ادغام اين 3 وزارتخانه، "آموزش " را در كشور يك‌پارچه مي‌كند؛
ادغام اين 3 وزارتخانه، "آموزش " را در كشور يك‌پارچه مي‌كند؛
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

لاله افتخاري عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، درباره بررسي طرح ادغام وزارتخانه‌هاي علوم، آموزش و پرورش و بهداشت و درمان با يكديگر در جلسه اين هفته كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، گفت: فكر نمي‌كنم طرح ادغام اين وزارت‌خانه‌ها در جلسه اين هفته كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي مطرح شود زيرا كه در حال حاضر دغدغه نمايندگان مجلس تصويب بودجه سال 90 است.

وي با اشاره به كمبود وقت در مجلس براي بررسي لايحه بودجه سنواتي 1390 در اين قوه، گفت: اين كمبود وقت به دليل تأخير در ارائه اين لايحه از سوي دولت به مجلس است.

افتخاري خاطرنشان كرد: طرح ادغام سه وزارت‌خانه علوم، آموزش و پرورش و بهداشت و درمان در كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس مطرح نشده و در اين خصوص چيزي نشنيده‌ام اما تجربه‌هاي موفق دنيا حاكي از آن است كه ادغام اين سه وزارت‌خانه، آموزش را در كشور يك‌پارچه مي‌كند.

نماينده مردم تهران در مجلس تصريح كرد: ادغام اين سه وزارتخانه به نحوي مي‌تواند براي كشور صرفه‌جويي داشته باشد، همان‌طور كه در برنامه پنجم توسعه كشور بر كاهش وزارتخانه‌ها تأكيد شده است.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با بيان اينكه طرح ادغام اين سه وزارتخانه از اين جهت مناسب است كه آموزش كشور در حيطه يك وزارتخانه و يك وزير قرار مي‌گيرد، اظهار داشت: در بحث حذف كنكور مشكلاتي داشتيم و دليلش اين بود كه يك وزارتخانه آمادگي لازم را داشت اما وزارتخانه‌اي ديگر هنوز به روز نشده بود اما به حمدالله اكنون اين 2 وزارتخانه هماهنگ شده‌اند.

وي در ادامه تأكيد كرد: قاعدتا وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با وزارت علوم و آموزش و پرورش ادغام نمي‌شود و تنها بخش آموزشي آْن با 2 وزارتخانه فوق ادغام مي‌شود.

افتخاري در پايان در خصوص زمان طرح اين موضوع در كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، خاطرنشان كرد: احتمال دارد اعلام شود اين طرح در بودجه سال 90 مدنظر قرار گرفته شده است تا در كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس مورد بررسي قرار گيرد و يا ممكن است اين طرح به صورت ويژه در مجلس شوراي اسلامي مطرح شود.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: