پترائوس رياست سازمان جاسوسي آمريكا را به‌عهده مي‌گيرد
پترائوس رياست سازمان جاسوسي آمريكا را به‌عهده مي‌گيرد
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "ان‌پي‌آر "، چندين منبع از جمله مقامات دولتي آمريكا اعلام كردند ژنرال "ديويد پترائوس " به طور جدي براي مديريت سازمان سيا در نظر گرفته شده و در صورت پيشنهاد اين سمت آن را خواهد پذيرفت.

سه روز قبل خبرگزاري آسوشيتدپرس اعلام كرد، ديويد پترائوس كه تابستان گذشته با بركناري ژنرال "استنلي مك‌كريستال " فرماندهي نيروهاي آمريكايي در افغانستان را بر عهده گرفت قرار است منصب خود را به ژنرال "جان آلن " معاون فرمانده "سنت‌كام " بدهد.

بر اساس اين گزارش، "لئون پانتا " رئيس كنوني سيا به جاي "رابرت گيتس " وزير دفاع آمريكا خواهد نشست كه اعلام كرده است در سال جاري ميلادي از سمت خود كناره گيري خواهد كرد.

اما كاخ سفيد و پنتاگون اعلام كردند درباره هر گونه تغييرات در دولت آمريكا اظهارنظري نخواهند كرد.

از سوي ديگر تحليلگران نظامي كه با پترائوس همكاري كرده‌اند گفته‌اند وي پس از افغانستان به اروپا مي‌رود چرا كه از مدت‌ها قبل به فرماندهي نيروهاي آمريكا در اروپا -فرمانده عالي متفقين در اروپا- علاقه مند بوده است، سمتي كه اكنون در اختيار دريادار "جان استاوريديس " قرار دارد.

همچنين قرار است دريادار "مايكل مولن " نيز در سال جاري از سمت خود كناره گيري كند و احتمالا ژنرال "جيمز هاس كارترايت " جانشين وي خواهد شد.

انتصاب يك افسر عاليرتبه آمريكايي به رياست سازمان سيا امري غيرمعمول نيست چرا كه پيش از پانتا ژنرال "مايكل هيدن " رياست سيا را بر عهده داشت اما كارشناسان بر اين باورند دليل اين جابجايي ممكن است ناكامي‌هاي سازمان جاسوسي آمريكا در پيش بيني وقايع اخير در شمال آفريقا و خيزش‌هاي خاورميانه باشد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: