بازتاب سي‌ودومين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي ايران؛
بازتاب سي‌ودومين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي ايران؛
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش فارس، با وجود اينكه رسانه‌هاي غربي تا ساعت‌ها پس از آغاز راهپيمايي با شكوه مردم ايران در سي و دومين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي همچنان سكوت اختيار كرده بودند، سرانجام خبرگزاري فرانسه با انتشار خبري نسبتا كوتاه در اين رابطه سعي كرد تا حدي بر اين اقدام سؤال برانگيز خود سرپوش گذارد.

خبرگزاري فرانسه در خبر خود در حالي كه سعي داشت جمعيت ميليوني مردم در تهران و ساير شهرهاي كشور را كه در بزرگداشت سي و دومين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي به خيابان‌ها آمده بودند، كوچك جلوه دهد، نوشت: صدها هزار نفر از ايراني‌ها با سردادن شعارهايي در حمايت از قيام مردم مصر و در محكوميت آمريكا امروز جمعه به سمت يكي از ميدان‌هاي تهران حركت مي‌كردند تا سي و دومين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي در اين كشور را كه به سرنگوني رژيم شاهنشاهي در ايران انجاميد، گرامي دارند.

اين گزارش افزود: راهپيمايي‌هاي مشابهي نيز در برخي ديگر شهرهاي ايران در گراميداشت اين سالروز برگزار شد. "مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل " شعار مردمي بود كه پرچم‌هاي ايران، پارچه‌نوشته‌ها و تصاويري از "آيت‌الله روح‌الله خميني " رهبر انقلابي ايران را با خود حمل مي‌كردند.

در سي و دومين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي، ميليون‌ها نفر از مردم ايران در تجديد پيمان با راه امام خميني(ره) و گراميداشت روز 22 بهمن كه سالروز پيروزي انقلاب است به خيابان‌ها آمدند و راهپيمايي باشكوهي را برگزار كردند.

عليرغم جمعيت گسترده‌اي كه در تمامي ايران راهپيمايي برگزار كردند، شبكه‌هاي غربي همچون بي‌بي‌سي، سي ان ان، رويترز و حتي صداي آمريكا كه حتي كوچكترين رخدادهاي جهان را در سراسر جهان پوشش مي‌دهند، سكوت اختيار كردند و با ناديده گرفتن جمعيت ميليوني در سراسر ايران تنها به پوشش اخبار تظاهرات مصر پرداختند.

برخي از رسانه‌ها نيز با كوچك جلوه دادن جمعيت ميليوني مردم ايران كه در راهپيمايي روز 22 بهمن شركت كرده بودند، تنها با فرافكني گزارش دادند كه دولت ايران مانع راهپيمايي مخالفان شده است.

برخي از كارشناسان بر اين باورند كه از آنجايي‌كه تظاهرات گسترده در مصر با راهپيمايي ميليوني در ايران در روز 22 بهمن همزمان شده است و از ترس آنكه اين دو رخداد شبيه به يكديگر جلوه كنند، از پوشش خبري راهپيمايي گسترده ايران خودداري كردند.

راهپيمايي يوم الله 22 بهمن از ساعت 9 صبح امروز در تهران و در ديگر شهرهاي انقلاب اسلامي برگزار شد تا جهانيان بار ديگر اعتقاد راسخ ملت ايران به آرمان‌هاي امام و شهيدان را نظاره‌گر باشند.

در مراسم يوم الله 22 بهمن در تهران محمود احمدي‌نژاد رياست جمهوري اسلامي ايران سخن گفت و بعد از پايان يافتن سخنان رئيس جمهور راهپيمايان براي اقامه نماز جمعه به سمت دانشگاه‌ تهران به راه افتادند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: