بر اساس آخرين تحقيقات؛
بر اساس آخرين تحقيقات؛
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش باشگاه خبري فارس«توانا»، به نقل از شبكه خبري پرس‌تي‌وي بر اساس تحقيقات انجام شده در مؤسسه تحقيقات سرطان آمريكا و بنياد جهاني تحقيقات سرطان، داشتن يك رژيم غذايي سالم ،خودداري از نوشيدن مشروبات الكلي ،تمرينات منظم ورزشي و شيوه زندگي فعالانه(فعاليت جسماني) مي تواند در حدود 40 درصد خطر ابتلا به سرطان سينه را كاهش داده و ده‌ها هزار نفر را از ابتلا به سرطان روده بزرگ،سرطان معده،سرطان پروستات نجات دهد.

بر اساس اين گزارش، تغييرات ساده در شيوه زندگي افراد در چين مي‌تواند از 27 درصد سرطانها پيشگيري كند.

سرطان يكي از عوامل عمده مرگ و مير در سراسر جهان است كه افزايش روزافزون اين بيماري مورد توجه كارشناسان بهداشت جهاني است.ارزيابي سازمان بهداشت جهاني نشان مي‌دهد كه هر سال 12.7 ميليون نفر در جهان به بيماري سرطان مبتلا مي‌شوند و سالانه حدود 7 ميليون نفر به دليل سرطان جان خود را از دست مي‌دهند.

يكي از كارشناسان بنياد جهاني تحقيقات سرطان گفت : "بسيار ناراحت كننده است كه در سال 2011 هنوز انسانها به دليل سرطان جان خود را از دست مي‌دهند،در حالي كه با داشتن وزن مناسب،رژيم غذايي سالم،فعاليت بدني كافي و رعايت ديگر عوامل مؤثر در شيوه زندگي مي توان از سرطان پيشگيري نمود. "

سازمان ملل متحد از بيماران سرطاني كشورهاي مختلف جهان درخواست نموده تا با خوردن غذاي سالم،خودداري از استعمال دخانيات و داشتن فعاليت جسماني با سرطان مبارزه نمايند.

بر اساس ارزيابيهاي انجام شده توسط سازمان بهداشت جهاني،فعاليت جسماني اندك دليل اصلي 20 تا 30 درصد
سرطانها،ديابت و بيماريهاي قلبي است.

اين گزارش مي‌افزايد :داشتن بدن سالم موجب ايجاد انگيزه در افراد براي مبارزه با بيماريهايي مانند چاقي،سرطان،بيماريهاي قلبي عروقي و ديابت مي‌شود.انسان مي‌تواند با داشتن 150 ساعت فعاليت ورزشي سبك در هفته يا نيم ساعت پياده‌روي در روز و يا دوچرخه سواري،بدني سالم داشته باشند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: