروج پانصد نفر از كاركنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي را به روش‌هاي بازنشستگي، بازخريدي و يا انتقال از شهر تهران و همچنين انتقال به ساير دستگاه‌هاي اجرايي فراهم و نتيجه را به معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور گزارش كند.

بر اين اساس، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي موظف است نسبت به انتقال سازمان‌هاي حج و زيارت و اوقاف و امور خيريه به استان قم اقدام و نتيجه را به كارگروه گزارش كند.

همچنين وزارت امور اقتصادي و دارايي بايد فهرست اسامي 621 نفر كاركنان منتقل شده از تهران را به همراه تصوير احكام كارگزيني آنها براي بررسي و ثبت در سوابق به معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور ارسال كند و ‌فهرست استان‌هاي مناسب براي استقرار سازمان حسابرسي را نيز در اختيار معاونت توسعه مديريت و سرمايه رئيس جمهور قرار دهد. استانداران استان‌هاي موردنظر هم موظفند ساختمان لازم براي استقرار ادارات سازمان حسابرسي را تأمين كنند.

براساس تصميم ‌نمايندگان ويژه رئيس جمهور در كارگروه انتقال كاركنان دولت از تهران، سازمان امور مالياتي كشور نيروي انساني مورد نياز خود را از محل سهم چهل درصد كاهش نيروهاي ستاد وزارت امور اقتصادي و دارايي و مراكز وابسته كه بايد از تهران خارج شوند، تأمين مي‌كند.

وزارت علوم، تحقيقات و فناوري نيز موظف است نسبت به انتقال معاونت دانشجويي به استان سمنان اقدام كند.

همچنين نهاد رياست جمهوري بايد نسبت به كاهش چهل درصد كاركنان نهاد اقدام و گزارش اقدامات را به كارگروه ارائه كند.

وزارت كشور نيز بايد نسبت به كاهش چهل درصد كاركنان خود در ستاد اقدام و گزارش اقدامات را به كارگروه ارائه كند.

همچنين مقرر شده است معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور نسبت به كاهش چهل درصد نيروي انساني خود در ستاد اقدام كند و در صورت نياز به نيروي متخصص جايگزين با همكاري معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور اقدام و نتيجه را به كارگروه ارائه كند.

معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور بايد برنامه پنج ساله كاهش جمعيت تهران را با بهره‌گيري از مطالعات استانداري تهران تحت عنوان مهاجرت معكوس تدوين و به كارگروه ارائه كند.

كاركنان متقاضي انتقال از شهرستان‌هاي استان تهران نيز مشمول استفاده از تسهيلات مندرج در مقررات مربوط خواهند بود.

نيروهاي قرارداد انجام كار معين و مشخص كه از استان تهران خارج و به استان‌هاي ديگر منتقل مي‌شوند، مشمول محدوديت مقرر در ضوابط اجرايي قانون بودجه 89 نخواهند بود.

همچنين استخدام فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان بيست و پنج درصد و بالاتر داراي تخصص و حداقل تحصيلات دانشگاهي در دستگاه‌هاي اجرايي ملي و استاني شهر تهران بلامانع است.

‌نمايندگان ويژه رئيس جمهور در كارگروه انتقال كاركنان دولت از تهران مقرر كردند گمرك جمهوري اسلامي ايران اختيارات گمركات واقع در مناطق مرزي را افزايش داده و نتيجه را به كارگروه اعلام كند.

گمرك جمهوري اسلامي ايران بايد ترتيبي اتخاذ كند كه بخشي از گمركات تهران به استان‌هاي مركزي، قم و ساير استان‌هاي همجوار منتقل و نتيجه اقدامات به كارگروه گزارش شود.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: