وزير ارشاد در پاسخ به فارس:
وزير ارشاد در پاسخ به فارس:
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش خبرنگار باشگاه خبري فارس «توانا»، سيد محمد حسيني در اختتاميه كنفرانس وحدت اسلامي در پاسخ به خبرنگار اين باشگاه درباره ديگر كنفرانس‌هاي تقريبي در سطح جهان گفت: اينكه ديگر كنفرانس‌ها برگزار شود؛ مورد استقبال ما است اما الآن وظيفه ما بيش از اين است.
وي افزود: اينكه صرفا كنفرانسي برگزار شود كافي نيست و الان كه مردم كشورهاي اسلامي آماده هستند. بايد اقدامات اساسي و جدي صورت بگيرد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: اينكه بحث‌هاي تئوريك مطرح شود كافي نيست و بايد بحث‌هاي كاربردي و عملياتي مطرح و راهكار ارائه شود.
وي با اشاره به نقش الازهر در اين زمينه گفت: انتظار از الازهر بيش از اين است و ما آن تحرك و نقش بيدارگري كه بايد الازهر ايفا مي‌كرد و از آن انتظار داشتيم را در اين ساليان نديده‌ايم كه اميدوارم از اين پس بهتر عمل شود.
سيدمحمد حسيني همچنين در پاسخ به خبرنگاران درباره كنفرانس بيست‌وچهارم وحدت اسلامي گفت: با توجه به شرايط حساس جهان اسلام و تحكات و تحولات مصر، تونس و ديگر كشورهاي اسلامي كنفرانس امسال متفاوت بود.
وي ديدار مهمانان كنفرانس با رهبر انقلاب و رئيس‌جمهور و همچنين عملكرد كارگروه‌هاي كنفرانس وحدت اسلامي را مهم دانست و افزود: حال كه توده‌ها حركت كرده و براي حذف وابستگي و استبداد قيام كرده‌اند نقش علماي اسلامي مي‌تواند بسيار تعيين كننده باشد.
وزير فرهنگ همچنين با اشاره به امكان ايجاد تفرقه در بين انقلابيون و مردم در مصر و تونس گفت: انتقال تجربيات انقلاب اسلامي ضروري است.
وي افزود: اميدواريم با بازگشت ميهمانان كنفرانس شاهد عملي شدن اهداف كنفرانس وحدت اسلامي باشيم.
سيدمحمد حسيني در بخش ديگري از سخنان خود گفت: ما عامل تفرقه‌انگيزي در ميان مسلمانان را غرب مي‌دانيم و نبايد مجالي براي ايجاد تفرقه داد و لحظه‌اي نبايد از حركت به سمت امت واحده توقف كرد.
وي افزود: حكام نيز عامل تفرقه هستند و رفتن آنان راه را براي همبستگي امت اسلامي هموارتر مي‌كند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: