مجيدي در گفت‌وگو با فارس خبر داد؛
مجيدي در گفت‌وگو با فارس خبر داد؛
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

هادي مجيدي كارشناس مسائل خاورميانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در خصوص تحولات اخير مصر در پاسخ به اين سؤال كه چه سناريويي از سوي رژيم حاكم مبارك در پيش گرفته شده است، گفت: از آنجا كه نگاه آمريكايي‌ها براي مديريت بحران مصر دچار سردرگمي جدي شده، رژيم صهيونيستي اين موضوع را مديريت كرده و نگاه خود مبني بر ضرورت حفظ مبارك را به طرف‌هاي غربي ديكته و تحميل كرده است.

* آمريكايي‌ها براي مديريت بحران مصر سردرگمند

وي افزود: رژيم صهيونيستي به اين حد از مداخله هم اكتفا نكرده و تجهيزاتي را براي سركوب مردم مصر به اين كشور ارسال كرده است.

*اعزام نيروهاي آموزش‌ديده رژيم صهيونيستي مسلط به زبان عربي به مصر

اين كارشناس مسائل خاورميانه با اشاره به فرستادن تعدادي كماندو براي خرابكاري، هرج و مرج و انجام عمليات‌هاي ويژه به مصر از سوي رژيم صهيونيستي، اظهار داشت: اخيراً تعداد قابل توجهي از نيروهاي آموزش‌ديده كه مسلط به زبان عربي هستند، در قالب پليس سري به مصر اعزام شده‌اند.

مجيدي ادامه داد: آنها وظيفه دارند وقتي فشارها از سوي معترضان افزايش يافت در شرايط مناسب براي يك كشتار بزرگ انقلابيون در ميدان تحرير وارد عمل شوند اما زمان قطعي براي اين عمل هنوز مشخص نشده است.

*سركوب و كشتار انقلابيون براي جلوگيري از تظاهرات مردمي

وي با بيان اينكه رژيم حاكم مصر تلاش دارد فضايي را منتقل كند كه چون مذاكره در جريان است، ديگر ضرورتي بر تداوم تظاهرات نيست، يادآور شد: در اين فضا از طريق فشار نيروهاي پليس و كماندوهاي صهيونيستي سركوب و كشتار انقلابيون آغاز مي‌شود.

اين كارشناس مسائل خاورميانه با ذكر اين نكته كه بخش ديگري از نيروهاي صهيونيستي به مصر وظايف رسانه‌اي و سياسي را برعهده دارند، گفت: از آنجا كه ماهيت قيام مردم مصر يك نتيجه ضد آمريكايي و ضد صهيونيستي را در پي دارد، نيروهاي اعزامي صهيونيستي وظيفه دارند، فضا را به سوي ديگري منحرف كند.

* ايجاد فضاي ضد ايراني

مجيدي ادامه داد: بر اساس گزارش‌هاي بدست آمده ابوالغيط و نيروهاي ضد انقلابي در اين پروسه وظيفه دارند فضاي ضد ايراني را بوجود آورده و قيام مردم مصر را به عنوان مداخله ايران در مصر معرفي كنند.

*نقش عمرسليمان در فرسايش مطالبات قيام مردمي

وي با بيان اينكه بخش ديگري از افراد نفوذي صهيونيستي وظيفه دارند در اتاق جنگ مشترك مبارك و سليمان براي فرسايش مطالبات قيام مردمي مصر فعال شده و ايده‌هاي مناسبي را به اجرا بگذارند، يادآور شد: اين كار از طريق عمر سليمان اجرا خواهد شد.

* انحراف انقلاب از مسير اصلي خود

اين كارشناس مسائل خاورميانه افزود: با اين شيوه رژيم صهيونيستي هم در سطح اتاق جنگ كه توسط مبارك و سليمان تشكيل شده مشاركت دارد و هم توسط ابوالغيط تلاش مي‌كند تا انقلاب را منحرف كند تا از اين طريق رژيم صهيونيستي هدف قيام نباشد.

مجيدي نيروهاي ويژه كماندويي اعزام شده اخير به مصر را بخشي از يگان ويژه عربي در دستگاه اطلاعات نظامي رژيم صهيونيستي دانست كه به زبان عربي كاملاً مسلطند و چندين دهه سابقه نفوذ و حضور در اين كشورها را دارند.

وي دليل استفاده از اين نيروها را احتمال شكاف و دو دستگي در ارتش مصر براي اجراي دستور سركوب مردم دانست و گفت:‌ آمريكا و رژيم صهيونيستي نمي‌خواهند ارتش به عنوان يك ركن مهم امنيتي دچار شكاف و فروپاشي شود.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: