دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با فارس خبر داد:
دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با فارس خبر داد:
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

مهدي نويد ادهم در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» با اشاره به تصويب طرح تغيير ساختار نظام آموزش و پرورش در صحن شوراي عالي انقلاب فرهنگي اظهار داشت: اين طرح در قالب يكي از احكام بخش دوم سند ملي آموزش و پرورش (سند تحول راهبردي نظام تربيت رسمي و عمومي) از سوي اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي بررسي شد.

وي افزود: به دليل اهميت و ضرورتي كه براي حذف دوره پيش‌دانشگاهي وجود داشت، طرح تغيير ساختار نظام آموزش و پرورش به صورت "3،3،6 " به طور مستقل از ساير بخش‌هاي سند ملي آموزش و پرورش بررسي و تصويب شده است و از سال آينده نيز اجرايي مي‌شود.

نويد ادهم ادامه داد: با اجراي ساختار جديد، ساختار تحصيلي مدارس به 3 مقطع شامل «6 سال ابتدايي، 3 سال اول متوسطه و 3 سال دوم متوسطه» تقسيم مي‌شود.

* اتمام بررسي بخش‌هاي دوگانه "سند ملي آموزش و پرورش " تا پايان سال

وي با اشاره به آغاز بررسي سند ملي آموزش و پرورش در صحن شوراي عالي انقلاب فرهنگي و در تشريح بخش‌هاي مختلف اين سند، گفت: بسته "سند ملي آموزش و پرورش " در يك تقسيم‌بندي كلي به 2 بخش «بنيان‌هاي نظري» و «سند تحول راهبردي نظام تربيت رسمي و عمومي» تقسيم مي‌شود.

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش افزود: "بنيان‌هاي نظري " سند ملي آموزش و پرورش شامل 3 بخش «فلسفه تربيت در نظام جمهوري اسلامي»،«فلسفه تربيت رسمي و عمومي نظام جمهوري اسلامي» و «رهنامه تربيت رسمي و عمومي نظام جمهوري اسلامي» مي‌شود؛ همچنين بخش "سند تحول راهبردي نظام تربيت رسمي و عمومي " نيز ناظر به برنامه‌هاي اجرايي و عملياتي سند ملي آموزش و پرورش از جمله ساختار "3،3،6 " است.

نويد ادهم خاطرنشان كرد: بررسي بخش نخست بنيان‌هاي نظري در صحن شوراي عالي انقلاب فرهنگي آغاز شده است و با رعايت سلسله مراتب مفهومي و نظري بخش‌هاي مختلف، بررسي سند ملي آموزش و پرورش تا پايان سال به اتمام مي‌رسد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: