بزرگ‌نمايي كردند، فقط از منصوريان يك سؤال داشتم
بزرگ‌نمايي كردند، فقط از منصوريان يك سؤال داشتم
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

ايمان مبعلي در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاي فارس، در خصوص آخرين شرايط تيم استقلال، وضعيت تيم ملي در جام ملت‌ها و مسائل مختلف صحبت‌هايي را انجام داد كه در زير مي‌خوانيم.

* چرا يكي دو روز تمرين نكردي؟
كمي به رباط داخلي پايم فشار وارد شده و ديروز در سالن وزنه زدم و امروز نيز پايم را تست كردم.

* اسم رباط داخلي كه مي‌آيد همه مي‌ترسند. جريان چيست؟
كمي زانويم درد مي‌كند و در اين يكي دو روز دكتر نوروزي از پايم تست گرفت و مشكلي وجود ندارد.

* شايعه شده بود كه به خاطر تعويض زودهنگام مقابل پيكان ناراحتي و به همين دليل سر تمرين نمي‌آيي؟
اصلا ناراحت نيستم. انسان نبايد در هر شرايطي از مربي ناراحت شود. هميشه حق با مربي است چون دوست دارم روزي مربي شوم به همين خاطر اصلا دوست ندارم به عنوان يك بازيكن سرمربي‌ام از من ناراحت باشد. همه ما اشتباه مي‌كنيم ولي دليل نمي‌شود كه بابت هر اشتباه ناراحت شويم. اينها را از اين بابت گفتم كه اشاره كنم اصلا ناراحت نيستم. اتفاقا خوب شد تعويض شدم.

* چرا؟
زماني كه بازي مي‌كردم متوجه نشدم كه زانويم درد مي‌كند. وقتي سوار اتوبوس شديم تا به سمت تهران حركت كنيم، متوجه شدم زانويم درد دارد. شايد اگر بازي مي‌كردم اتفاق بدي براي زانويم مي‌افتاد و ممنون كادر فني هستم كه من را تعويض كرد.

* پس از جام ملت‌ها كمتر صحبت كردي. از اتفاقات بعد از بازي با عراق بگو؟
شايد باورتان نشود ولي براي فيكس شدن در بازي با عراق جان كندم. 10 روز در قطر سختي كشيدم و در بازي دوستانه با آنگولا قبل از جام ملت‌ها خيلي تلاش كردم چون جزو بازيكنان اصلي نبودم و زحمت زيادي كشيدم تا جايگاهم را به دست آورم. در بازي با عراق آن‌گونه بازي كردم تيم خوب پيروز شد و من هم گل زدم اما پس از پايان بازي من،‌ مسعود و آندو مريض شديم ولي حال شجاعي و تيموريان بدتر از ما بود.
ظهر بازي با كره شمالي افشين قطبي من را صدا كرد تا به داخل اتاق او بروم. از من پرسيد وضعيتت چگونه است. به ايشان گفتم دارو مصرف مي‌كنم و دكتر در جريان همه امورم هست. قطبي مجددا گفت مي‌تواني بازي كني و من به ايشان گفتم جايگاهم را به سختي در تيم ملي به دست آورده‌ام و نمي‌خواهم آن را از دست بدهم. هرگز به ايشان نگفتم نمي‌خواهم بازي كنم. ايشان هم از من بازي گرفت ولي فكر مي‌كنم در نيمه اول كره شمالي تيم ما كلا خوب بازي نكرد. بين دو نيمه تعويض شدم ولي فكر مي‌كنم مي‌توانستم در بازي با كره جنوبي به تيم ملي كمك كنم چون پس از سرماخوردگي‌ام در پايان بازي اول باز هم تلاش كردم تا شرايطم را خوب نگه دارم.

* در حق تو اجحاف نشد؟
آقاي قطبي قبل از بازي با كره جنوبي به من گفت كه ايمان خودت را باري نيمه دوم اين ديدار آماده كن. در دقيقه 60 بازي با كره جنوبي بيوتر پشت دروازه آمد و گفت ايمان گرم هستي؟ گفتم آماده‌ام. ايشان گفت چند تا استارت بزن و خودت را براي تعويض آماده كن. من هر چه استارت زدم ديدم خبري از تعويض نيست. پس از مسعود شجاعي به زمين رفت و غلامي نيز تعويض سوم ما بود. البته به افشين قطبي خرده نمي‌گيرم و عليه ايشان حرفي نمي‌زنم اما واقعا آماده بودم و خيلي تلاش كرده بودم در آن مسابقه آماده باشم و فكر مي‌كنم مي‌توانستم كمك كنم.

* و افشين قطبي رفت و در بازي با روسيه چند دقيقه بازي كردي؟
در آن ديدار بچه‌ها خوب بازي كردند. در نيمه اول خوش شانس بوديم و رحمتي چند توپ خوب را مهار كرد اما در نيمه دوم خيلي بهتر شديم و در نهايت به برتري رسيديم.

* حتما حرف و حديث‌هاي پايان اين بازي را شنيدي؟
بايد بگويم افتخار مي‌كنم كه براي تيم ملي ايران بازي مي‌كنم. به جز 6-7 ماه جام جهاني و مدت كوتاهي كه در زمان سرمربيگري علي دايي در تيم ملي حضور نداشتم 11 سال است به تيم ملي دعوت مي‌شوم و با مربياني چون علي دايي، امير قلعه‌نويي، افشين قطبي، برانكو، همايون شاهرخي، منصور ابراهيم‌زاده و خيلي‌هاي ديگر كار كرده‌ام.
تا به حال هم هيچ اعتراضي به موارد اتفاق افتاده در تيم ملي نداشته‌ام و هميشه به عنوان يك بازيكن حرفه‌اي تابع تصميمات مربيان بودم. اين براي اولين بار بود كه در وقت اضافه به زمين مي‌رفتم. حتي در آن يك دقيقه و نيم خيلي دويدم و خداي نكرده كاري نكردم كه كم كاري تلقي شود.
خيلي‌ها مي‌گفتند مبعلي ناراحتي شديدي دارد و اين حرف‌ها خاطرم را آزرد ولي سؤالي در ذهنم پيش آمده بود كه چرا بايد با وجود تعريف‌هايي كه عليرضا منصوريان در طول تمرينات از من مي‌كرد و مدام به من مي‌گفت كه ايمان مي‌دانم از تو بايد چه طور بازي بگيرم فقط يك دقيقه و نيم بازي كردم. تنها برايم اين سؤال پيش آمد وگرنه اصلا ناراحتي نداشتم كه بخواهم اعتراض كنم. شايد اگر بازي نمي‌كردم ناراحت نمي‌شدم ولي در مجموع همانطور كه در ابتداي صحبت‌هايم در خصوص رابطه بازيكن و مربي گفتم احترام مي‌گذارم و كوچكترين اعتراضي ندارم و فكر مي‌كنم در خصوص اين مسئله بزرگ‌نمايي شد.

* بگذريم. فكر مي‌كني چه تيم‌هايي شانس قهرماني دارند؟
ذوب‌آهن، سپاهان، استقلال، و اندكي پرسپوليس شانس دارند. پرسپوليس تيم بزرگي است و ممكن است در هر بازي شرايط را عوض كند. البته تيم‌هاي مس كرمان و تراكتورسازي شرايط خوبي دارند.

* حتما خبر داري كه بازي استقلال و پرسپوليس در عيد نوروز برگزار مي‌شود؟
بله، اي كاش اين بازي در آن تاريخ برگزار نمي‌شد. چون به خاطر تعطيلات ممكن است خيلي‌ها در تهران نباشند. مجبوريم از روز اول عيد تمرين كنيم و نمي‌توانيم با خانواده‌هايمان ديدار داشته باشيم. امسال سال فشرده‌اي را پشت سر گذاشته‌ايم و با تيم ملي در جام ملت‌ها بازي كرديم و با استقلال در ليگ و جام حذفي و سپس ليگ قهرمانان آسيا بازي مي‌كنيم و خيلي فشار رويمان وارد شده است. اميدوارم بتوانيم از اين فشار سربلند بيرون بياييم هر چند اي كاش دربي روز ديگري برگزار مي‌شد.

* اين روزها همه از سرمربي تيم ملي صحبت مي‌كنند. نظر تو چيست؟
اگر بخواهند مربي بزرگ خارجي بياورند بايد به او چند سالي وقت بدهند. تاكيد من اين است مربي خارجي فوتبال ما را متحول مي‌كند اما مربي ايراني هم شناخت كافي دارد و مي‌تواند حاشيه‌ها را جمع كند. اگر اين دو مقوله را در نظر بگيريم كه شرايط فوتبال ما به مربي بزرگ خارجي نمي‌خورد. بايد مربي بزرگ ايراني را در راس كادر فني تيم ملي قرار دهيم


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: