در رأس هيئتي 100 نفره؛
در رأس هيئتي 100 نفره؛
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، عبدالله گل، رئيس جمهور تركيه كه روز يك‎شنبه 24 بهمن در قالب يك تيم بلندپايه 300 نفري به منظور انجام سفري چهارروزه به ايران سفر كرد، بازديد از شهرهاي اصفهان و تبريز را نيز در برنامه خود قرار داده است.
در اين هيئت حدود 300 نفر، متشكل از 135 مقام دولتي و بيش از 100 تاجر وارد جمهوري اسلامي ايران شده‌اند.
25 خبرنگار نيز اين گروه تركيه‌اي را در ديدار از ايران همراهي مي‌كنند.
همچنين چهار وزير كابينه گل، شامل وزيران خارجه، كشور، انرژي و مشاور در امور خارجي نيز در اين سفر رئيس جمهور تركيه، از جمله همراهان اين مسئول اجرايي هستند.
عبدالله گل، رئيس جمهور تركيه و احمد داوود اوغلو وزير امور خارجه اين كشور به همراه همسرانشان به جمهوري اسلامي ايران سفر مي‌كنند.
گل در سفر به تهران با رئيس جمهور اسلامي ايران و برخي ديگر از مقامات از جمله معاون اول رئيس جمهور و وزير امور خارجه و رئيس مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفت‌وگو دارد.
ايران و تركيه به عنوان دو كشور همسايه روابط نزديكي با يكديگر دارند كه همكاري‌هاي اقتصادي دو كشور به تازگي در هماهنگي‌هاي سياسي نيز خود را نشان داده و تركيه نقش ويژه‌اي در امضاي بيانيه تهران و نيز برگزاري مذاكرات ايران و گروه 1+5 در استانبول داشته است.
رئيس جمهور تركيه روز سه‌شنبه به اصفهان و روز چهارشنبه به تبريز سفر خواهد كرد كه اين سفر رئيس جمهور تركيه در پاسخ به سفر سال 2008 رئيس جمهور كشورمان به تركيه انجام مي‌شود.
روز سه‌شنبه رئيس جمهور تركيه و هيئت همراه براي بازديد از آثار تاريخي به اصفهان مي‌آيند و نشست مشتركي بين تجار اصفهاني و ترك در اتاق بازرگاني اصفهان برگزار مي‌شود.
رئيس جمهور تركيه بعد از بازديد از آثار تاريخي اصفهان با استاندار اصفهان ديدار مي‌كند.
توسعه روابط تجاري بين دو كشور از دلايل سفر رئيس جمهور تركيه به اين كشور است.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: