دفتر آمار آمريكا گزارش داد:
دفتر آمار آمريكا گزارش داد:
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش گروه اقتصاد بين الملل فارس دفتر آمار آمريكا در تازه ترين گزارش خود اعلام كرد مبادلات تجاري ايران و آمريكا در سال 2010 ميلادي به 302 ميليون دلار رسيد. اين رقم نسبت به سال قبل از آن 13 درصد كاهش داشته است.
بر اساس اين گزارش در سال 2010 بالغ بر 281 ميليون دلار كالا از آمريكا به ايران صادر شده است كه اين رقم نسبت به سال قبل 26 درصد كاهش داشته است. به رغم كاهش صادرات آمريكا به ايران واردات اين كشور از ايران با افزايش قابل توجه 46 درصدي رو به رو شده است و از 64 ميليون دلار در سال 2009 به 94 ميليون دلار در سال 2010 رسيده است.
آمريكا از ماه ژوئيه، تير در راستاي مواضع ضد ايراني خود تحريم هاي يك جانبه اي را عليه ايران وضع كرده است اما در ماه هاي مرداد و شهريور صادرات آمريكا به ايران و واردات اين كشور از ايران با افزايش قابل ملاحظه مواجه شد. به طوري كه صادرات آمريكا به ايران از 13 ميليون دلار در ماه تير به 21 ميليون دلار در ماه مرداد و 20 ميليون دلار در ماه شهريور رسيد. اين رقم در ماه مهر به 11 ميليون دلار كاهش يافت اما در دو ماه آبان و آذر روندي صعودي را طي كرده و در اين دو ماه به ترتيب به 14 و 24 ميليون دلار رسيده است.
واردات آمريكا از ايران نيز از 4.5 ميليون دلار به 14.3 ميليون دلار در مرداد و 38.9 ميليون دلار در شهريور ماه افزايش يافت. از مهر ماه صادرات آمريكا به ايران كاهش قابل توجه داشته و در اين ماه يك ميليون دلار و در دو ماه آبان و آذر صفر بوده است.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: