واشنگتن تحريم‌هاي ضد ايراني خود را نقض كرد: واردات آمريكا از ايران در شرايط تحريم 7 برابر شد
واشنگتن تحريم‌هاي ضد ايراني خود را نقض كرد: واردات آمريكا از ايران در شرايط تحريم 7 برابر شد
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش خبرنگار اقتصاد بين الملل فارس، دفتر آمار آمريكا ارزش كل واردات اين كشور از ايران در ماه سپتامبر 2010 مطابق با شهريور سال جاري را 38.9 ميليون دلار اعلام كرد.
واردات آمريكا از ايران در اين ماه كه سومين ماه اجراي تحريم هاي يك جانبه اين كشور عليه ايران است با رشد 7 برابري نسبت به قبل از تحريم ها مواجه شده است. در ماه ژوئن يعني ماه قبل از اجراي تحريم هاي يك جانبه، واردات آمريكا از ايران 5.4 ميليون دلار اعلام شده بود كه اين رقم پس از سه ماه و به رغم سياست تحريم واشنگتن 720 درصد رشد پيدا كرده و به 38.9 ميليون دلار در ماه سپتامبر رسيده است.
واردات آمريكا از ايران در ماه هاي ژوئيه و اوت نيز به ترتيب 4.5 و 14.3 ميليون دلار گزارش شده است. واردات آمريكا از ايران در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل از آن نيز 272 درصد رشد داشته است.
صادرات آمريكا به ايران نيز در شرايط تحريم افزايش دو برابري داشته و از 9.5 ميليون دلار در ماه ژوئن به 20.8 ميليون دلار در ماه سپتامبر رسيده است. آمريكا در ماه هاي ژوئيه و اوت نيز به ترتيب 13 و 21.8 ميليون دلار كالا به ايران صادر كرده است. در عين حال صادرات اين كشور به ايران در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل از آن 5 درصد كاهش داشته است.
در حالي مبادلات تجاري آمريكا با ايران طي سه ماه نخست اجراي تحريم هاي يك جانبه افزايش قابل توجه داشته است كه اين كشور فشار زيادي را به متحدان خود وارد آورده است تا از سطح مبادلات خود با ايران بكاهند.
كل صادرات آمريكا به ايران در 9 ماه نخست 2010، 158.4 ميليون دلار و كل واردات آمريكا از ايران در اين مدت 92.7 ميليون دلار اعلام شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: