حجت‌الاسلام سالك:
حجت‌الاسلام سالك:
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

حجت‌الاسلام والمسلمين احمد سالك عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز، شب گذشته در جلسه حزب موتلفه ‌اسلامي با بيان اينكه پايه‌هاي اصلي استكبار بر اساس قدرت فرهنگي، اقتصادي، اطلاعات، علمي و فناوري و قدرت نظامي شكل گرفته است، اظهار داشت: قوم شيطاني با در اختيار گرفتن اين ابزارهاي مادي قصد تقابل با اراده خداوند و حاكميت ديني را كه مبتني بر حكومت ولايت و امامت است، دارد.

وي با اشاره به آيات قرآن در اين خصوص، تأكيد كرد: خداوند آن دست شيطاني را قطع مي‌كند و اگر انسان‌هاي مومن تقوا را رعايت كرده و ايمان خود را حفظ كنند پيروزي متعلق به آنها است؛ چرا كه خداوند اراده كرده دين خود را جهاني كند، بنابراين نبرد اصلي ميان اراده حق و اراده باطل است.

عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز با اشاره به جنگ نرم جبهه باطل، خاطرنشان كرد: آنها سعي دارند با استفاده از ابزار و تكنولوژي رسانه‌اي، اهداف شيطان بزرگ را به جهانيان القا كرده و به اعتقادات افكار اذهان آنها تأثير منفي بگذارند و قدرت تفكر صحيح را از مخاطبان بگيرند.

*ماهواره در قالب جنگ رواني مردم را به سمت اهداف شيطاني سوق مي‌دهد

حجت‌الاسلام سالك با اشاره به وجود هزاران ماهواره و شبكه تلويزيوني و اينترنتي، آنها را منبر‌هاي جهاني عنوان كرد و افزود: اين ابزار در قالب عمليات جنگ رواني مردم جهان را به سمت اهداف شيطاني هدايت مي‌كند، اما طبق وعده حتمي الهي در قرآن كريم حق بر باطل پيروز خواهد شد.

وي در ادامه با اشاره به فتنه 88 تصريح كرد: اين فتنه كه توسط اسرائيلي‌ها سامان پيدا كرد، دو هدف براندازي نظام اسلامي و از ميان بردن اصل ولايت مطلقه فقيه را در دستور كار داشت.

عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز با اشاره به توطئه 25 بهمن، گفت: عده‌اي از طراحان داخلي اين حركت‌هاي ضدانقلابي مانند مجمع روحانيون مبارز، موسوي‌خوئيني‌ها و حاميان آنها كه بر محور تخريب ولايت فقيه تمركز دارند، اين خيال باطل را به گور خواهند برد.

وي با تفسير يكي از آيات قرآن كريم، اظهار داشت: اميد و وعده پيروزي الهي در قرآن كريم موجب شوق و مجاهدت انسان و جامعه براي تلاش در راه حق مي‌شود.

حجت‌الاسلام سالك با تأكيد بر اينكه يك انسان مومن سياسي بايد دشمن‌شناس باشد، گفت: اگر توطئه‌ها، نقشه‌ها و ابزار و امكانات دشمن را نشناسيم نمي‌توان با آنها مقابله كرد؛ در عين حال بايد دانست، اراده خداوند بر اين است كه نور خود را در جهان كامل كند.

*بصيرت عميق آسماني تنها ابزار لازم براي پيروزي بر جهل است

وي بصيرت عميق آسماني را تنها ابزار لازم براي پيروزي در برابر فرهنگ جهل دانست و افزود: طبق آيات قرآن كريم دشمنان خداوند مأيوس هستند؛ بنابراين مومنان نبايد به خود ياس و نااميدي راه بدهند.

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز اظهار داشت: در عصر غيبت حضرت امام زمان (عج) خداوند دو نعمت پيامبر‌گونه‌اي مانند حضرت امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب به ما عطا فرموده است.

وي در ادامه سخنان خود به نظريه فوكوياما در خصوص مكتب تشيع اشاره كرد و گفت: اين نظريه‌پرداز آمريكايي، صهيونيستي شيعه را همچون پرنده‌اي مي‌داند كه داراي دو بال شهادت برگفته از مكتب عاشورا و انتظار برگرفته از مكتب مهدويت است و همچنين اين پرنده زرهي بر تن دارد كه آن زره ولايت فقيه است كه تشيع را آسيب‌ناپذير مي‌كند.

حجت‌الاسلام سالك تصريح كرد: اين تئوريسين كاخ سفيد بيش از بيست سال قبل هدف اصلي مقابله با مكتب تشيع و اسلام را از ميان بردن ولايت فقيه ترسيم كرده است.

وي خاطر‌نشان‌كرد: اخيرا تئوريسين ديگري همچون مايكل براند كه يك صهيونيست خطرناك است در گزارشي در سال 89 چند موضوع را از جمله، رشد اختلافات ميان شيعه و سني، هجوم به مكتب عاشورا، تخريب روحانيت تشيع و فاصله انداختن با و ولايت فقيه را به صراحت مطرح كرده است.


حجت‌الاسلام سالك با اشاره به گزارش دوم مايكل براند صهيونيست، اظهار داشت: وي با شرح فعاليت‌هاي خود در اين گزارش هدف خود را تضعيف و تخريب روحانيت و مرجعيت اعلام مي‌كند و در ادامه 15 راهكار براي رسيدن به اهداف ارائه مي‌دهد.

وي ادامه داد:‌ فرد صهيونيست ديگري در سميناري با مطرح كردن سه موضوع از جمله، مباحث اعتقادي شيعه در جهان، بررسي وضعيت موضع‌گيري‌هاي مراجع تقليد از جمله‌ مواضع امام خميني(ره) و آيت‌الله سيستاني و تقسيم‌بندي روحانيت به تندرو و معتدل قدرت مرجعيت را تجزيه و تحليل مي‌كند.

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز افزود: اين تئوريسين صهيونيست موضوع محو اسرائيل را نقطه اشتراك روحانيت اسلامي اعم از تندرو و معتدل (به تعبير خودش)، عنوان مي‌كند.

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه و رشد سريع جريان اسلام‌خواهي، تأكيد كرد: مواضع رهبر حكيم انقلاب در نماز جمعه به زبان عربي كه به سرعت توسط جوانان مومن مصري در سطح كشور مصر منتشر شد حركت‌هاي انحرافي را متوقف و روح تازه و تحرك خوبي را در ميان مردم مصر و ملت‌هاي مسلمان منطقه به وجود آورد.

* دامنه خيزش اسلامي علاوه بر كشورهاي منطقه، اروپا را نيز فرا خواهد گرفت

حجت‌الاسلام سالك گفت: امروز اعترافات مقامات آمريكا، انگليس و رژيم غاصب صهيونيستي مبني بر تحمل شكست در خاورميانه ناشي از ضعف، ناتواني و عقبگرد آنها است، بنابراين پيش‌بيني مي‌شود‌ دامنه اين خيزش اسلامي، كشورهاي ديگر از جمله عربستان و حتي كشورهاي اروپايي را در نوردد.

وي در ادامه اظهار اميدواري كرد بعد از مصر و تونس حركت به سمت اسلام ناب محمدي (ص) در عربستان نيز به پيش مي‌رود و اين در حالي است كه قدرت شيعه براي اولين بار در عربستان و در مدينه در مراسم تشيع مرحوم «آيت‌الله الامري» به ظهور رسيد؛ اما با كمال تاسف به ابعاد گسترده اين حركت عظيم توسط رسانه‌ها پرداخته نشد.

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز همچنين به نقل از دو شخصيت برجسته عربستاني يادآور شد: شيعيان در مراسم روز عاشوراي امسال بيش از 48 جلسه روضه‌خواني سنتي در رياض پايتخت كشور عربستان برگزار كردند، كه بي‌سابقه است.

وي اضافه كرد: بخشي از روحانيت در عربستان ارتباط مستقيم و عميقي با مردم و جوانان آگاه دارند؛ به عنوان مثال در نشست‌هاي 500 نفره اقدام به بيان نظرات اسلامي مي‌كنند و قضاوت را به مخاطبان در اين نشست واگذار مي‌كردند كه موجب شده ضمير‌هاي پاك به سمت مكتب اهل بيت (عليه‌السلام) گرايش گسترده‌اي پيدا كنند.

حجت‌الاسلام سالك در همين خصوص خاطرنشان كرد: اين شيوه، همان شيوه شهيد بهشتي بود كه در اروپا براي مردم و مخاطبان كلاس‌هاي بيان نظرات اصيل اسلامي برگزار مي‌كرد و توانسته‌ بود تاثيرات فراواني را بر جاي بگذارد.

* نقش علماي دين در عرصه‌هاي حساس تعيين كننده است

وي به هوشياري علماي اسلام در عصر حاضر اشاره كرد و گفت: نقش علماي دين در بحران‌ها و عرصه‌هاي حساس و تعيين كننده با ديد دقيق "دشمن‌شناسي " بايد بيش از پيش روشن شده و مورد بررسي قرار گيرد، لذا در اين زمينه پيشگويي‌هاي حضرت امام (ره) و رهبر حكيم انقلاب اسلامي در خصوص مسائل منطقه و امور مسلمانان بسيار دقيق و حائز اهميت فراوان است.

عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز با بيان اينكه، هوشمندي و تيزبيني علماي دين طراحي‌هاي دشمنان را نقش بر آب كرده است، اظهار داشت: خاورميانه آينده، خاورميانه‌اي اسلامي است اما در اين مسير با هجوم عمليات رواني دشمن مواجه خواهيم شد كه بايد با عمق بصيرت ايماني و آگاهي از اين مرحله عبور كرد.

*همگان بايد به سمت محور ولايت فقيه حركت كنند

وي با تأكيد بر اينكه همگان بايد به سمت محور ولايت فقيه حركت كنند، گفت: طبق روايات اسلامي امامت همانند كعبه است؛ بنابراين مردم بايد به سمت كعبه حركت كنند نه اينكه كعبه به سوي مردم آيد، لذا حركت در عصر حاضر فقط در حول محور ولايت حضرت آيت‌الله خامنه‌اي است.

حجت‌الاسلام سالك خطبه عربي رهبر فرزانه انقلاب را در نماز جمعه تهران منشور جديد احياي اسلامي در بلاد اسلامي توصيف كرد و افزود: مطالب مهمي كه معظم له در مقابله با جريان استكبار بيان فرمودند نبايد ساده انگاشته شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود نسبت به بروز فرقه‌ها و عرفان‌هاي نوظهور و كاذب در قالب جنگ نرم دشمن، هشدار داد و گفت: مسائل، خطرات و گزندگي كه از اين ناحيه متوجه جوانان است بايد توسط گروه‌هاي متخصص و كارشناس مورد تجزيه و تحليل قرار گيرد.

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در ادامه با اشاره به طراحي دشمن، تصريح كرد: دشمن نقاط و افرادي را هدف قرار داده كه در نظام داراي اعتبار و جايگاه هستند، لذا بايد در اين زمينه هوشيار بود و تنها راه مقابله و عدم گمراهي، حركت در مسير مقام عظماي ولايت است.

وي گفت: اگر كسي در مقابل مسير ولايت فقيه، چرا و اما بياورد انديشه‌اي معيوب و داراي اشكال دارد؛ لذا در فتنه 88 فردي مدعي بود كه سخنان رهبر انقلاب را مي‌شنوم اما به تحليل خودم عمل مي‌كنم.

*مردم آماده جانفشاني در راه ولايت فقيه هستند

حجت‌الاسلام سالك افزود: برخلاف خواست شياطين امروز آحاد مردم ولايت مدار كشورمان در تبعيت محض از مقام عظماي ولايت حضرت آيت‌العظمي خامنه‌اي آماده جانفشاني هستند.

وي در پاسخ به سوالي از سوي حاضران در خصوص مواضع و عملكرد خواص از جمله آقاي هاشمي رفسنجاني و سيد حسن خميني پاسخ داد: مردم امروز به رشد و بصيرت بالايي رسيده‌ و با درك سياسي بالايي كه در طول 33 سال پس از انقلاب، كسب كرده‌اند عملكرد، سخنان و مواضع افراد را به دقت مورد بررسي قرار داده و بعد قضاوت مي‌كنند؛ بنابراين مواضع آقاي هاشمي در دو سال گذشته براي مردم روشن است لذا مي‌توانند در اين خصوص تشخيص خوبي دهند.

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در پاسخ به سوال ديگري درباره محاكمه سران فتنه، گفت: نكته مهم اين است كه نظام اسلامي در شرايط اقتدار و قدرت كامل قرار دارد و قادر است ظرف مدت يك هفته سران فتنه را دستگير، محاكمه و مجازات كند، اما قوه قضائيه بر اساس جلوگيري از دستاويز قرار دادن اين مسئله براي دشمنان خارجي و پرهيز از قهرمان‌سازي كاذب براي اين افراد با تأمل و حوصله موضوع را پيگيري مي‌كند.

وي در پايان خاطر‌نشان‌ كرد: قوه قضائيه بايد اين افراد را دستگير و محاكمه كرده و حكم اسلامي آنها را حتي اگر اعدام باشد را اجرا كند و در اين زمينه هيچ اتفاق خاصي رخ نخواهد داد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: