در واكنش به نظرات برخي نمايندگان براي اعطاي بودجه مستقيم به دانشگاه‌ها؛
در واكنش به نظرات برخي نمايندگان براي اعطاي بودجه مستقيم به دانشگاه‌ها؛
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، غلامرضا خواجه سروي معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم تحققات و فناوري صبح امروز در نشست خبري اين معاونت با اشاره به آغاز بررسي بودجه سال آينده كشور در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: بودجه و اعتبارات سالانه يكي از مهمترين مسائل آموزش عالي در كشور است.

وي افزود: از نگاه حقوقي استدلال دولت و وزارت علوم اين است كه مسئوليت عملكرد دانشگاه‌ها با وزير علوم بوده و شخص وزير بايد در اين خصوص پاسخگو باشد.

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم با بيان اينكه نمي‌توان به تمام دانشگاه‌هاي كشور بودجه يكساني اختصاص داد، گفت: دانشگاه‌هايي كه در رتبه‌بندي‌هاي مختلف جايگاه بهتري داشته و عملكرد آنها قابل قبول‌تر باشد، بايد بودجه بيشتري دريافت كنند در حالي كه بر اساس پيشنهاد برخي از اعضاي كميسيون آموزش، شرايطي فراهم مي‌شود كه ممكن است طي آن برخي از دانشگاه‌ها بتوانند با استفاده از روابط خود با اعضاي كميسيون، بودجه بيشتري دريافت كنند.

خواجه‌سروي با بيان اينكه اگر تقسيم بودجه دانشگاه‌ها در اختيار وزارت علوم نباشد نمي‌توان انتظار پاسخگويي از وزير داشت، خاطرنشان كرد: اين مسئله قابل قبول نيست كه مسئوليت يك بخش بر عهده وزير گذاشته شود اما اختياراتي چون بودجه، امكان جذب نيرو و حتي سياست‌گذاري‌هاي كلان از وي دريغ شود.

وي ارزيابي مسائل و عملكرد دانشگاه‌ها را در حوزه وظايف واختيارات وزارت علوم خواند و يادآور شد: مجلس بايد اجازه دهد اين بودجه مشخص در حوزه آموزش عالي با تصميم وزير علوم و بر اساس عملكرد دانشگاه‌ها تقسيم شود.

معاون فرهنگي واجتماعي وزارت علوم در پايان با بيان اينكه برخي اين مباحث مطرح شده را به موضوع استقلال دانشگاه‌ها در برنامه پنجم توسعه ارتباط مي‌دهند، تصريح كرد: تعاريف موجود براي استقلال دانشگاه‌ها كاملاً مشخص است و حدود آن روشن مي‌باشد.اما در مجموع بايد اين نكته را در نظر داشت كه در قبال هر مسئوليتي بايد امكانات لازم را فراهم كرد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: