آتش نفت بر صدر جدول؛ سپاهان به صدر مي‌رسد؟
آتش نفت بر صدر جدول؛ سپاهان به صدر مي‌رسد؟
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش خبرگزاري فارس، هشت ديدار هفته بيست و سوم ليگ برتر فوتبال براي اولين مرتبه پس از جام ملت‌هاي آسيا در روز جمعه برگزار مي‌شود و فقط ديدار شاهين بوشهر و پرسپوليس روز شنبه برگزار خواهد شد.نگاهي كوتاه به ديدارهاي اين هفته مي‌اندازيم

* فولاد خوزستان - مس كرمان؛ نبرد ديدني مرفاوي و جلالي

فولاد خوزستان هفته گذشته برابر صبا متوقف شد و اكنون بايد در خانه از تيمي پذيرايي كند كه با 37 امتياز در رده پنجم جدول قرار دارد. فولاد حتي در صورت برتري برابر مس نمي‌تواند از رده هفتم بالاتر بيايد اما اين تيم چشم به هفته‌هاي آينده خواهد دوخت؛ روزهايي كه تيم‌هاي بالانشين امتياز از دست بدهند. مس كرمان نيز مي‌خواهد همچنان در جمع 5 تيم بالاي جدول قرار داشته باشد. نبرد دو مربي كم حاشيه مي‌تواند ديدني از كار دربيايد. مرفاوي و جلالي شناخت كاملي از تفكرات فوتبالي يكديگر دارند.

* استيل آذين - پيكان قزوين؛ فينال بحران‌زده‌ها در انتهاي جدول

نبرد استيل آذين و پيكان قزوين فينال انتهاي جدول محسوب مي‌شود. تيم بازنده شايد وارد بحران شديدي شود. هر دو تيم دو شكست متوالي را در كارنامه دارند و مي‌خواهند از اين وضعيت رها شوند. استيل آذين تيم پرستاره‌اي است كه با ستارگان اسم و رسم داري كه جذب كرد براي قهرماني وارد ليگ برتر دهم شد اما در عمل اين تيم با تعويض سه مديرعامل و سه سرمربي عجيب‌ترين ركوردهاي ليگ را به خود اختصاص داد.
حتي بازگشت علي پروين و نسخه‌هايي مانند غيرت و جمع‌آوري تلفن‌هاي همراه بازيكنان و دستورات سنتي نيز نتوانست استيل را از بحران خارج كند. پيكان هم بعد از تعطيلات ليگ دچار افت و حاشيه شد و اكنون نيز رحمان رضايي كاپيتان اين تيم و صابر ميرقرباني مهاجمش از سوي باشگاه حق حضور در تمرينات را ندارند. اين مسابقه ديدار بحرا‌ن‌زده‌هاست.

* پاس همدان - سپاهان اصفهان؛ يكي براي قهرماني، يكي براي بقا

پاس با محمود ياوري در رده شانزدهم جدول قرار گرفته و هفته گذشته نيز شكست سنگين و دور از انتظاري را برابر نفت تهران متحمل شد. ياوري روز جمعه كار سختي برابر سپاهان در پيش دارد تيمي كه خط دفاع و درواز‌ه‌بان تيم ملي را در اختيار دارد.
نبرد امير قلعه‌نويي با محمود ياوري ديدني و جذاب خواهد بود. قلعه‌نويي براي باقي‌ماندن در كورس قهرماني نياز مبرم به اين سه امتياز دارد و پاس براي بقا و سقوط نكردن به برد نياز دارد. بايد ديد كدام تيم برنده اين مسابقه است. روي كاغذ سپاهان كار سختي را براي گرفتن سه امتياز ندارد ولي شايد پاس بعد از شكست پر گل برابر نفت متحول شده باشد.
سپاهان در صورتي كه استقلال و ذوب‌آهن شكست بخورند، مي‌تواند به صدر جدول برسد.

* شهرداري تبريز - صباي قم؛ فوت كوزه‌گري درخشان يا جواني ويسي؟

شهرداري در دو هفته اخير شكستي نداشته و در تعطيلات ليگ متحول شده است. صباي قم هم با مربي جوانش خوب نتيجه گرفته است. روز جمعه عبدالله ويسي كار سختي برابر حميد درخشان دارد. درخشان برخلاف بدل گوارديولا مربي باسابقه‌اي است و با فوت كوزه‌گيري مي‌تواند تيمش را برنده كند. ويسي هم به رفاقت و همدلي با بازيكنانش مي‌نازد و اينكه بازيكنانش براي او سرشان را جلوي توپ مي‌گذارند.

* ذوب آهن اصفهان - نفت آبادان؛ به دنبال خروج از بحران و حفظ صدرنشيني

تيم صدرنشين ليگ برتر اين روزها حال و روز خوشي ندارد و دو شكست پياپي فاصله چند امتيازي اين تيم را با تيم‌هاي دوم و سوم جدول به حداقل رسانده اما شاگردان منصور ابراهيم‌زاده بعيد است تن به سومين شكست متوالي بدهند. آنها حاشيه امن صدرنشيني ليگ را از دست داده‌اند و براي پيروزي و باقي‌ماندن در صدر جدول تمام تلاششان را خواهند كرد.
نفت آبادان نيز از گرفتن يك امتياز در اين ديدار بايد راضي باشد. دو تيم با دو هدف متفاوت به ميدان مي‌آيند. در اين هفته نفت تعيين كننده تيم صدرنشين ليگ خواهد بود زيرا استقلال نيز در بايد با نفت تهران بازي كند.

*ملوان انزلي - تراكتورسازي تبريز؛ در انتظار فوتبالي جذاب

ملوان هفته گذشته توانست يك امتياز برابر سايپا بگيرد و همچنان در حاشيه نسبتا امني در جدول قرار بگيرد. اين تيم مي‌خواهد از امتياز ميزباني‌اش نهايت استفاده را ببرد و با يك برد فاصله‌اش را با تيم‌هاي پايين جدولي بيشتر كند اما هدف تراكتورسازي گرفتن سهميه ليگ قهرمانان آسياست و تراكتورسازان نيز برد مي‌خواهند. انتظار ديدن يك بازي جذاب از دو تيم انتظار زيادي نيست.

* راه آهن - سايپا؛ نمودار سينوسي نارنجي‌پوشان روي ريل

راه آهن هفته گذشته دست به كار بزرگي زد و 10 نفره توانست پرسپوليس را متوقف كند و يك امتياز بگيرد. بازيكنان راه آهن اكنون براي برد به ديدار سايپا مي‌روند. نارنجي‌پوشان اما در شرايط مطلوبي قرار دارند، هرچند بعد از شكست دادن صدرنشين ليگ نتوانستند ملوان را در خانه ببرند تا همچنان نوسان اين تيم ادامه داشته باشد. يك برد يك مساوي و شايد اين مرتبه نوبت باخت سايپا باشد مگر اينكه اين نمودار سينوسي نارنجي‌پوشان تغيير كرده باشد. اين تيم 6 برد، 6 تساوي و 10 شكست در كارنامه‌اش دارد.

* استقلال - نفت تهران؛ آتش زدن نفت براي رسيدن به صدر

در ديدار رفت دو تيم، نفت تهران فراتر از انتظار ظاهر شد و توانست از استقلال يك امتياز بگيرد اما آبي‌پوشان تهراني اكنون يك تيم تقويت شد‌ه‌اند. يورگن گده آلماني به كادر فني استقلال اضافه شده و بازيكنان مصدوم استقلال نيز يكي يكي به ميدان برمي‌گردند. استقلال مترصد يك اشتباه ديگر از سوي ذوب آهن است تا به صدر جدول برسد و اميدوار است ذوب آهن برابر نفت شكست بخورد تا اين تيم بتواند نفت از نوع تهراني‌اش را شكست دهد و به صدر جدول برسد. البته حسين فركي و بازيكنانش توانستند برد خوبي برابر پاس بياورند و با روحيه مضاعف به اين ديدار حساس قدم بگذارند ضمن اينكه ديدار با استقلال مي‌تواند انگيزه بازيكنان نفت را چند برابر كند.

* شاهين بوشهر - پرسپوليس؛ انگيزه استيلي براي شكست دايي

اين ديدار شنبه برگزار مي‌شود. شاهين فصل گذشته با سرمربيگري محمود ياوري توانست 4 گل به پرسپوليس بزند. آن زمان هم شاهين در شرايط خوبي قرار نداشت و در شرايط مشابهي نسبت به شاهين كنوني قرار داشت.اين مرتبه حميد استيلي كه زماني با پرسپوليس قهرمان ليگ شده برابر علي دايي قرار مي‌گيرد. جدال اين دو مربي ديدني خواهد بود.
نام استيلي در مقاطعي از فصل نيز به عنوان جانشين علي دايي مطرح شد و انگيزه استيلي براي برد در اين ديدار فراتر از كسب سه امتياز و كمك به شاهين است. او مي‌خواهد برتري‌ فني‌اش را به رخ همبازي سابقش در تيم ملي بكشاند. پرسپوليس هم پس از نمايش پرانتقاد برابر راه آهن به چيزي جز پيروزي فكر نمي‌كند.

برنامه هفته بيست و سوم ليگ برتر و اسامي داوران به شرح زير است:

جمعه 29 بهمن -ساعت 15
راه آهن-سايپا- اكباتان
فرشيد افشار-مرتضي كريمي –عليرضا كناري-عليرضا شيخي-ناظر:حاتم بك پور

فولاد خوزستان-مس كرمان-تختي-اهواز
محسن تركي-محسن فريماني-غلام آموزگار-محمد كماني-ناظر:فرج الله يثربي

استيل آذين-پيكان-شهيد دستگردي-تهران
يدالله جهانبازي-رضا سخندان-علي ميرزا بيگي-پيروز سيف الله پور-ناظر:حسين خوشخوان

پاس- سپاهان-قدس-همدان
محسن قهرماني-فرح نيا-علي موغلي-رسول رهبر فام-ناظر:محمدرضا فلاح

شهرداري تبريز-صباي قم-يادگار امام-قم
سيد مهدي سيد علي-حميد غمزه-سخاوت سليمان نژاد-ملكي--ناظر:جواد تقي پور

ذوب آهن-نفت آبادان-فولاد شهر-اصفهان
محمود رفيعي-عليرضا كهوري-محمدرضا غنو-عليرضا اكرمي-ناظر:نادر جعفري

ملوان-تراكتورسازي-تختي-انزلي
غلامرضا جباري-حيدر شكور-محمدرضا ابوالفضلي-رسول احمدي-ناظر:محمد علي فروغي

استقلال-نفت تهران-آزادي-ساعت 17:15
سعيد مظفري زاده-حسن كامراني فر-محمدرضا منصوري-حسين زرگر-ناظر:عبدالله باعزم

شنبه 30 بهمن - هفته بيست و سوم-ساعت 15
شاهين-پرسپوليس-شهيد بهشتي-بوشهر
هدايت ممبيني-داوود رفعتي-صادق نوري-عليرضا اكبريان-ناظر:بهرام مهرپيما
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: