در ديدار با سيدمحمد حسيني؛
در ديدار با سيدمحمد حسيني؛
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، فرج‌الله سلحشور در ديدار با وزير ارشاد در مورد ساخت آثار مذهبي هم‌چون سريال يوسف پيامبر (ع) گفت: ما در كشورهاي غير مسلمان هم مخاطبان بسياري داشتيم و حتي افرادي كه مسلمان نبودند نيز از اين سريال استقبال كردند.
وي ادامه داد: توليد و ساخت سرگذشت زندگي پيامبران و همچنين كارهاي مذهبي، قرآني و ديني تأثيرات ويژه‌اي در فرهنگ جوامع مختلف دارد و آنها را در مسير درست و حقيقت زندگي هدايت مي‌كند.
سلحشور ادامه داد: اثر توليدات قرآني بسيار چشمگير است و خداوند متعال از ابتدا آن را تحت حمايت خويش هدايت و رهبري كرده و در انتها هم با لطف و عنايت خود بهترين اثر معنوي را در افراد ايجاد مي‌كند.
سلحشور گفت: مؤسسه فرهنگي هنري تبيان در حال حاضر با تشكيل گروه‌هاي مختلف از افراد مؤمن، متخصص و مجرب در حال برنامه‌ريزي دقيق و گسترده براي توليد آثار مذهبي، قرآني و فاخر ديني در راستاي اهداف بلند انقلاب اسلامي است.
سلحشور تصريح كرد: سياست كلي اين مؤسسه تنها به ساخت سريال و فيلم هاي فاخر ديني محدود نمي‌شود بلكه هدف اصلي ما الگوسازي در سطح جوامع اسلامي براي مقابله با جنگ تمام عيار دشمن عليه دين و فرهنگ اسلامي است.
كارگردان سريال يوسف پيامبر ادامه داد: از آنجا كه در آيه آخر سوره يوسف (ع) خداوند مي‌فرمايد: در قصه‌اي كه عبرت‌آموز و خدامحور باشد و در آن دروغ نباشد، در آن بسياري از رحمت و هدايت و رستگاري قرار داده‌ايم. لذا ما از سال‌ها پيش اين آيه را معيار، هدف و مبناي سينماي مذهبي قرار داده و اثرات و بركات و عنايات خداوند را هم در آن ديده ايم لذا بر آن شديم تا مجموعه‌اي با معيارهاي واقعي، خدامحور، زيبا و تاثيرگذار به نام قصه‌هاي خدا بسازيم. اين قصه‌ها كه در زندگي افراد مختلف اتفاق افتاده و موجب درس و عبرت آموزي است از مجموعه بسيار زيادي از قصه‌ها كه در گروه‌هاي مختلف ارزيابي شده انتخاب مي‌شود و با مديريت منصور ابراهيمي در واحد طرح و برنامه به مرحله سيناپس رسيده و سپس به سناريو تبديل مي‌شود و بعد از آن در بخش توليد ارائه و ساخته خواهد شد.
سلحشور افزود: سه قسمت از مجموعه قصه‌هاي خدا ساخته شده و در حال حاضر مشغول توليد چهارمين قسمت اين مجموعه هستيم.
به گفته سلحشور مجموعه فرهنگي هنري تبيان، پروژه ساخت مجموعه حضرت موسي كليم الله (ع) را نيز در دست تحقيق و نگارش دارد.
سلحشور پس از ارائه گزارشي از روند توليدات اين مؤسسه اعلام داشت: ما با همين امكانات اندك و موجود خود اين پروژه ها را ادامه مي‌دهيم ولي اگر مساعدت و حمايت بيشتر وزارت ارشاد شامل حال اين فعاليت‌ها شود، قطعا اين مجموعه اثرها و فعاليت هاي خود را گسترش داده و موجب سرعت هرچه بيشتر توليدات خود مي‌شود.
سيد محمد حسيني نيز دراين ديدار گفت: ما به بسياري از كشورها كه سفر مي‌كنيم، استقبال بي‌نظير و اثرات معنوي سريال حضرت يوسف (ع) را به خوبي مشاهده مي‌كنيم.
وي خاطر نشان كرد: در سفر اخير به قطر، وزير فرهنگ اين كشور از استقبال بي‌نظير مردم از اين سريال خبر داد و يادآور شد كه؛ در زمان پخش اين سريال، مراكز و محافل عمومي خلوت مي شد و همه به دنبال تماشاي اين سريال بودند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: اگر نگاه اسلامي در فعاليت‌هاي كاربردي جامعه فراگير شود، قطعا موجب بركات هرچه بيشتر اين فعاليت‌ها خواهد شد و اثرات آن را در جامعه و خانواده‌ها مشاهده خواهيم كرد.
حسيني در ادامه اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از موفقيت آثار اين مجموعه از سلحشور تشكر و قدرداني كرده و قول مساعدت و همكاري هر چه بيشتر با اين مجموعه را داد.
فرج‌الله سلحشور در پايان اين ديدار از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي براي بازديد از مؤسسه تبيان دعوت كرد و سيدمحمد حسيني نيز اظهار اميدواري كرد: در آينده‌اي نزديك از مؤسسه فرهنگي، هنري تبيان و فعاليت‌هاي آن ديدن كند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: