مدير عامل شركت ملي نفت در گفت‌وگو با فارس:
مدير عامل شركت ملي نفت در گفت‌وگو با فارس:
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

احمد قلعه‌باني در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس اظهار داشت: ما آمادگي عرضه نفت كوره را در بورس كالا داريم و اگر بورس اعلام آمادگي كند ما اين كار را انجام مي‌دهيم.
وي پرسش خبرنگار فارس درباره امكان عرضه نفت كوره تا پايان سال به بورس را بي پاسخ گذاشت.
بر اساس اين گزارش، پيش از اين عليرضا ضيغمي مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي در گفت‌وگو با فارس گفته بود: "امور بين‌الملل شركت ملي نفت متولي نفت كوره و مسئول ارائه آن به بورس است. ما در حال وارد كردن لوب كات و VB به بورس هستيم و ظاهرا قرار است بعد از ارائه اين دو محصول به بورس، نفت كوره نيز توسط امور بين‌الملل شركت ملي نفت به بورس كالا ارائه شود. "
بر اين اساس نفت كوره و وكيوم باتوم (ماده اوليه توليد قير) در چهارشنبه 21 مهر ماه سال جاري بر اساس تقاضاي شركت ملي پالايش و پخش در سي و هشتمين جلسه هيئت پذيرش بورس كالا مجوز عرضه را اخذ كرد. اين در حالي است كه پيش از اين نيز توپ عرضه نفت كوره در بورس به تناوب بين شركت ملي نفت و بورس پاسكاري شده است و از اين اظهارات قلعه‌باني به انداختن دوباره توپ اين عرضه مهم در زمين بورس تعبير مي‌شود.
در حال حاضر بيش از 30 درصد سبد محصول پالايشگاه‌هاي كشور به نفت كوره اختصاص دارد كه قيمت آن از خوراك ورودي (نفت خام) نيز ارزان‌تر است.
بنا بر قوانين مصوب شده در سال‌هاي اخير پالايشگاه‌ها مجازند نفت كوره توليدي خود را رأساً فروخته و درآمد حاصله را صرف امور جاري نمايند. در حالي كه دولت متولي فروش ساير محصولات اعم از بنزين، نفت‌گاز، نفت سفيد و امثال آنها است. به همين دليل است كه انگيزه كاهش توليد نفت كوره و روي‌آوردن به توليد فرآورده‌هاي با ارزش‌تر در متوليان و مديران صنعت نفت ايجاد نشده است.
به گزارش فارس، رئيس‌جمهور به تازگي در كارگروه صادرات غيرنفتي، راه‌اندازي هرچه سريع‌تر بورس نفت را خواستار شده و از وزراي نفت و اقتصاد خواسته بود به سرعت مقدمات راه‌اندازي بورس نفت را فراهم كنند. از ارائه نفت كوره در بورس به عنوان مقدمه راه‌اندازي بورس نفت ياد مي‌شود.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: