ضياءالملكي در گفت‌وگو با فارس مطرح كرد:
ضياءالملكي در گفت‌وگو با فارس مطرح كرد:
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

فريد ضياءالملكي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا»، در مورد وجود حباب در بازار طلا و سكه، اظهار داشت: به طور حتم قيمت روزهاي اخير بازار داخلي سكه و طلا همراه با حباب بوده است چرا كه قيمت‌هاي ارز در بازار آزاد با اختلاف قابل توجهي نسبت به قيمت‌هاي رسمي فروخته مي‌شود.
وي با تأكيد بر تأثير نوساتات ارز بر تغييرات قيمتي طلا، افزود: درحالي كه قيمت ارز رسمي 1033 تومان باشد ولي ارز آزاد در بازار 1140 تومان فروخته شود قيمت‌هاي برآوردي براي طلا نيز غيرواقعي مي‌شود.
اين كارشناس بانكي افزايش كاذب دلار را دليل اصلي رشد كاذب و حبابي در بازار طلاي ايران دانست و گفت:‌ درصورتي كه ارز در بازار واقعي نيز با قيمت رسمي بانك مركزي فروخته شود قيمت طلا حبابي نخواهد داشت.
وي ضمن اشاره به قيمت جهاني دلار و فروش هر اونس طلا در اين بازارها با بهاي 1414 دلار، ادامه داد: روش محاسبه قيمت طلا به اين نحو است كه قيمت جهاني را تقسيم بر 4 و ضرب در قيمت رسمي دلار مي‌كنند و با قيمت به دست آمده مبادلات را در بازار داخلي انجام مي‌دهند.
ضياءالملكي در مورد اقدامات بانك مركزي براي كنترل وضعيت موجود، تصريح كرد: فروش شمش طلا توسط بانك كارگشايي مي‌تواند باعث كاهش قيمت طلا واز بين رفتن حباب فعلي شود.
اين كارشناس بانكي طلاسازان را خريداران اصلي شمش طلا عنوان و اضافه كرد: طلا سازان با خريد شمش و ساخت طلاجات جديد مي‌توانند كاهش قيمت طلا را به همراه بياورند.

گزارش فارس حاكي است، با افزايش قيمت طلا در بازارهاي داخلي روز گذشته بانك مركزي با درج اطلاعيه‌اي از آغاز حراج شمش طلا از 11 اسفند براي تعادل در بازار خبر داد و اعلام كرد كه كرد به ‎منظور پاسخگويي به نياز بازار طلا و ايجاد تعادل در معاملات‌ در نظر دارد علاوه بر فروش سكه مطابق رويه معمول، نسبت به فروش شمش طلا از طريق حراج حضوري در محل بانك كارگشايي از مورخه 11 اسفندماه 1389 (از ساعت 4 تا 7 بعد از ظهر) اقدام نمايد.
ثبات قيمت طلا در بازارهاي خارجي و افزايش قيمت در بازارهاي داخلي احتمال رشد كاذب قيمت طلا در داخل را افزايش مي‌دهد اما درحالي كه قيمت‌هاي داخلي همچنان رو به بالارفتن است محمد كشتي‌آراي نوسانات قيمت دلار و نفت را دليل اصلي تغييرات قيمتي طلا در داخل مي‌داند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: