با 182 راي موافق نمايندگان صورت گرفت؛
با 182 راي موافق نمايندگان صورت گرفت؛
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با 182 راي موافق، 12 راي مخالف و 4 راي ممتنع از 202 نماينده حاضر در صحن علني پارلمان با دوفوريت طرح اجازه دريافت و پرداخت‌هاي دولت درماه‌هاي فروردين و ارديبهشت 1390 موافقت كردند.

اين طرح كه به امضاي 53 تن از وكلاي ملت رسيده است، صبح امروز (دوشنبه) در صحن علني مجلس مطرح و بررسي شد كه در صورت تصويب نهايي آن به دولت اجازه داده مي‌شود در چارچوب قانون پنجم توسعه و قانون بودجه 1389 كل كشور در ماه‌هاي فروردين و ارديبهش سال 1390 درآمدها و ساير منابع عمومي و اختصاصي را وصول و اعتبارات هزينه‌اي (ياري) و تملك دارايي سرمايه‌اي و مالي و اختصاصي از آن محل در چارچوب احكام و جداول قانون بودجه سال 1389 و تا مبلغ 150 هزار ميليارد ريال به صورت علي‌الحساب پرداخت كند. همچنين در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها معادل سه ماه پاياني سال 1389 عمل كنند.

همچنين در صورت تصويب نهايي اين طرح وزارت امور اقتصادي و دارايي (خزانه‌داري كل كشور) موظفند تنخواه گردان حسابداري موضوع ماده 23 قانون محاسبات عمومي كشور را كه در چارچوب ماده مذكور در وقف اين ماده از محل اعتبار فوق به دستگاه‌هاي اجرايي مربوط پرداخت مي‌شود، حداكثر تا پايان سال 1390 تسويه كند.

همچنين بر اساس تبصره 1 اين طرح دوفوريتي و در صورت تصويب نهايي آن، بودجه شركت‌هاي دولتي، بانك‌ها و موسسات انتفاعي وابسته به دولت و رابطه مالي دولت و نفت بر اساس قانون بودجه 1389 كل كشور متناسب با زمان دوره مشابه قابل اجرا است.

طبق تبصره 2 اين طرح دوفوريتي و در صورت تصويب نهايي آن، با تصويب نهايي قانون بودجه سال 1390 دولت موظف است به نحو مقتضي اعمال حساب را بر اساس آن از تاريخ يك فروردين 1390 اقدام كند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: