فارس گزارش جديد بانك تسويه حسابهاي بين‌المللي را منتشر كرد:
فارس گزارش جديد بانك تسويه حسابهاي بين‌المللي را منتشر كرد:
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش خبرنگار اقتصاد بين الملل خبرگزاري فارس، بانك تسويه حسابهاي بين المللي در جديدترين گزارش خود اعلام كرد ميزان سپرده هاي ايران در بانك هاي خارجي در پايان ماه سپتامبر 2010 ، شهريور 89، با 1.93 ميليارد دلار كاهش نسبت به سه ماه قبل از آن به 22.46 ميليارد دلار رسيد. اين رقم در پايان سه ماهه دوم 2010 نسبت به سه ماه قبل از آن نيز حدود 2.5 ميليارد دلار كاهش يافته بود.
بر اساس گزارش فارس بانك هايي كه در اين گزارش مورد بررسي قرار گرفته اند عمدتا در كشورهاي اروپايي قرار دارند و كاهش سپرده هاي ايران در اين بانك ها در راستاي سياست تهران مبني بر انتقال ذخاير ارزي خود به مراكز مالي ديگري است كه تاثيرپذيري كمتري از سياست هاي خصمانه آمريكا عليه ايران دارند.
سپرده هاي ايران در بانك هاي اروپايي يكي از اهداف آمريكا در تلاش هاي ضد ايراني خود است. در برابر اين سياست، تهران نيز سياست برقراري موازنه ميان سپرده هاي خود در بانك هاي غربي با تعهدات خود به اين بانك ها را دنبال كرده است. به طوري كه اختلاف ميان سپرده ها و تعهدات ايران در برابر 39 بانك بررسي شده در اين گزارش از 20 ميليارد دلار در دسامبر 2008 به 5 ميليارد دلار در پايان سپتامبر 2010 كاهش يافته است. در دسامبر 2008 سپرده هاي ايران نزد اين بانك ها 20 ميليارد دلار از تعهدات ايران در برابر آن ها بيشتر بود.
بر اساس اين گزارش تعهدات ايران نسبت به اين بانك ها در پايان سه ماهه منتهي به سپتامبر 2010 با 0.46 ميليارد دلار افزايش نسبت به سه ماه قبل از آن مواجه شده است. اين رقم در سه ماهه دوم2010 نسبت به سه ماهه قبل از آن حدود 2 ميليارد دلار كاهش يافته بود. تعهدات ايران نزد بانك هاي خارجي در دسامبر 2008 بالغ بر 20.4 ميليارد دلار گزارش شده بود.
بدين ترتيب حجم كل مراودات بانكي ايران با بانك هاي 39 كشور خارجي در پايان سه ماهه سوم 2010 بالغ بر 39.6 ميليارد دلار بوده است. اين رقم در پايان سه ماهه دوم 2010، بالغ بر 41.07 ميليارد دلار گزارش شده بود.
مقر اصلي بانك تسويه حسابهاي بين المللي در شهر (بازل) در سوييس مي باشد و گزارشهاي آن تحت عنوان «بانكداري بين المللي و تحولات بازار مالي» چهار بار در سال منتشر مي شود.
در اين گزارش ها سپرده ها و تعهدهاي مجموعه اي از بانكها و موسسه هاي مالي غير بانكي متعلق به 39 كشور دنيا كه عمدتا اروپايي هستند عرضه مي شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: