زير رفاه با تشريح عملكرد يك‌ساله خبر داد: اجراي طرح پزشك خانواده و تحويل 60 هزار مسكن به معلولان تا
زير رفاه با تشريح عملكرد يك‌ساله خبر داد: اجراي طرح پزشك خانواده و تحويل 60 هزار مسكن به معلولان تا
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا»، صادق محصولي در نخستين نشست خبري خود در خصوص عملكرد يك ساله وزارت رفاه و تشريح چگونگي اجراي مرحله نخست قانون هدفمند‌سازي يارانه‌ها که امروز (شنبه) در سالن اجتماعات وزارت رفاه برگزار شد، با اشاره به اينكه تمامي آرمان‌هايي كه براي انقلاب مهم است در دولت نهم و همچنين دولت دهم كاملاً مشخص است، اظهارداشت: عدالت محوري براي اقشار مختلف جامعه، پاكدستي و سلامت دولتمردان، پركاري و تلاش شبانه‌روزي از جمله شاخص‌هاي دولت نهم و دهم است.

وي اضافه كرد: مردمي بودن و با مردم بودن دولت يكي از ويژگي‌هاي بارز دولت نهم و دهم است به طوري كه شاهديم در سفرهاي استاني تصميمات قابل توجهي براي مردم استان‌ها گرفته مي‌شود.

محصولي ادامه داد: مقابله با زور‌گويي و استكبار‌ستيزي و پايبند‌ بودن بر حق از جمله خصاياي دولت نهم و دهم است به طوري كه شجاعت دولت دهم در اجراي كارهاي بزرگ از جمله قانون هدفمند‌ كردن يارانه‌ها قابل تحسين است.

وزير رفاه و تأمين اجتماعي افزود: قانون هدفمند كردن يارانه‌ها يكي از بزرگترين طرح‎هاي اقتصادي كشور در 50 ساله اخير است كه توسط دولت دهم و با همكاري دستگاه‌‌ها و وزارت رفاه انجام مي‌شود.

*پرداخت معوقات 10 ساله بازنشستگان در يك سال اخير

وي با اشاره به عملكرد وزارت رفاه و تامين اجتماعي در يك ساله گذشته گفت: پرداخت معوقات بازنشستگان از سال 79 كه مبلغ آن يك هزار ميليارد تومان بوده يكي ديگر از خدمات وزارت رفاه در دولت دهم است.

محصولي با اشاره به اجراي بيمه ايرانيان در كشور اظهارداشت: افرادي كه تحت پوشش هيچ بيمه‌اي نيستند، مي‌توانند به راحتي تحت پوشش بيمه ايرانيان قرار گيرند به طوري كه در اين طرح 50 درصد از حق بيمه را دولت و 50 درصد را فرد بيمه‎شده مي‌دهد و چنانچه فرد توان پرداخت حق بيمه 50 درصدي را نيز نداشته باشد، مي‌تواند با مراجعه به نهادهاي حمايتي از تخفيف 10 الي 50 درصدي بهره‌مند شود.

*طرح پزشك خانواده تا پايان سال در سراسر كشور اجرا مي‌شود

وزير رفاه و تأمين اجتماعي اجراي طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع را يكي ديگر از موفقيت‌هاي وزارت رفاه در دولت دهم دانست و افزود: سال‌ها اين طرح اجرا نشد اما در اين دوره با همكاري وزارت رفاه و وزارت بهداشت اين طرح به صورت پايلوت در 3 استان خوزستان، چهارمحال بختياري و سيستان و بلوچستان در حال اجراست كه تا پايان سال با رفع نقاط ضعف و تقويت نقاط قوت، اين طرح در سراسر كشور اجرا مي‌شود.

وي ارائه خدمات به جامعه هدف بهزيستي را يكي ديگر از اقدامات وزارت رفاه و تامين اجتماعي در يك سال گذشته معرفي كرد و اظهارداشت: بحث توانمند سازي، يكي از موضوعاتي است كه مدنظر وزارت رفاه است به طوري كه با برنامه‌ريزي صورت گرفته تا پايان دولت دهم 200 هزار واحد مسكوني براي معلولان و مدد‌جويان بهزيستي احداث مي‌شود.

وزير رفاه و تأمين اجتماعي بيان كرد: تا پايان امسال 60 هزار واحد مسكوني به جامعه هدف سازمان بهزيستي تحويل داده مي‌شود؛ ضمن اينكه قرار است از پتانسيل خيرين براي احداث واحد‌هاي مسكوني براي معلولان و مددجويان استفاده شود.

محصولي اجراي طرح بيمه‌هاي اجتماعي اقشار خاص از جمله خادمان،‌ قاليبافان، رانندگان حمل و نقل را يكي ديگر از اقدامات وزارت رفاه در يك سال گذشته عنوان كرد.

وي همچنين از به‌روز شدن مطالبات مراكز طرف قرارداد با سازمان بيمه خدمات درماني خبر داد و گفت: در طول 3 ماه آينده نيز مطالبات صندوق تأمين اجتماعي به روز خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: