گوينده شبكه خبر در گفت‌وگو با فارس:
گوينده شبكه خبر در گفت‌وگو با فارس:
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

شهلا پرويزي در گفت‌وگو با خبرنگار زنان باشگاه خبري فارس «توانا» اظهار داشت: در گذشته باورها و بينش‌هاي بي‌ريشه و افراطي، سنت‌هاي جاهلانه در نگاه به زن و نگرش جنسي به او موجب تخريب جايگاه و منزلت زن بود اما حالا مشاركت زنان در عرصه‌هاي مختلف سياسي، اجتماعي و فرهنگي در انقلاب نمود بارزي يافته است.

وي عنوان كرد: زنان در تمام محافل علمي، سياسي، فرهنگي و هنري همپاي مردان در صف مقدم جهاد قرار دارند، ‌زنان فرهيخته امروز ايران اسلامي گام‌هاي بلندي را در كشف علم و فناوري طي كرده‌اند و در خدمت به آرمان‌هاي نظام و انقلاب تلاش مي‌كنند.

* زنان ايراني در كسب تحصيلات عالي، گوي سبقت را از مردان ربودند

اين گوينده تفسير خبر بيان كرد: بر اساس آمارهاي معتبر موجود زنان ايراني در مقاطع تحصيلات عالي، گوي سبقت را از مردان ربوده و درخشش چشمگيري در دانشگاه‌ها دارند و از آنجا كه تحصيلات عالي مقدمه اشتغال مفيد در آينده است به طبع حضور زنان در مشاغل گوناگون از مشاغل رده وزارت گرفته تا ساير مشاغل سياسي و اجتماعي به چشم مي‌خورد.

وي گفت: متأسفانه قبل از انقلاب به دليل نبود امكانات لازم براي تحصيل زنان، مشاغل مناسبي نيز در اختيار آنها نبود و اگر هم اجازه حضور در عرصه اجتماع را مي‌يافتند عمدتاً به مشاغل بسيار سطح پايين و سخيفي دست مي‌يافتند كه نهايتاً به ابتذال و آلودگي اين قشر از جامعه مي‌انجاميد.

پرويزي با بيان اينكه زنان با طلوع خورشيد انقلاب اسلامي به مدد حجاب و امنيتي كه در پي آن به وجود آمد با آرامش بيشتري در جامعه حضور يافتند و نگاه جامعه به آنها اصلاح شد، ادامه داد: زنان با انسانيت وارد عرصه اجتماع شدند.

وي اظهار داشت: جدا از تظاهر به تجددگرايي كه نظام شاهنشاهي آن را سرلوحه كار خود قرار داده بود و زنان را مجبور به كشف حجاب مي‌كرد. فقط به زنان طبقه بالا و حاكم جامعه اجازه كسب برخي مشاغل خاص را داده بود اما اكنون در مشاغل مختلف، زنان حضور گسترده‌اي پيدا كردند و به شكوفايي استعدادهاي خود و خدمت به نظام و انقلاب مشغولند.

* رسانه قبل از انقلاب بر جاذبه‌هاي جنسي زنان مانور مي‌داد

اين گوينده شبكه خبر عنوان كرد: الگوي نامناسب رسانه‌هاي قبل از انقلاب در زمينه نقش زنان بر هيچ‌كس پوشيده نيست، رسانه‌هاي قبل از انقلاب به گستردگي رسانه‌هاي امروزي نبودند و تنها بر جاذبه‌هاي جنسي زنان مانور مي‌دادند و زن بودن نه ‌تنها به عنوان نقطه مثبت تلقي نمي‌شد بلكه سبب مي‌شد تا زنان مورد سوء استفاده نيز قرار گيرند.

وي خاطرنشان كرد: زنان در رسانه‌ها به عنوان كالايي براي تبليغ به كار گرفته مي‌شدند و در صورت وجود تخصص و تحصيلات، از آنها كمترين استفاده‌اي نمي‌شد،‌ فيلم‌هاي قبل از انقلاب فقط به جنبه‌هاي ظاهري زنان اختصاص داشت و نقش زن به گونه‌اي بود كه تنها با اغواگري و به كارگيري جاذبه‌هاي جنسي به تبليغ كالاهاي مورد نظر گردانندگان برنامه‌ها مي‌پرداخت.

پرويزي اضافه كرد: بعد از انقلاب شكوهمند اسلامي ايران زن با رعايت عفت و پوشش اسلامي حضور پررنگ‌تري در رسانه‌هاي جمعي كه امروزه بسيار گسترده‌تر هم شده است،‌ پيدا كرد و در رسانه‌هاي تصويري مانند سينما، راديو، تلويزيون و مطبوعات فعاليت مي‌كند.

وي ادامه داد: امروزه زنان زيادي به عنوان گوينده، مجري، بازيگردان، بازيگر، صدابردار، تصويربردار، نويسنده و مدير برنامه‌ساز در رسانه‌ها به فعاليت مي‌پردازند و در جامعه خدمت مي‌كنند.

اين گوينده برنامه‌هاي خبري اظهار داشت: با باز شدن بندهاي اسارتي كه قبل از انقلاب اسلامي به پاي زنان ايراني زده شده بود،توانستم آزادانه در رسانه و جامعه حضوري پررنگ داشته باشم و در تصاحب اين جايگاه استراتژيك، موفق باشم.

وي گفت: بهمن، تداعي كننده پيروزي، يادآور جوانه زدن، رشد، شكفتن، بالندگي و رهايي است؛ ماه بهمن هميشه عطر ايثار، مقاومت و شميم‌ شقايق و شهدا را به مشام مي‌رساند.

* انقلاب اسلامي از معجزات قرن بيستم بود

پرويزي با اشاره به اينكه بهمن يادآور امامي روحاني و نوراني است كه شجاعانه خروشيد و ملت ايران را رهبري كرد و همچون پيامبر (ص) اسلام راستين و واقعي را براي ما به ارمغان آورد، گفت: رهبر بزرگمان امام خميني(ره) باورهاي ديني را زنده كرد و انقلاب اسلامي را كه از معجزات قرن بيستم بود، رقم زد؛ در الهي بودن اين انقلاب نبايد هرگز دچار شك و ترديد شويم تا اين انقلاب هميشه جاودانه باقي بماند.

وي تصريح كرد: شايد يكي از خبرهاي بسيار خوش براي ملتي كه سال‌هاست با تحريم دسته و پنجه نرم مي‌كند و با غرور و صلابت رو به خودكفايي مي‌رود، خبر بهره‌برداري كامل از تأسيسات انرژي هسته‌اي و در مدار توليد قرار گرفتن اين انرژي عظيم ملي در حوزه‌هاي مختلف باشد.

* تحريم براي ايران تبديل به فرصت شكوفايي شد

اين گوينده شبكه خبر اظهار داشت: مردم دنيا به خوبي دريافتند تحريم در ايران تبديل به فرصت شكوفايي و خودكفايي در بخش‌هاي مهم علمي، پزشكي، هوا و فضا مي‌شود كه حتي ترور دانشمندان ملت هم اين مسير را تغيير نمي‌دهد.

وي عنوان كرد: تفاوت مجري زن در جامعه ما با جوامع ديگر، حجاب و متانت مجري زن است كه هرگاه اين دو ويژگي با تكنيك‌هاي خبر و برنامه همراه ‌شود، تأثيرگذاري بر مخاطب اجتناب‌ناپذير است.

پرويزي ادامه داد: حجاب نه‌ نتها هيچ محدوديتي بر اجراي خبر يا برنامه ايجاد نمي‌كند، بلكه به مجري وقار و متانتي مي‌دهد تا او بدون دغدغه پرداختن به مسائل ظاهري و با بكارگيري تواناهايي‌هاي ذاتي صدا، شيوه بيان تسلط و نفوذ به ببيننده به حرفه مجري‌گري و گويندگي خود بپردازد، پوشش و حجاب هيچ مانعي را در اجراي صحيح برنامه و خبر به وجود نمي‌آورد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: