فعال سياسي بحرين در گفت‌وگو با فارس:
فعال سياسي بحرين در گفت‌وگو با فارس:
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش فارس، "صادق الجمري " از فعالان سياسي بحرين كه در ميدان "اللؤلؤه " [ميداني كه پس از كشتارهاي رژيم بحرين به ميدان شهدا ناميده شد] مستقر است، در گفت‌وگو با خبرنگار بين‌الملل خبرگزاري فارس گفت كه رژيم بحرين درصدد شعله‌ور كردن طائفه‌گري ميان شيعيان و سني‌ها در بحرين است تا بتواند از اين طريق تظاهرات مردم اين كشور را كه خواستار سرنگوني رژيم حاكم هستند، سركوب كند.

*آل خليفه درصدد ايجاد درگيري ميان شيعيان و سني‌ها است

وي گفت: آل خليفه در حال القاي اين موضوع است كه شيعيان درصدد سيطره بر بحرين هستند و در صورت سيطره بر بحرين وضعيت سني‌ها بحراني خواهد شد و سياست دولت بحرين انحراف افكار و ايجاد درگيري ميان شيعيان و سني‌ها است.

اين فعال سياسي بحرين ادامه داد: البته مردم بحرين به اين فريب رژيم حاكم پي برده‎اند و به دنبال ايجاد درگيري ميان طائفه‌هاي گوناگون نيستند و تمركزشان بر تظاهرات گسترده در ميدان "اللؤلؤه " است.

*آل خليفه ضمانت اجرايي براي خواسته‌هاي معارضان نمي‌دهد

وي به تحرك اخير برخي احزاب شيعي در مطرح كردن منشوري كه در آن خواسته‌هاي گروه‌هاي مخالف مطرح شده، اشاره كرد و گفت: با وجود آنكه گروه‌هاي شيعي در مطرح كردن خواسته‌هاي خود خواستار ضمانت‌هاي اجرايي بودند، اما مطمئن باشيد كه دولت بحرين هيچ ضمانتي در اين باره نخواهد داد چون حكومت آل بحرين حكومتي عشيره‌اي و قبايلي است. آل خليفه از بدوي‌هاي عربستان بودند كه در منطقه نجد عربستان ساكن بودند كه حدود 200 سال پيش به سمت كويت حركت كردند تا در آنجا زندگي كنند كه آل صباح با حضور آنها در كويت مخالفت كرد و آنها را از اين مكان خارج كرد، سپس آنها به قطر رفتند و در منطقه زواره اين كشور ساكن شد اما قبيله حمد قطر نيز با حضور آل خليفه در اين منطقه مخالفت كردند و آنها را از اين منطقه خارج كردند و سپس به عنوان راهزن دريايي از طريق جزيره "ستره " به بحرين حمله كردند و حمله آل خليفه در ايام عاشورا بود كه در اين حمله انسان‌هاي زيادي را قتل‏عام كردند و پس از آن بر بحرين سيطره يافتند.

* همه مردم خواستار سرنگوني آل خليفه هستند

وي گفت: آل خليفه تفكري قبيله‌اي دارد و دموكراسي را درك نمي‌كنند و فقط حكومت مطلق و امر و نهي كردن را مي‌فهمد. اما در پي حوادث اخير تمامي مردم به‎پا خاسته‌اند و خواستار سرنگوني رژيم حاكم هستند. آنها با جنبش انقلاب جوانان 14 فوريه همگام شده و همگي خواستار رفتن آل خليفه هستند. البته برخي احزاب موضوع طرح خواسته‌ها را به دولت بحرين مطرح كرده‌اند كه اين موضوع نيز آزموني براي رژيم آل خليفه است تا تمامي مردم به يقين برسند كه رژيم آل خليفه هرگز به خواسته‌هاي مردم اهميتي نمي‌دهند و فقط به دنبال سلطنت مطلقه هستند.

*تمامي پست‌هاي كليدي در اختيار رژيم حاكم است

وي ادامه داد: رژيم بحرين مي‌گويد كه 85 درصد دولت بايد در اختيار آل خليفه باشد و 15 درصد بقيه نيز بين شيعيان و سني‌ها تقسيم شود در واقع تمامي پست‌هاي كليدي در اختيار رژيم آل خليفه است و تنها چند وزارت‌خانه كه وظيفه خدماتي دارد، در دست شيعيان است.

اين فعال سياسي بحرين گفت كه همه درباره خيانت آل خليفه به قانون اساسي قبلي واقف هستند و با لغو كردن آن قانون اساسي كه بر سلطنت مشروطه تاكيد داشت، قانون اساسي را نوشتند كه در آن بر سلطنت مطلقه تاكيد دارد.

*آمريكا از به خطر افتادن منافعش در بحرين نگران است

صادق الجمري درباره اينكه آيا آمريكا و انگليس كه منافع زيادي در بحرين دارند اجازه به ثمر نشستن انقلاب بحرين را خواهند داد، گفت: آمريكايي‌ها از به خطر افتادن منافع نظامي‌شان در بحرين هراسان هستند به همين دليل با اصلاحات ظاهري كه رژيم بحرين در ساختار سياسي ايجاد كرد، موافقت كردند و اين قضيه بر اين موضوع دلالت دارد كه آمريكايي‌ها فقط با اصلاحاتي در ساختارهاي سياسي رژيم‌هاي حاكم در منطقه موافقند كه در راستاي منافع آنها و محافظت از آن باشد.

*جنبش بيداري اسلامي در منطقه در حال ايجاد خاورميانه جديد است

وي گفت: اما به‏خلاف تصور آمريكا، جنبش بيداري اسلامي در منطقه، در حال ايجاد خاورميانه جديد در منطقه است كه نقشه خاورميانه جديد به‎خلاف آن چيزي است كه آمريكايي‌ها چندين سال پيش آن را تصور كردند. خاورميانه جديد بر اساس بيداري اسلامي در منطقه در حال شكل‌گيري است كه بر اساس مبارزه و مقابله با استبداد داخلي و مبارزه با استعمار خارجي است.

اين فعال سياسي بحرين ادامه داد: استعمار پيشينه‌اي طولاني در حمايت از ديكتاتورها دارد. آمريكا يكي از حاميان ديكتاتورهاي سابق تونس و مصر بود. آمريكا يكي از بزرگترين حاميان رژيم صدام بود و در جنگ هشت ساله عراق عليه ايران از رژيم بعث حمايت مي‌كرد. در واقع آمريكا به همراه تمامي ديكتاتورهاي منطقه درصدد سرنگوني جمهوري اسلامي بودند اما اين طرح نقش بر آب شد و صدام نيز به دست همين آمريكا سرنگون شد.

وي گفت: به لطف بيداري اسلامي در منطقه، جوانان عراقي نيز دست به كار خواهند شد و نيروهاي آمريكايي را از خاك عراق خارج خواهند كرد. به هر حال خاورميانه جديد را نيروهاي جوان، مؤمن و انقلابي ايجاد خواهند كرد.

*كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس براي سركوب بحريني‌ها نيرو اعزام كرده‌اند

صادق الجمري به دخالت‌هاي عربستان سعودي در بحرين و همچنين اعزام نيرو براي سركوب تظاهرات مردم اين كشور اشاره كرد و گفت: آل سعود و آل خليفه با يكديگر رابطه خويشاوندي دارند و هردوي آنها از قبيله "عنزه " هستند و عربستان سعودي همواره نيروهاي خود را براي سركوب مردم به بحرين اعزام مي‌كند و اين موضوع در دهه هشتاد نيز سابقه داشته است و در حال حاضر نيز عربستان سعودي براي سركوب تظاهرات مردم بحرين نيرو اعزام كرده است و حتي كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس نيز براي سركوب بحريني‌ها به اين كشور نيرو اعزام كرده‌اند.

وي ادامه داد: با وجود حضور اين نيروها اما مردم بحرين هيچ‎گونه واهمه‌اي ندارند و همچنان در صحنه باقي مانده‌اند و اينها ديگر قادر به متوقف كردن انقلاب مردم بحرين نيستند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: