در نشست رسانه‌اي مطرح شد؛
در نشست رسانه‌اي مطرح شد؛
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش خبرنگار آيين و انديشه باشگاه خبري فارس«توانا»، نشست رسانه‌اي دومين همايش ملي الگوي اسلامي ـ ايراني پيشرفت با موضوع «عدالت و اقتضائات تحقق آن» پيش از ظهر امروز در سالن كنفرانس بنياد تحقيقاتي‌ـ‌پژوهشي الگوي اسلامي‌ـ‌ايراني پيشرفت برگزار شد.
در ابتداي اين نشست، حجت‌الاسلام والمسلمين رضا غلامي دبير اين همايش بيان داشت: اقامه عدالت امر سختي است و كسي نمي‌تواند ادعا كند به راحتي قادر است عدالت را محقق كنند و به بركت انقلاب راه براي پيشرفت و عدالت باز است، بنابراين تمام سعي و تلاش بايد براي اجرايي شدن عدالت مصرف شود و چند سال اخير در مورد عدالت توزيعي گام‌هاي موثري برداشته شده است.
غلامي با بيان اينكه بسترها براي توزيع عدالت آماده شده تا منابع و امكانات به درستي توزيع شوند و در اختيار مردم قرار گيرند، افزود: عدالت آنقدر مهم است كه با گفتمان انقلاب اسلامي پيوند خورده است و عملا انقلاب اسلامي بدون عدالت از معناي اصيلش تهي و بي‌معني مي‌شود.
وي «عدالت» را جوهره‌ گفتمان انقلاب اسلامي دانست و افزود:‌ اگر به دنبال پيشرفت هستيم مطمئنا آن پيشرفتي مورد تاييد انقلاب اسلامي است كه با عدالت پيوند بخورد و پيشرفتي كه در آن عدالت محقق نشده است پيشرفت صحيحي نيست. بر همين اساس دومين همايش الگوي اسلامي پيشرفت را به موضوع عدالت اختصاص داديم.
دبير دومين همايش همايش الگوي اسلامي ـ ايراني پيشرفت ادامه داد: انديشمندان بسياري در زمينه عدالت تئوري‌ پردازي كردند؛ اما براي تحقق آن همكاري‌هاي لازم صورت نگرفته است و اسلام نيز در زمينه عدالت حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد.
وي افزود: متاسفانه در طول سال‌هاي گذشته امكاناتي كه به بركت انقلاب اسلامي در حوزه علوم انساني فراهم شده است آن طور كه شايسته انقلاب است به عدالت پرداخته نشده است.

* مقالات نخستين همايش الگوي اسلامي‌ـ‌ايراني پيشرفت در 5 مجلد چاپ مي‌شود

دبير دومين همايش الگوي اسلامي ـ ايراني پيشرفت خاطرنشان كرد: مقالات همايش نخست در 5 مجلد آماده چاپ است و در همايش دوم نزديك به 15 مركز علمي با همايش همكاري مي‌كنند و اخيرا تعداد مراكز ديگر علمي نيز به آن اضافه شده است.
وي گفت: دومين همايش الگوي اسلامي ـ ايراني پيشرفت با موضوع عدالت و اقتضائات تحقق آن در ارديبهشت سال آينده در مركز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار مي‌شود و در افتتاحيه آن رئيس يكي از سه قوه‌ مقننه، مجريه يا قضائيه حضور خواهند داشت.
وي افزود: اين همايش 7 كميسيون تخصصي دارد و در يك روز برگزار شده و در همان روز نيز اختتاميه آن برپا مي‌شود.
غلامي در پايان خاطرنشان كرد: پس از نخستين نشست انديشه‌هاي راهبردي نظام كه با حضور مقام معظم رهبري برگزار شد، دوستان پينشهادي خدمت مقام معظم رهبري مبني بر ايجاد مركزي براي پيگيري موضوع الگوي اسلامي ايراني پيشرفت ارائه دادند كه ايشان نيز موافقت كردند و اين مركز در آستانه تأسيس است و بنياد پژوهشي الگوي اسلامي ايراني پيشرفت زيرنظر آن مركز به فعاليت خواهد پرداخت.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: