سفير ايران در ژاپن:
سفير ايران در ژاپن:
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش خبرگزاري فارس، هيئت تجاري – بازاريابي متشكل از 20 نفر از مديران شركت‌هاي بخش خصوصي سراسر كشور با هماهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در توكيو از تاريخ 18 لغايت 24 بهمن به كشور ژاپن سفر كرد.
اين هيئت كه با هدف آشنايي با صنايع و پتانسيل‌هاي كشور ژاپن و معرفي صنايع، توليدات و توانايي‌هاي اقتصادي و تجاري ايران و به ويژه استان اراك به اين كشور اعزام شد با برپايي سميناري در محل اتاق بازرگاني شهر اوساكا كه يكي از شهرهاي مهم صنعتي و تجاري كشور ژاپن مي‌باشد، به معرفي توانمندي‌هاي اقتصادي ايران و زمينه همكاري و توسعه روابط تجاري با كشور ژاپن پرداخت.

در اين سمينار كه با حضور نزديك به يكصد نفر از مديران و اعضاي شركت‌هاي ژاپني و اعضاي اتاق بازرگاني اوساكا برگزار شد، سيد عباس عراقچي سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن با تبيين و تشريح موقعيت خاص كشور ايران از نظر جغرافيايي و اقتصادي، دارا بودن ذخاير عظيم نفت و گاز، جاذبه‌هاي سرمايه‌گذاري، محصولات و توليدات كشاورزي منحصر به فرد كشور ايران و سابقه ديرينه روابط دو كشور ايران و ژاپن، ابراز اميدواري كرد كه در آينده شاهد گسترش بيشتر روابط اقتصادي و تجاري در سطوح خصوصي و دولتي بين دو كشور باشيم.
وي با بيان اينكه در جهان امروز تحريم‌هاي اقتصادي شيوه مناسبي براي حل چالش‌هاي بين‌المللي نيست، اظهار داشت: آثار منفي تحريم‌ها بيش از اينكه متوجه مردم و كشور ايران باشد، متوجه كشورها و شركت‌هايي خواهد بود كه مجبور به رعايت اين تحريم‌ها در تبادلات تجاري خود هستند.

در اين سمينار اعضاي هيئت رئيسه اتاق بازرگاني اراك با معرفي اتاق و تشريح توانمندي‌هاي توليدي و اقتصادي استان، آمادگي خود را براي گسترش روابط تجاري با شركت‌هاي ژاپني اعلام كردند.
همچنين در اين سمينار شركت‌هاي ايراني به معرفي فعاليت‌هاي خود و زمينه‌هاي همكاري با شركت‌هاي ژاپني پرداختند و ضمن پاسخگويي به سؤالات شركت كنندگان بر لزوم گسترش روابط و تعاملات دوجانبه تأكيد كردند.
سمينار مذكور با استقبال بي نظير شركت‌هاي ژاپني روبرو شد و اعضاي اتاق اوساكا اين امر را نشانه بارز تمايل شركت‌هاي ژاپني براي گسترش روابط با شركت‌هاي ايراني اعلام كردند.
هيئت ايراني در طي اقامت خود از كارخانه‌ها و صنايع عمده ژاپن، از جمله شركت نيپون استيل و مركز فناوري‌هاي نوين پاناسونيك بازديد كرد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: