ضرغامي در سخنان پيش از خطبه:
ضرغامي در سخنان پيش از خطبه:
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، عزت‌الله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما در سخنان پيش از خطبه هاي اين هفته نماز جمعه تهران با اشاره به تحولات اخير منطقه گفت: امروز در اين بيداري عظيم اسلامي كه منطقه و حتي تمام دنيا را فرا گرفته نقش نماز جمعه بي‌بديل است. بسياري از اين تجمعات با نماز جمعه آغاز مي‌شود، شكل مي‌گيرد، هدايت مي‌شود و در نماز جمعه توطئه‌هاي دشمنان خنثي مي‌شود و امروز جهان به تاثيرگذاري نماز جمعه آگاه شده است.

وي ادامه داد: اگر در راه خدا مشكلاتي پيش آيد، نبايد نااميد شد زيرا پيروزي نهايي از آن افرادي است كه پاي در راه خدا مي‌گذارند و سختي‌ها را تحمل مي‌كنند.

ضرغامي با اشاره به يكي از آيه‌هاي قرآن كريم تصريح كرد: فردي كه با دشمنان خدا و رسول او دوستي كند، ايمان به خدا و روز جزا ندارد. اگر شما به خدا و روز قيامت ايمان داريد، با دشمنان خدا دشمني كنيد نه دوستي ولو اين افراد پدران، فرزندان و هم حزبي‌هاي شما باشند.

وي در ادامه با اشاره به ماجراي نوح و فرزندش اظهار داشت: فرزندان آنجا كه خواستند كه بين انسان با خدا و رسولش حائل شوند، بايد آنها را كنار گذاشت.

رئيس سازمان صدا و سيما افزود: مقام معظم رهبري بارها اعلام كرده‌اند كه در حرف‌هايي كه مي‌زنيد و فعاليت‌هاي حزبي و گروهي، حق را زير پا نگذاريد و بايد به عدالت رفتار كنيد و همه مي‌دانيم كه ايمان‌ها به چند دسته مقطعي، ‌گذرا،‌ عاريه‌اي و واقعي تقسيم مي‌شوند و فردي كه در راه خدا قدم بردارد ايمان واقعي در او تثبيت مي‌شود.

ضرغامي ادامه داد: حزب‌الهي‌هاي واقعي افرادي هستند كه ايمان به خدا و رسول او دارند و در اين راه ثابت‌قدم هستند و با افرادي كه در مقابل رسول خدا و امامان او نيستند، دوستي و رفاقت نمي‌كنند و مرزبندي مشخصي با آنها دارند.

وي در ادامه سخنانش تصريح كرد: افرادي كه در مقابل خدا و رسولش مي‌ايستند، فكر نكنند كه در محاسبات سياسي و دنيوي خود اگر جايي در حاشيه در مقابل حكم ولي امر ايستاده‌اند و مي‌خواهند محبت‌هاي ظاهري و مقطعي را براي خود كسب كنند، اين محبت‌ها براي آنها ماندني مي‌شود. نبايد به محاسبات دنيوي دل خوش كرد زيرا عزت در همراهي با خدا و رسولش است و اين فراز و نشيب‌هاي سياسي حقايق را براي بسياري از سياسيون روشن كرده كه آنچه ماندگار است و باقي مي‌ماند و مايه عزت بين مردم در دنيا مي‌شود، همراهي با خدا، رسولش و ولي امر اوست.

رئيس سازمان صدا و سيما با بيان اينكه وقايع روز دنيا ارتباط مستقيم با انقلاب اسلامي ايران دارد، گفت: اين حوادث در واقع يكي است و اين بيداري عظيم از قاره آفريقا تا خليج فارس كشيده شده است و دو حكومت وابسته به غرب يعني مصر و تونس سرنگون شدند. امروز ظرفيت بالاي اسلام براي مردم بيشتر شده است.

ضرغامي ادامه داد: بدون هر گونه تعصب و جانب‌نگري وقتي به اين مردم اين كشورها نگاه مي‌كنيم مي‌بينيم شعارها و مطالباتشان همه متاثر از انقلاب اسلامي ايران است.

وي با بيان اينكه غربي‌ها از كارآمدي انقلاب اسلامي نگرانند، به اظهارات برخي سياسيون و انديشمندان جهان نسبت به تحولات اخير منطقه اشاره كرد و گفت: عبدالرحمان كه هميشه در مخالفت با نظام اسلامي ايران در روزنامه الشرق الاوسط و شبكه العربيه قلم زده، مي‌گويد؛ اجراي طرح بزرگ تحول اقتصادي كه در ايران صورت گرفته، شجاعت زيادي مي‌خواهد و كشورهايي مي‌تواند آن را اجرا كند كه در داخل منسجم و متحدند.

رئيس سازمان صدا و سيما ادامه داد: رئيس مركز مطالعات استراتژيك فرانسه اعلام مي‌كند كه مصري‌ها خواهان حكومتي بر پايه اسلام هستند، وي برگزاري مكرر انتخابات در ايران را نشانه دموكراسي اسلامي دانسته و مي‌گويد مغايرتي بين دموكراسي و اسلام نيست. همچنين تلويزيون رژيم صهيونيستي اعلام مي‌كند، تصاويري كه از تحولات مصر پخش مي‌شود، شبيه تصاوير انقلاب اسلامي ايران است.

وي افزود: يك نويسنده و انديشمند روسي مي‌گويد؛ انقلاب مردم مصر نشأت گرفته از انقلاب اسلامي ايران است و مردم مصر با الگوگيري از انقلاب ايران شرايط را براي بركناري مبارك فراهم كرده‌اند. همچنين معاون دوماي روسيه اعلام مي‌كند انقلاب مصر تحولات بزرگي در منطقه رقم خواهد زد.

ضرغامي با اشاره به اظهارات خاوير سولانا خاطرنشان كرد: اين فرد اظهار داشته، ايران رهبري منطقه خاورميانه را به دست گرفته و به يك قدرت رده اول جهاني تبديل شده است. همچنين فريد زكريا تحليلگر معروف آمريكايي قيام مردم مصر را يادآور خاطرات انقلاب ايران دانست و سفير سابق آمريكا در قاهره اعلام كرده آمريكا براي هر گونه همكاري با نهادهايي كه قدرت را در مصر به دست مي‌گيرند، آماده است اما اين مشروط به ايجاد يك رژيم لائيك است.

وي با بيان اينكه در شرايط فعلي منطقه مردم كشورها در انتخابات به اسلامگرايان راي مي‌دهند، اظهار داشت: تجربه انتخابات عراق و فلسطين براي آمريكايي‌ها بسيار سنگين بود.

رئيس سازمان صدا و سيما در ادامه سخنانش گفت: حافظ اسد نيز در همان ابتداي تحولات منطقه اعلام كرد منشا انقلاب‌هاي منطقه، انقلاب اسلامي ايران است و روزنامه لوموند نيز طي مقاله‌اي نوشت، جراحات حاصله از سال 1979 در ايران و ايجاد انقلاب اسلامي هنوز ترميم نيافته است.

ضرغامي در بخش ديگري از سخنانش به اظهار نظر رهبران اخوان المسلمين مصر اشاره كرد و گفت: يكي از رهبران اخوان المسلمين اعلام كرده، هدفشان تنها سرنگوني مبارك نيست بلكه تشكيل يك حكومت اسلامي در مصر است و همچنين عضو ارشد اين حزب نيز اظهار داشته، من از امام خامنه‌اي و تمام كساني كه از انقلاب مصر حمايت مي‌كنند، متشكرم و اميدوارم حكومت خوبي مثل حكومت ايران و رئيس جمهور شجاعي مثل احمدي‌نژاد داشته باشيم.

وي ادامه داد: سخنراني مقام معظم رهبري بارها از تريبون رسمي در مصر قبل از پيروزي انقلاب‌شان پخش شد و رهنمودهاي ايشان به صورت گسترده در بين جوانان مصري رد و بدل مي‌شود. امروز وعده الهي محقق شده و آرمان‌هاي بلند امام و استقامت مردم ايران به بار نشسته است و اين براي ما افتخار است.

ضرغامي در ادامه خاطرنشان كرد: حال در اين شرايط كه هر ايراني به انقلاب و نظام خود افتخار مي‌كند، دشمن به دنبال چاره‌اي بود كه بگويد انقلاب اسلامي ناكارآمد است، لذا به وابستگان و مزدورانش در داخل گفت، به بهانه‌اي چند نفر را به خيابان‌ها بياورند و سطل آشغال‌ها را آتش بزنند تا آنها با رسانه‌هايشان به جهان بگويند ايراني كه شما به دنبال آن هستيد، مردم خودش هم آن را نمي‌خواهند. اين يك توطئه بزرگ و شرم‌آور بود.

وي افزود: به همين دليل اين افراد اعلام كردند 25 بهمن‌ماه مي‌خواهيم راهپيمايي مستقلي براي حمايت از مردم مصر و تونس انجام دهيم در حاليكه مردم در روز 22 بهمن راهپيمايي عظيمي را رقم زده بودند.

ضرغامي خطاب به اين افراد اظهار داشت: شما كه به خيابان‌ها آمديد و گفتيد نه غزه نه لبنان، بايد بگوييد جانم فداي مبارك. شما كه نمي‌توانيد از لاك خود بيرون بياييد و بگوييد حالا طرفدار مردم مصر و تونس هستيد. جهت‌گيري مردم مصر و تونس ضد آمريكايي است.

رئيس سازمان صدا و سيما با اشاره به سران فتنه تاكيد كرد: اين عده معدودي كه براي همه مردم و برخي از خواص كه به دليل شرايط خاصي در گذشته همراهي‌هايي با آنها مي‌كردند، شناخته شده‌اند و جايگاه‌شان از بين رفته. اين افراد براي دشمن خوراك تبليغاتي آماده كرده‌اند.

وي ادامه داد: امروز شرايط فتنه تمام شده و اينها كه به خيابان‌ها مي‌آيند و سطل آشغال‌ها را به آتش مي‌كشند و غربي‌ها هم روي آنها مانور مي‌دهند كه ايراني‌ها هم حكومت خود را نمي‌خواهند، ديگر ضد انقلاب محض و حتي پست‌تر از آن نوكر محض آمريكا و رژيم صهيونيستي هستند.

ضرغامي با بيان اينكه غربي‌ها و وابستگانشان متوجه شدند كه نمي‌توانند در مقابل انقلاب اسلامي بايستند و اشتباهات زيادي از خود نشان مي‌دهند، اظهار داشت: در روز 25 بهمن مجري شبكه بي‌بي‌سي در ارتباط مستقيم با خبرنگار خود در قاهره از وي پرسيد آيا جوانان مصري كه در ميدان التحرير هستند خبر دارند در ايران هم انقلابي مثل آنها در حال وقوع است و خبرنگار كه توجيه نبود اعلام كرد كه نه شعار مردم مربوط به مصر و تونس است و نامي از ايران برده نمي‌شود. مجددا مجري از خبرنگار سؤال كرد نه شما خبر نداريد، در ايران جوانان به خيابان ريخته و در حال انقلاب هستند كه باز هم خبرنگار مي‌گويد من چيزي نديدم و نشنيدم ولي روز گذشته كه با برخي از جوانان مصري صحبت مي‌كردم گفتند ايران با پشتوانه گسترده مردمي خود هرگز مانند مصر نمي‌شود. اين افتضاح‌ها در شبكه‌هاي غربي به كرات رخ مي‌دهد تا انقلاب ما را منكوب كنند.

رئيس سازمان صدا و سيما در پايان اظهار داشت: حضور به موقع مردم كشورمان در صحنه‌ها و تجمعات باعث نااميدي دشمنان شده و مي‌شود.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: