وصيه آيت‌الله جنتي در خطبه‌هاي نماز جمعه: فتنه‌گران فراري به محض بازگشت به كشور دستگير شوند
وصيه آيت‌الله جنتي در خطبه‌هاي نماز جمعه: فتنه‌گران فراري به محض بازگشت به كشور دستگير شوند
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، آيت‌الله احمد جنتي در خطبه‌هاي نمازجمعه اين هفته تهران با اشاره به سفر مقام معظم رهبري به قم، گفت: سفر رهبر انقلاب از نقاط برجسته تاريخ انقلاب اسلامي است و ‌آثار و بركات بسياري بيش از آنچه تصور مي‌شد، براي حوزه‌هاي علميه و روحانيون در پي داشت.

وي با تقدير از مردم، مراجع عظام تقليد، روحانيون و طلاب در استقبال با شكوه از مقام معظم رهبري خاطرنشان كرد: سفر رهبر انقلاب به قم از نظر سياسي نيز آثار و بركات بسياري داشت و مدت‌ها بود عده‌اي زمزمه‌هايي مبني بر اين داشتند كه رهبري كاركرد گذشته خود را ندارد و ديگر مردم به نظام اسلامي علاقه‌اي ندارند و مراجع تقليد نسبت به رهبري مسئله داشته و خوشبين نيستند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: عده‌اي سعي در شبهه‌افكني بين مردم داشتند و بيگانگان از سخنان آنان سوء‌استفاده مي‌كردند و اعلام مي‌داشتند كه حوزه علميه با نظام اسلامي فاصله و موضع گرفته است.

آيت‌الله جنتي تاكيد كرد: عقيده بيگانگان اين بود كه انقلاب اسلامي پشتوانه خود يعني حوزه علميه را از دست داده اما سفر مقام معظم رهبري به قم و استقبال پرشور و بي نظير مردم، مراجع تقليد و روحانيون و طلاب از رهبري نقشه‌هاي دشمنان را نقش بر آب كرد.

وي با بيان اينكه با ياري خداوند با كمترين هزينه تمامي توطئه‌هاي پر هزينه دشمنان خنثي مي‌شود، به بحث هدفمندكردن يارانه‌ها اشاره كرد و گفت: دولت و مجلس شوراي اسلامي براي اجرايي شدن قانون هدفمندسازي يارانه‌ها، تصميماتي گرفته‌اند تا اين طرح عظيم اقتصادي در كشور عملي شود.

"در حال حاضر سالانه 100 هزار ميليارد تومان يارانه در كشور توزيع مي‌شود كه حدود 85 درصد آن يارانه انرژي، 5 درصد آن يارانه نان و مابقي آن هم براي مصارف ديگر است ".

دبير شوراي نگهبان گفت: طرح هدفمند كردن يارانه‌ها به معني حذف يارانه‌ها نيست، بلكه هدفمندي يارانه است تا سرمايه‌داران نتوانند حداكثر بهره را از يارانه‌هاي اعطايي ببرند و فقرا هم به نحو احسن از يارانه استفاده كنند.

آيت‌الله جنتي تاكيد كرد: دولت در خط مقدم هدفمندسازي يارانه‌هاست و همه بايد به دولت در خصوص اجراي اين طرح كمك كنند و رسانه‌ها به خصوص صدا و سيما بايد نسبت به اجراي اين طرح بزرگ فرهنگ‌سازي كنند.

خطيب نمازجمعه اين هفته تهران در بخش ديگري از سخنان خود متذكر شد: دولت همانطور كه به بحث اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها مي پردازد، بايد با گرانفروشي‌هاي بيجا نيز برخورد كند و سازمان تعزيرات حكومتي موظف است با گرانفروشان برخورد جدي داشته باشد.

وي در ادامه با گراميداشت 13 آبان و روز ملي مبارزه با استكبار جهاني خاطرنشان كرد: جوانان كشور ما اعم از دانشجويان، دانش آموزان حضور پرشوري در مراسم گراميداشت 13 آبان داشتند.

آيت‌الله جنتي افزود: سال گذشته عده‌اي سعي داشتند در گراميداشت 13 آبان تفرقه افكني كنند كه با شكست مواجه شدند و ديديم كه امسال مردم و جوانان كشورمان به خوبي در اين مراسم حضور داشته و شعار مرگ بر آمريكا را در سراسر ايران اسلامي فراگير كردند.

وي با بيان اينكه حضور جوانان در تمامي صحنه‌هاي انقلاب اسلامي فتنه‌ها و به خصوص فتنه 88 را با شكست مواجه كرد، تصريح كرد: جوانان كشور ما با بصيرت لازم گول نخورده و با رهنمودهاي حكيمانه ولي فقيه خود، به اين اقدام دست زدند اما بايد توجه داشت دشمنان و فتنه‌گران بيكار ننشسته‌اند و آتش زير خاكسترند و ما بايد بيدار باشيم و با هوشياري و بصيرت به مقابله با ‌آنان بپردازيم.

دبير شوراي نگهبان در بخش ديگري از سخنان خود به انتقاد از مرخصي‌هاي بي مورد به فتنه‌گراني كه در زندان هستند، اشاره و تصريح كرد: مشاهده مي‌كنيم مرخصي‌هاي بي موردي به زندانيان فتنه‌گر داده مي‌شود و تصور مي شود با گرفتن وثيقه 100 ميليوني از آنها مشكل حل مي شود اما جمعي از آنها از اين فرصت استفاده كرده و از كشور خارج مي شوند و برخي ديگر كه در داخل كشور حضور دارند، جلساتي تشكيل مي‌دهند و دوباره دست به توطئه افكني مي‌زنند.

آيت‌الله جنتي با تاكيد بر اينكه مرخصي به اينگونه زندانيان صحيح نيست و مانند فرصت دادن به سارقان است تا دوباره به سرقت‌هاي خود ادامه دهند، افزود: اين درست نيست كه زندانياني كه در فتنه عليه نظام اسلامي نقش داشتند و محكوم شده‌اند، مرخصي بگيرند و به اقدامات فتنه انگيزانه خود ادامه دهند.

وي بر همين اساس متذكر شد كه بايد برخورد با افرادي كه هنوز دستگير نشده‌اند، جدي گرفته شود و اگر چنين افرادي به كشور بازگشتند، بايد سريعا دستگير شوند.

"كساني بودند كه فسادهاي مختلفي داشته و متأسفانه دستگاه‌هاي اطلاعاتي نمي‌توانستند در گذشته اقداماتي را عليه آنان انجام دهند اما اكنون امنيت از اينگونه افراد گرفته شده است و مي توان با آنها برخورد كرد ".

آيت‌الله جنتي در ادامه تاكيد كرد: عده‌اي اعتقاد دارند هنگامي كه اينگونه افراد خواستند به كشور بازگردند، در ابتدا به ساكن نبايد در فرودگاه دستگير شوند چون هتك احترام به آنان مي‌شود و به زندان اوين هم نبايد بروند بلكه بايد خانه‌اي با امكانات رفاهي كامل به آنان داده شود و در ‌آنجا با محدوديت‌هايي نگهداري شوند.

دبير شوراي نگهبان تصريح كرد: خواسته سوم اين عده اين است كه پرونده اين افراد به دستگاه‌هاي اطلاعاتي و سپاه پاسداران داده نشده تا برخوردهاي لازم را با آنان انجام شود؛ چون آنها امكاناتي دارند كه دستگاه قضايي ندارد و خواسته ديگر آنها اين است كه قاضي عادل از نظر آنها كه يا فتنه انگيزان را تبرئه مي كند يا مجازات جزيي براي آنها در نظر مي گيرد، آنها را محاكمه كند والا قاضي از نظر آنان ظالم مي شود.

وي ادامه داد: اين نگاه در اين شرايط نوعي بي عدالتي است؛ يا بايد وارد ميدان نشويم و يا اينكه اگر قرار است وارد ميدان شويم، بايد با عدالت برخورد كنيم و مهناي عدالت هم عدم تبعيض است.

آيت‌الله جنتي گفت: دنيا اكنون آمريكا را محكوم مي‌كند و حتي كشور روسيه نيز به اين اقدام دست زده است؛ چون جنايت‌هاي بسياري انجام مي‌دهد و جرم آنان بي عدالتي است و حالا كه ما از بي عدالتي آمريكا سخن مي گوييم، بايد نهايت عدالت را در كشورمان برقرار كنيم.

خطيب نمازجمعه امروز تهران در بخش ديگري از سخنان خود به طرح نظارت بر امور نمايندگان پرداخت و گفت: دستگاه نظارت كشور، وظيفه نظارت دارد و يكي از بخش هايي كه بايد مورد نظارت باشد مجلس شوراي اسلامي است.

وي افزود: عده‌اي با مستندات به من اعلام كردند كه برخي‌ در مجلس وزيري را فرامي‌ خوانند تا مواردي را از وي چيزي طلب كنند و هنگامي كه اين وزير به آنها پاسخ منفي مي دهد، وي را تهديد به استيضاح مي‌كنند كه بايد گفت مجلسي كه به خصوص اكنون بي وقفه در تصويب برنامه پنجم توسعه خدمت مي‌كند، نبايد چند نفر در آن نهاد حضور پيدا كرده و اجر و خدمات نمايندگان ملت را مخدوش كنند.

آيت‌الله جنتي در ادامه سخنان خود به تحولات عراق هم اشاره و تاكيد كرد: كشور عراق پس از 8 ماه جنگ و درگيري و ترور و انفجارهاي مختلف با بصيرت و هوشياري مردم اين كشور و به كوري چشم آمريكا و صهيونيست‌ها و پادوهاي آنها، نوري المالكي به عنوان نخست وزير عراق انتخاب شد كه اين امر جاي خوشبختي است.

امام جمعه موقت تهران در بخش ديگري از خطبه نمازجمعه اين هفته تهران با اشاره به روز عرفه و اعمال اين روز اظهار داشت: دعاي عرفه يكي از بهترين دعاها و دعاي عشق است و بوي عشقي كه از اين دعا به مشام مي‌رسد، كمتر از دعاهاي ديگر به مشام مي‌رسد.

وي با بيان اينكه اين دعا را بايد با توجه خواند و به معاني آن بايد توجه شود،‌ افزود: اين دعا بايد از دل و جان خوانده شود؛ نه از زبان.

آيت‌الله جنتي برگزاري جلسات قرائت دعاي عرفه پس از انقلاب اسلامي را باشكوه خواند و خاطرنشان كرد: دعاي عرفه را بايد با اشك خواند.

امام جمعه تهران با بيان اينكه امام حسين (ع) در پايان دعاي عرفه مي‌فرمايند خدايا حاجتي از تو دارم كه اگر آن را به من بدهي و هيچ چيز ديگري ندهي ضرر نمي‌كنم و اگر اين حاجت را ندهي و حاجت‌هاي ديگر را به من بدهي فرقي به حالم نمي‌‌كند، گفت: امام حسين (ع) در دعاي عرفه از خدا مي‌خواهد تا ايشان را از عذاب آتش آزاد كند.
انتهاي پيام/ص


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: