همگام با حمله سران 14مارس صورت گرفت؛
همگام با حمله سران 14مارس صورت گرفت؛
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش فارس، «فرانسيس گاي» در گفت‌وگو با روزنامه لبناني السفير، با مداخله در امور داخلي لبنان، مدعي شد كه سلاح مقاومت و حزب‌الله لبنان، يكي از مشكلات اين كشور است.

«گاي» در پاسخ به سوالي درباره اينكه جريان 14 مارس در لبنان در روزهاي اخير عليه سلاح حزب‌الله موضع‌گيري كرده است، گفت: لبنان يك مشكل دارد و آن اين است كه يك گروه بر خلاف گروه‌هاي ديگر، سلاح در اختيار دارد.

سفير انگليس بدون اشاره به تهديد رژيم صهيونيستي عليه لبنان، افزود: بايد اعتراف كرد كه اين امر طبيعي نيست. واقعيت اين است كه حزب‌الله خيلي بهتر از ارتش لبنان تجهز است و اين، ‌به خودي خود مشكل است و نبايد آن را ناديده گرفت.

السفير در ادامه سوال كرد «ولي سلاحي كه حزب‌الله در اختيار دارد، به دليل وجود مقاومت در برابر اسرائيل است و اين عقيده بسياري از لبناني‌هاست» كه گاي در پاسخ گفت: خب، بهتر است كه ارتش لبنان تجهيز و تقويت شود تا قادر باشد از لبنان در برابر اسرائيل دفاع كند.

وي در راستاي سياست‌هاي رژيم صهيونيستي مدعي شد: هيچ كس نمي‌تواند مشكل سلاح حزب‌الله را انكار كند و بايد اين موضوع در گفت‌وگوها و رايزني‌هاي ملي لبنان مطرح شود. شايد زمان طرح گفت‌وگوهاي ملي، زمان خوبي براي طرح اين مسئله نباشد، ولي بايد به طور جدي دنبال شود.

سعد الحريري روز سه‌شنبه در راستاي اهداف رژيم صهيونيستي، در حمله‌اي بي‌سابقه به حزب‌الله و موضوع سلاح مقاومت لبنان، مدعي شد كه "[در اختيار داشتن] سلاح [حزب‌الله] حق نيست " و در اختيار داشتن سلاح، "اكثريت [پارلمان] را [براي كسي] به همراه نمي‌آورد ".

حريري مدعي شده بود: سلاح مقاومت در لبنان، امري غيرقانوني است و اين موضوع مشكلي ملي شده است كه پيش از هر چيز بايد با راهكار ملي حل شود.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: