همسر شهيد «دستواره» در گفت‌وگو با فارس: وصيت اصلي شهيد دستواره پيروي از ولايت بود
همسر شهيد «دستواره» در گفت‌وگو با فارس: وصيت اصلي شهيد دستواره پيروي از ولايت بود
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

همسر شهيد «دستواره» در گفت‌وگو با فارس:
وصيت اصلي شهيد دستواره پيروي از ولايت بود

خبرگزاري فارس: همسر شهيد «محمدرضا دستواره» گفت: وصيت اصلي شهيد دستواره پيروي از ولايت بود و اگر شهيد دستواره در اين زمان حضور داشت، بر اين حرف خود استوار بود و آبرويش را براي ولايت مي‌گذاشت.

عذرا رستميان در گفت‌وگو با خبرنگار ايثار و شهادت باشگاه خبري فارس «توانا» اظهار داشت: امام خميني (ره) به همه خانواده شهدا لطف كرده و فرمودند «خانواده شهدا چشم و چراغ ملت هستند» در حالي كه چشم و چراغ همه ما ولايت فقيه و شهدا هستند زيرا ايشان عزيز هستند كه راه را به ما نشان مي‌دهند.


وي ادامه داد: شهدا ولايت‌مداري خود را در عمل نشان دادند و همه بايد با عمل نشان دهند كه پشتيبان ولايت هستند.


همسر شهيد «سيد ‌محمد‌رضا دستواره» بيان داشت: در دوران دفاع مقدس زماني كه امام راحل فرمودند به جبهه برويد، حصر آبادان را بشكنيد، شهدا كلام امام خميني (ره)را روي چشمان خود گذاشتند.


وي با اشاره به اينكه شهدا منتظر فرمان رهبر كبير انقلاب بودند، اضافه كرد: شهيد «مجيد رمضان» مسئول ستاد لشكر 27 محمدرسول‌الله‌(ص) مي‌گفت «ما از ولايت فقيه چنان فهميديم كه اگر امام بفرمايند ما نفس نكشيم دستمان را جلو دهان‌مان مي‌گذاريم و نفس نمي‌كشيم».


رستميان بر پشتيباني از ولايت فقيه تاكيد داشت و ادامه داد: اكنون كه امام زمان (عج) در غيبت به سر مي‌برند، واجب است كه از نائب ايشان اطاعت كنيم و با اين همه دليل و برهان من نمي‌دانم دعواها به خاطر چيست؟



* خانواده شهيد اگر از مسير شهدا جدا شود با ديگران فرقي ندارد



همسر شهيد «سيد‌ محمد‌رضا دستواره» در ادامه به لغزش برخي خانواده شهدا اشاره كرد و افزود: آيا تكريم خانواده شهيد به خاطر اين است كه در آن خانواده يك شهيد زندگي مي‌كرد؟ اگر قرار باشد كه راه‌مان از آن شهيد جدا باشد، پس با ديگران فرقي نداريم و اسم ما خانواده شهيد نيست.


وي افزود: نمي‌خواهم برخي از افراد را با كسي مقايسه كنيم ولي پسر نوح وقتي در مسير پيامبر حركت نمي‌كرد، ديگر از آنها نبود.


رستميان در خصوص محاكمه كساني كه در فتنه 88 نقش داشتند، بيان داشت: اگر دادگاه اثبات كند كه هر كسي با هر عنوان يا هر اسمي در فتنه شريك بوده، ما پشتيبان حكم قاضي هستيم و اگر كساني اسناد و مداركي در اين زمينه دارند، به دادگاه ارائه دهند.



* وصيت اصلي شهيد دستواره پيروي از ولايت بود



وي در خصوص ولايت‌مداري شهيد دستواره بيان داشت: شهيد دستواره هيچ وقت وصيت‌نامه نمي‌نوشت اما 2 ساعت قبل از شهادتش كه مي‌دانست به شهادت مي‌رسد، در آن بحبوحه جنگ و آزاد‌سازي مهران روي هم رفته 6 تا 7 خط نوشت و به مهم‌ترين كلامي كه اشاره كرد، اين بود كه از امام خميني (ره) پيروي كنيد.


رستميان بيان داشت: وصيت اصلي شهيد دستواره پيروي از ولايت بود و اگر شهيد در اين زمان حضور داشت، بر اين حرف خود استوار بود و آبرويش را براي ولايت مي‌گذاشت.


شهيدان سيدمحمدرضا، سيدحسين، سيد محمد، سه فرزند پسر خانواده دستواره بودند كه در طول 5 ماه هر 3 بزرگوار به شهادت رسيدند.


شهيد سيدحسين دستواره قبل از عمليات «كربلاي يك»، شهيد سيد محمدرضا در تاريخ 13 تير 1365 در عمليات «كربلاي يك مهران» شهيد سيدمحمد دستواره در عمليات «كربلاي 5 » به ديدار معشوق شتافتند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: