با وجود مخالفت‌ها براي برپايي جشن‌نوروز در تخت‌جمشيد
با وجود مخالفت‌ها براي برپايي جشن‌نوروز در تخت‌جمشيد
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش خبرنگار فارس، دومين جشن جهاني نوروز در روز هفتم فروردين‌ماه با حضور 30 كشور مشترك در اين آئين معنوي در تهران برگزار مي‌شود.

در حالي‌كه آخرين روزهاي سال 89 در حال سپري‌شدن است مسئولان در حاشيه محل برگزاري اين جشن جهاني كه در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي است اقدام به طراحي و نصب ماكت‌هايي از بناي تاريخي تخت جمشيد كرده‌اند.

اين در حالي است كه پيش از اين موضوع برپايي جشن جهاني نوروز در تخت جمشيد مطرح شده بود و مقامات عالي نظام صريحاً مخالفت خود را با برپايي اين جشن در اين مكان اعلام كرده بودند اما ظاهراً هنوز مسئولان برپايي اين جشن اصرار بر حضور نمادهاي هخامنشي در اين جشن دارند!

براي طراحي و نصب ماكت‌هاي تخت‌جمشيد در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي هزينه‌هاي گزافي صرف شده است به طوري‌كه پله‌هاي ورودي اين سالن به گونه‌اي با اين ماكت‌ها شكل گرفته‌اند كه گويي مدعوين از محوطه‌اي شبيه تخت‌جمشيد وارد سالن مي‌شوند.

به‌كارگيري نمادهاي تخت‌جمشيد در برخي همايش‌هاي بزرگ براي نخستين بار نيست كه اتفاق مي‌افتد، همايش ايرانيان خارج از كشور نيز در سال جاري از سربازهاي هخامنشي و برخي سرستون‌هاي تخت‌جمشيد براي تزئين محل برپايي همايش استفاده كرده بود.

سال 88 "نوروز " ثبت جهاني شد و به دنبال آن در سال 89 نخستين جشن جهاني نوروز با حضور برخي از رؤساي جمهور كشورهاي مشترك در پرونده ثبت جهاني نوروز برگزار شد و به دنبال آن بيانيه نوروز در تهران نيز به امضا رسيد.

براي سال 1390 نيز بنابر دستور رئيس جمهور مبني بر تداوم برگزاري جشن جهاني نوروز، ستاد جشن جهاني نوروز تشكيل شد كه در همين رابطه از رؤساي جمهور 20 كشور و مقامات ارشد 10 كشور ديگر دعوت به عمل آمده است كه برخي كشورها اين دعوت را پذيرفته‌اند و دعوت از برخي كشورهاي ديگر نيز با اعزام پيك‌هاي ويژه رئيس جمهور ادامه دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: