اختصاصي/ دستاوردهاي رونمايي شده در محضر رهبر انقلاب-
اختصاصي/ دستاوردهاي رونمايي شده در محضر رهبر انقلاب-
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش خبرنگار علمي خبرگزاري فارس، بشقاب‌ پرنده بدون سرنشين زحل ويژه فيلم‌برداري و عكس‌برداري هوايي توسط صنايع هوا فضاي فرناس و همكاري اتحاديه صنايع هوايي و فضايي ايران طراحي و ساخته شد و در محضر مقام معظم رهبري رونمايي شد.

كوادروتور زحل يك عمود پرواز نسل جديد است كه مجهز به اتوپايلت، پايدار ساز تصوير و GPS است و داراي دو سيستم مجزاي فيلم‌برداري هوايي با كيفيت FULL HD و عكس‌برداري هوايي با كيفيت 10 مگا پيكسل با قابليت ارسال و ضبط همزمان تصوير و داراي ايستگاه زميني كوچك و پرتابل و مانيتورينگ است و قابليت پرواز در فضاهاي بسته و امكان باز را داراست.

*هواپيماي اسپورت پرنده آزاد

طرح هواپيماي اسپورت پرنده آزاد نيز به همت شركت هوا فضايي درنا اجرا شده و اين طرح نيز يكي از طرح‌هاي رونمايي شده در نمايشگاه دستاوردهاي فناوري راهبردي بود.

هواپيماي پرنده آزاد يك هواپيما تمام كامپوزيتي دو نفره در رده هواپيماهاي اسپورت با استاندارد ASTM آمريكا است كه تمام مراحل طراحي و نمونه‌سازي آن توسط شركت هوا فضايي درنا انجام شده است.

سومين نمونه در جهان در كلاس ISA در استاندارد ASTM است. اين هواپيما با ويژگي‌ خاص در سه كلاس اسپورت PPL، CPL در استاندارد ASTM آمريكا قابل بهره‌برداري خواهد بود.
كاربرد اين هواپيما در پرواز آموزشي، پروازهاي تفريحي، پروازهاي شخصي، گشت و مراقبت هوايي است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: