فرخي‌نژاد، گوينده خبر سيما در گفت‌وگو با فارس:
فرخي‌نژاد، گوينده خبر سيما در گفت‌وگو با فارس:
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

فريده فرخي‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار زنان باشگاه خبري ‌فارس «توانا» با بيان اينكه حضور زنان در راديو و تلويزيون، رسانه‌ها و مطبوعات به هيچ وجه با قبل از انقلاب قابل مقايسه نيست، اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامي حضور زنان در اجتماع، استفاده‌اي ابزاري و محدود در برنامه‌ها، سريال‌ها و آگهي‌هاي بازرگاني بود؛ استفاده‌‌اي كه زن را عنصري در خدمت هوي و هوس، بي‌قيد و بي‌مسئوليت نسبت به همسر و فرزندان، عاشق پيشه، عروسك خيمه شب‌بازي پيرو مد‌هاي آنچناني و فارغ از پرداختن به فعاليت‌هاي فكري و پژوهشي معرفي مي‌كرد.

* زنان با انقلاب اسلامي به تمام رنگ‌ها و نيرنگ‌ها پشت كردند

وي عنوان كرد: خوشبختانه وقوع انقلاب اسلامي موجب شد تا زنان و دختران به بلوغ فكري و ذهني برسند و به تمام رنگ‌ها و نيرنگ‌ها پشت پا زنند و با رهنمودهاي رهبر كبير انقلاب اسلامي، هويت اصلي خود را بازيابند.

فرخي‌نژاد با بيان اينكه امروزه زنان در تمام عرصه‌ها از جمله رسانه حضوري فعال دارند، گفت: زنان در رسانه ملي جايگاه شايسته‌اي در بخش‌هاي مختلف اجرايي، برنامه‌سازي، فني، ‌توليدي و بازيگري دارند كه پا به پاي مردان به فعاليت‌هاي سالم و تأثير‌گذار مي‌پردازند.

وي ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامي، به جز مشاغل شريف و پرزحمت مانند معلمي و پرستاري كه زنان متعهد به آن گرايش داشتند، فضاي سالمي براي فعاليت‌هاي زنان در اجتماع مهيا نبود و زنان بايد براي اشتغال در محيطي سالم به شدت تلاش مي‌كردند؛ در غير اين صورت بايد هر ذلتي را به جان مي‌خريدند يا از خير فعاليت در اجتماع مي‌گذشتند.

اين گوينده خبر سيما با اشاره به اينكه تعداد زنان تحصيل كرده، روشنفكر و متدين بعد از انقلاب افزايش يافته است، بيان كرد: قبل از انقلاب اسلامي خانواده‌ها به دليل فساد موجود در جامعه به ادامه تحصيل و كار كردن دخترانشان در بيرون از منزل رضايت نمي‌دادند.

* سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي برايم تداعي‌كننده سالروز تولدم است

وي با تأكيد بر اينكه سالگرد پيروزي انقلاب، يادآور اتحاد و همدلي خانواده بزرگ ايران است، بيان داشت: سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي برايم تداعي‌كننده سالروز تولدم است، در اين ايام احساس مي‌كنم كه بار ديگر به دنيا آمده‌ام همچنين براي امام‌ راحل دعا مي‌كنم چرا كه با رهبري‌ حكيمانه خود، هويت واقعي زنان و مردان ايران زمين را به آنها بازگرداندند.

فرخي‌نژاد اضافه كرد: مثل هر دختر ايراني با تمام شدن دوره متوسطه، قصد ورود به دانشگاه و ادامه تحصيل را داشتم اما با آغاز جنگ تحميلي و آواره شدن از شهرمان آبادان و در غياب پدرم كه در منطقه جنگي حضور داشت و دانشگاه‌ها نيز براي پاره‌اي تغييرات تعطيل شده بود، به ناچار وارد بازار كار شدم.

* سعي كردم همچون رزمندگان از كشورم دفاع كنم

وي اظهار داشت: احساس كردم بايد مسئوليت خود را همچون رزمنده‌اي كه در جبهه جنگ از كشور دفاع مي‌كند، به خوبي انجام دهم چرا كه هيچ چيز جز خدمتگذاري و پيشبرد اهداف كشورم، خوشحالم نمي‌كرد.

اين گوينده خبر سيما افزود: به عنوان يك گوينده و مجري اخبار سيما، در مدت 30 سال خدمت عاشقانه در رسانه بارها و بارها شاهد موفقيت‌هاي كشورمان بودم و خبر آن را يا خود خواندم يا از زبان ديگر همكارانم شنيدم و احساس غرور و افتخار وصف‌ناپذيري داشتم؛ از جمله خبرهاي فراموش‌نشدني كه خواندم، خبر دستيابي به فناوري هسته‌اي توسط دانشمندان جوان كشورمان بود.

* انقلاب ما انقلاب ارزش‌ها بود

وي ادامه داد: انقلاب ما انقلاب ارزش‌ها بود؛ امام امت (ره) فرمودند "مردم ما براي ماديات و امور دنيوي انقلاب نكردند؛ مردم ما براي حفظ ارزش‌هاي اسلامي و انساني انقلاب كردند " مردم ما آرمان‌هاي بلندي داشته و دارند و به همين دليل است كه در طول سالياني كه از پيروزي انقلاب اسلامي ايران مي‌گذرد و با وجود اينكه بنيانگذار جمهوري اسلامي در ظاهر در ميان ما نيستند اما مردم هوشيار و با بصيرت ايران با هدايت‌هاي روشنگرانه و مقتدرانه مقام معظم رهبري توانسته‌اند كشور را از طوفان‌هاي سهمگين به سلامت عبور دهند.

فرخي‌نژاد بيان كرد: مردم از شنيدن خبر پيشرفت ايران در تمام زمينه‌ها از جمله موفقيت ايرانيان در تمام نقاط دنيا، موفقيت و سرافرازي مسلمانان دنيا، پايان فقر و خوشبختي مستضعفان و ذلت و سرنگوني مستكبران عالم خوشحال مي‌شوند؛ من و همكارانم نيز خوشحال مي‌شويم اين خبرهاي خوش و شنيدني را با دل و جان به آگاهي مردم عزيزمان برسانيم.

* خبر پيروزي انقلاب را با عاشقانه‌ترين احساس و ايمان فرياد مي‌زدم

وي با اشاره به اينكه احساس پيروزي در يك انقلاب مردمي كه ملت ايران عزيزترين نزديكانشان را فداي پيروزي آن كردند، احساسي خوشايند است، عنوان كرد: اگر قرار بود خبر پيروزي انقلاب اسلامي را به مردم بدهم، با عاشقانه‌ترين احساس و ايمان قلبي و محكمترين و رساترين واژه‌ها، اين خبر بزرگ را فرياد مي‌زدم.

اين گوينده خبر سيما گفت: امروز ديگر نه ‌تنها از خودنمايي، آرايش و پيرايش، سبك‌سري و رفتار و حركات دور از شأن بانوان در رسانه خبري نيست بلكه آنچه موجب موفقيت يك مجري زن در رسانه مي‌شود، تواضع، علم، آگاهي، وقار و متانت در همه حركات و سكنات است؛ آنچه كه امروزه براي انتخاب و گزينش مجري زن در رسانه مورد توجه است، پايبندي زنان مجري به اصول اخلاقي و اجتماعي، خوشنامي، پژوهش‌محوري و اثرگذاري مثبت در جامعه است.

* ثابت كرديم حجاب محدوديت نيست بلكه مصونيت است

وي با تأكيد بر اينكه با رعايت حجاب و نوع پوششمان ثابت كرديم، حجاب محدوديت نيست بلكه مصونيت است، خاطرنشان كرد: رعايت پوشش و حجاب در بانوان نه تنها مانعي براي حضور آنان در رسانه محسوب نمي‌شود بلكه هر چه اين پوشش كامل‌تر باشد نزد مخاطبان پسنديده‌تر است؛ همانطور كه ما در جامعه از سوي اقشار مختلف زنان و مردان به دليل رعايت اين ارزش اسلامي و انقلابي مورد لطف و مرحمت قرار گرفته‌ايم.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: